AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 I årevis var barnevernet ute etter meg, ingenting jeg gjorde var bra nok for de selv om barna hadde det bra og alle andre instanser sa det motsatte som barnevernet. jeg gjorde alt de ba meg om men likevel var det aldri bra nok, til slutt fikk jeg nok og flyttet til andre kanten av landet, det tok det nye barnevernet knappe to uker så var saken henlagt. De har likevel knust alt av selvtillit jeg hadde, all tillit til det offentlige som skole, barnehage, lege, helsestasjon etc er ødelagt. Jeg kaster nesten opp så fort noen snakker om barnevernet. Er det noe jeg kan gjøre eller må jeg bare leve med traumene barnevernet har gitt meg!!?? Ps, barnas far er ikke i bildet! Anonymkode: 54d45...047
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Selvfølgelig kan du jobbe med traumer. Det finnes god behandling for det. Men i første omgang er det fint å prøve å se framover, istedenfor å dyrke "hatet". Anonymkode: 12fc6...789 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Legg det bak deg! Du får ikke gjort noe med det nå. Men det kan kanskje være en lur ide å gå og snakke med noen for å bearbeide de vonde erfaringene dine? Bare en tanke.. Anonymkode: 11fb5...9ab 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Væt igjennom akkurat det samme ble fratatt uten grunn, Mistet all selvrespekt og selvtillit jeg også. Dem jeg har bodd med er i dag rusavhengige, har tatt livet sitt eller er uferetrygda pga psykiske lidelser. Det er i vertfall MIN opplevelse. Anonymkode: f80e5...fc4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Væt igjennom akkurat det samme ble fratatt uten grunn, Mistet all selvrespekt og selvtillit jeg også. Dem jeg har bodd med er i dag rusavhengige, har tatt livet sitt eller er uferetrygda pga psykiske lidelser. Det er i vertfall MIN opplevelse. Anonymkode: f80e5...fc4 Uansett er det barnets beste som er barnevernets fokus! Anonymkode: 8bfb9...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Væt igjennom akkurat det samme ble fratatt uten grunn, Mistet all selvrespekt og selvtillit jeg også. Dem jeg har bodd med er i dag rusavhengige, har tatt livet sitt eller er uferetrygda pga psykiske lidelser. Det er i vertfall MIN opplevelse. Anonymkode: f80e5...fc4 Uten grunn? De bare hentet barnet liksom? hvem har du bodd med som er rusavhengig og tatt livet sitt? Barnefar eller din familie? Skjønte ikke helt Anonymkode: 760af...9b6 8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 På 6.10.2020 den 14.59, AnonymBruker skrev: Væt igjennom akkurat det samme ble fratatt uten grunn, Mistet all selvrespekt og selvtillit jeg også. Dem jeg har bodd med er i dag rusavhengige, har tatt livet sitt eller er uferetrygda pga psykiske lidelser. Det er i vertfall MIN opplevelse. Anonymkode: f80e5...fc4 Barn blir aldri hentet uten grunn!!! Barnevernet ser ting fra en profesjonell side. Oppegående foreldre er de som kan innrømme at de gjør ikke gjør alt riktig. De som faktisk ikke klarer å ta vare på barna er jo de foreldrene som tror barnevernet er fienden. Anonymkode: a9b22...998 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barn blir aldri hentet uten grunn!!! Barnevernet ser ting fra en profesjonell side. Oppegående foreldre er de som kan innrømme at de gjør ikke gjør alt riktig. De som faktisk ikke klarer å ta vare på barna er jo de foreldrene som tror barnevernet er fienden. Anonymkode: a9b22...998 Der tar du feil! Mine foreldre var perfekte foreldre, det var ingen neglekt eller noe som helst. Trivdes veldig godt hjemme og hadde godt forhold til dem kunne nsakke med dem om alt. Men som tenåring havnet jeg i en depresjon pga skolen så jeg begynte å gå til en psykolog istede for å få hjelp ringte hun barnevernet og barnevernet ringte meg på mitt nummer å spurte om jeg ville få hjelp for depresjonen som ikke var alvorlig engang og dem sa jeg kunne få en liten ferie avkobling på instutisjon og slippe å gå på skolen den første måneden ikke noe mer. Det ville jeg for å slippe skolen så hvorfor ikke. Etter tre måneder valgte dem