Gå til innhold

Tretthetsbrudd i tå. Erfaring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk akkurat svar på MR om at jeg har tretthetsbrudd i en storetå. Ut i fra det jeg leser skal slikt bli bedre etter ca 6 uker hvis man er flink å avlaste. Jeg har gått med dette siden desember i fjor. Selv om jeg ikke har visst hva som var galt har jeg flere ganger latt være å bruke foten over ganske lang tid pga smerter uten videre bedring en at det går fint så lenge foten ikke brukes.

Noen som har erfaring med dette og kan si litt om hvordan ting ble bedre for dere? Hjelpemidler? Behandling? Bare venting på ræva i 6 uker(igjen) uten å gå? Er så lei 😩 

Skal til legen snart, så jeg får jo vite mer om planen videre da, men jeg er nyskjerrig på hvordan dere har opplevd det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk på krykker i 6 uker da jeg haddet det i storetåa. Mye bevegelse i foten, så må være helt uten bevegelse

Anonymkode: 892f4...f40

Skrevet

Jeg har tretthetsbrudd i hofta. Ble henvist til ortoped.

Måtte avlaste så mye som mulig, men kunne gå på jobb som vanlig. Jeg står og går mye i jobben min.

Hadde ny MR etter litt over 2 mnd. Viste noe bedring, men fått andre problemer da jeg tydeligvis har kompensert. For bruddet har jeg egentlig aldri merket noe til, tror jeg. Svært lite isåfall, men det kan jo ha fått meg til å gå annerledes uten at jeg har tenkt noe over det.

Så det virker som avlastning er det som gjelder. Men jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle være stillesittende. Mer at jeg droppet jogging, lange gåturer, turer med hunden osv.

Masse lykke til! 

Anonymkode: f1fdd...541

Skrevet

Føler jeg overdramatiserer sånn ved bruk av krykker pga smerter i en tå :ler: Men om det må til så må jeg jo bare godta det.

Kjenner til feilbelastning. Jeg har fått senebetennelse i andre foten fordi jeg har lagt mer vekt over på den når jeg går. Nå har jeg i det minste fått svar på hva det er, så håper jeg kan få fikset problemet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...