Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk påvist urinveisinfeksjon for noen dager siden. Da hadde jeg ett symptom; nemlig at jeg kunne tisse på meg med én gang jeg fikk vite at jeg måtte tisse. Fikk så antibiotika mot infeksjonen. Så, nå er jeg ferdig med antibiotikaen, men nå har det oppstått noen problemer til. Nå har jeg fått svie og kløe som symptomer også, men urinveisinfeksjonen skulle jo være borte nå? Skal jeg kontakte legen en gang til eller er dette normalt og jeg må bare vente på at det går over? 

Anonymkode: 03551...ed4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok fått sopp kjære deg, det er nesten bankers når man tar antibiotika. Jeg bruker å kjøpe den tabletten man svelger, ikke canesten, men den man bare svelger en gang så er det gjort. Det fjerner soppen.

Anonymkode: 2abbc...adc

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok fått sopp kjære deg, det er nesten bankers når man tar antibiotika. Jeg bruker å kjøpe den tabletten man svelger, ikke canesten, men den man bare svelger en gang så er det gjort. Det fjerner soppen.

Kommer du på hva den heter? 
ts

Skrevet

Jeg har aldri fått sopp av antibiotika.

Hvor svir det? Svir det når du tisser eller ellers også? Andre plasser enn bare rundt urinrøret? Hvor lang antiobiotikakur hadde du?

Anonymkode: 78530...225

Skrevet

Du har sopp. Dette er vanlig etter en antibiotikakur.

Skrevet

Antibiotika dreper også de "gode" bakteriene i kroppen, og har lett for å forstyrre balansen i underlivet (og tarmene og munnen, blant annet), så man lettere får soppinfeksjon. Det kan svi og klø og være veldig sårt. Etter behandling av underlivssopp (Canesten f.eks), så kan det lønne seg å være flink til å "lufte" underlivet litt - altså ikke gå med stramt undertøy, sove uten truse osv, for å forebygge ny soppinfeksjon.

Om sympotomer ikke går over ved behandling, oppsøk lege :)

Anonymkode: 19ee2...85f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer du på hva den heter? 
ts

Diflucan :) kom på det til slutt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...