og holde meg der til jeg var 18 og mine foreldre kunne ikke gjøre noen ting. Både jeg og mine foreldre ble lurt trill rundt og manipulert av dem. En normal depresjon som mangen tenåringer går igjennom er ikke god grunn nok! Da jeg havnet på instutisjon ble jeg neglektet og behandlet som en med dyyype liksom problemer som jeg ikke hadde før dem tok meg og heller ikke hadde da. dem fortalte meg hele tiden at dem skulle finne ut hva som var gale med meg, det var ingenting gale med meg. dem ødela selvtilliten min og psyken over flere år min og brukte det som en grunn til å fortsette å holde meg der og skyldte på mine foreldre når det var barnevernet som var problemet. Hvorfor dem gjorde dette vet jeg ikke, dem som bestemmer er syk i hodet.. Jeg er lei av at når folk sier dem ble tatt uten barnevernet uten grunn antar dem med engang at det er en løgn og ikke bokstavelig talt, for det skjer faktisk! Anonymkode: f80e5...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der tar du feil! Mine foreldre var perfekte foreldre, det var ingen neglekt eller noe som helst. Trivdes veldig godt hjemme og hadde godt forhold til dem kunne nsakke med dem om alt. Men som tenåring havnet jeg i en depresjon pga skolen så jeg begynte å gå til en psykolog istede for å få hjelp ringte hun barnevernet og barnevernet ringte meg på mitt nummer å spurte om jeg ville få hjelp for depresjonen som ikke var alvorlig engang og dem sa jeg kunne få en liten ferie avkobling på instutisjon og slippe å gå på skolen den første måneden ikke noe mer. Det ville jeg for å slippe skolen så hvorfor ikke. Etter tre måneder valgte dem og holde meg der til jeg var 18 og mine foreldre kunne ikke gjøre noen ting. Både jeg og mine foreldre ble lurt trill rundt og manipulert av dem. En normal depresjon som mangen tenåringer går igjennom er ikke god grunn nok! Da jeg havnet på instutisjon ble jeg neglektet og behandlet som en med dyyype liksom problemer som jeg ikke hadde før dem tok meg og heller ikke hadde da. dem fortalte meg hele tiden at dem skulle finne ut hva som var gale med meg, det var ingenting gale med meg. dem ødela selvtilliten min og psyken over flere år min og brukte det som en grunn til å fortsette å holde meg der og skyldte på mine foreldre når det var barnevernet som var problemet. Hvorfor dem gjorde dette vet jeg ikke, dem som bestemmer er syk i hodet.. Jeg er lei av at når folk sier dem ble tatt uten barnevernet uten grunn antar dem med engang at det er en løgn og ikke bokstavelig talt, for det skjer faktisk! Anonymkode: f80e5...fc4 Det er alltid sånn at noen mener de blir hentet uten grunn, at foreldrene var fantastiske osv, som regel stemmer ikke dette Anonymkode: 253f4...589 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er alltid sånn at noen mener de blir hentet uten grunn, at foreldrene var fantastiske osv, som regel stemmer ikke dette Anonymkode: 253f4...589 Det vet du ingenting om. Advokater alle bekjente alle som vet om dem og våres familie er enige! du vet ingenting du vær klar over det er naivt av deg å si. Det skjer mye korrupte ting i vårt samfunn. Ja noen kan mene det. men det betyr ikke at det skjer. Noen opplever dette. Noen heldige folk som har opplevd det samme har vunnet i rettsaker som barnevernet pga av nettop dette og fått erstatning. Di fleste taper for di dem gir opp for fort og ikke har nok ressurser til å vinne.Dette er ganske skjult men ganske in our face samtidig. tro hva du vil men du vet ingenting om hva som faktisk skjer det vet du også. Anonymkode: f80e5...fc4 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid sånn at noen mener de blir hentet uten grunn, at foreldrene var fantastiske osv, som regel stemmer ikke dette Anonymkode: 253f4...589 Men det er også ganske mange som kommer fra helt normale hjem som opplever det ab skriver. Det er faktisk ikke slik at dette ikke alltid stemmer. Mange har jo fått unnskyldninger fra kommune de bor i og også oppreisning i ettertid, da er det ikke slik at bv hadde rett, da tok de faktisk feil. Men at det kommer frem 20 år senere hjelper lite, da er hele familien skadet og relasjonene og psyken er nærmest umulig å helbrede. Anonymkode: 3ac62...b65 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Skrevet 24. oktober 2020 På 6.10.2020 den 14.59, AnonymBruker skrev: Væt igjennom akkurat det samme ble fratatt uten grunn, Mistet all selvrespekt og selvtillit jeg også. Dem jeg har bodd med er i dag rusavhengige, har tatt livet sitt eller er uferetrygda pga psykiske lidelser. Det er i vertfall MIN opplevelse. Anonymkode: f80e5...fc4 For foreldrene er det sikkert uten grunn fordi de ikke klarer å forstå hva de utsetter barna for, men for alle andre er det jo tydelig hvorfor barna må fjernes fra foreldrene. Anonymkode: e6284...36a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #13 Skrevet 24. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid sånn at noen mener de blir hentet uten grunn, at foreldrene var fantastiske osv, som regel stemmer ikke dette Anonymkode: 253f4...589 Det vet du ikke noe om. Det er ikke sånn at barnevernet er feilfritt, og henter kun barn når det er riktig. Jeg er selv et barnevernsbarn som de ødela. Anonymkode: 33211...54c 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #14 Skrevet 24. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er også ganske mange som kommer fra helt normale hjem som opplever det ab skriver. Det er faktisk ikke slik at dette ikke alltid stemmer. Mange har jo fått unnskyldninger fra kommune de bor i og også oppreisning i ettertid, da er det ikke slik at bv hadde rett, da tok de faktisk feil. Men at det kommer frem 20 år senere hjelper lite, da er hele familien skadet og relasjonene og psyken er nærmest umulig å helbrede. Anonymkode: 3ac62...b65 Er fylkesnemnd, tingrett og lagmannsrett som vedtar vedtak på 4.12 og 4.24. Ikke barnevernet. Anonymkode: f4a56...fcb 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #15 Skrevet 24. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er fylkesnemnd, tingrett og lagmannsrett som vedtar vedtak på 4.12 og 4.24. Ikke barnevernet. Anonymkode: f4a56...fcb Det tror jeg de fleste er fullstendig klar over så skjønner hvorfor nevner det. Barnevernet rapporter - uavhengig om de som står der er sant eller ikke veier tyngst og er den som tas hensyn til. Anonymkode: 33211...54c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #16 Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det tror jeg de fleste er fullstendig klar over så skjønner hvorfor nevner det. Barnevernet rapporter - uavhengig om de som står der er sant eller ikke veier tyngst og er den som tas hensyn til. Anonymkode: 33211...54c Stort sett er det sakkyndig rettsapparatet lytter mest til Anonymkode: f4a56...fcb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #17 Skrevet 24. oktober 2020 Vår historie var et barn med store utfordringer pga en stor mobbesak på skolen. Vi tok kontakt med barnevernet fordi bup ikke så på saken som alvorlig nok for å gi barnet hjelp, for deretter å ikke ha noe å tilby fordi de ikke hadde nok kompetanse eller døgnplass tilgjengelig. Barnevernet ble derfor en støtte for samtaler i perioder. Barnet fikk omsider tilbud om spesialskole, anbefalt av bup, som dessverre gjorde hele situasjonen verre. Skolen var svært traumatiserende grunnet mye vold blant barna. Da vi i samråd med skolepsykolog valgte å avslutte, sendte skoleseksjonen melding til bv som mente vi som foreldre motarbeidet behandlingen. Endte med at barnet ble vettskremt og redd da barnevernet dukket opp på den nye skolen som barnet trivdes på. Heldigvis fikk vi raskt en beklagelse fra barnevernet. De møtte oss og barnet uten å ha lest gjennom hele journalen og saksdokumentene, noe som gjorde at de stilte både oss og barnet svært lite gjennomtenkte spørsmål. Vi ble mistenkeliggjort og enda mer svekket, før de brått skjønte hva vi hadde vært gjennom som kasteballer i systemet. En ting er i hvert fall sikkert; alle som behandler slike saker, må sette seg grundig inn i forhistorikk før noe som helst drøftes. Anonymkode: 633aa...a84
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå