Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger tips til mobiltelefoner som kan fungere til min pappa, bonde og anleggsarbeider i femtiårene som ikke liker teknologi. Det må være brukervennlig, god batteritid, må tåle vann og støv, og være robust. Både lite innviklede smarttelefoner og knappetelefoner er av interesse. 

Har noen tips og erfaringer som vi kan sjekke ut? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Doro sine (veldig basis) eller Caterpillar som er vanntette og skal tåle mye. 

Anonymkode: 7fb21...a23

Skrevet

Vet du om cat sine har blitt bedre med årene? Han bruker en av den typen nå som han fikk av jobben og som lå i en skuff i noen år før han tok den frem. Det må være den verste og minst brukervennlige telefonen jeg har vært borte i, så med mindre de har blitt bedre siste tiden, så tror jeg vi styrer unna Cat... 

Skrevet
16 timer siden, sigkvl skrev:

Vet du om cat sine har blitt bedre med årene? Han bruker en av den typen nå som han fikk av jobben og som lå i en skuff i noen år før han tok den frem. Det må være den verste og minst brukervennlige telefonen jeg har vært borte i, så med mindre de har blitt bedre siste tiden, så tror jeg vi styrer unna Cat... 

Aner ikke dessverre. Vet bare at de skal tåle juling. 

Anonymkode: 7fb21...a23

Skrevet

Vi kjøpte Doro til min gamle mor, det var en tabbe, for ingen av oss klarte å hjelpe henne med den, den var lite intuitiv. Velg et merke dere selv kjenner til. Nå som hun har iphone fungerer det mye bedre. Men jeg er forbauset over at en mann i femtiårene ikke skjønner mobil. Min mor er tross alt 90.

Anonymkode: ac357...817

Skrevet

Han hadde nok forstått hadde han bare villet 😅 men data og mobil er det verste han vet. Han er egentlig den mest tolmodige mannen jeg kjenner, men han eier ikke et eneste snev av tolmodighet når det kommer til teknologi... 

Skrevet
På 5.10.2020 den 22.10, sigkvl skrev:

Hei! Jeg trenger tips til mobiltelefoner som kan fungere til min pappa, bonde og anleggsarbeider i femtiårene som ikke liker teknologi. Det må være brukervennlig, god batteritid, må tåle vann og støv, og være robust. Både lite innviklede smarttelefoner og knappetelefoner er av interesse. 

Har noen tips og erfaringer som vi kan sjekke ut? 

Faren din er bare i 50-årene. Verden er digital, og framtiden vil ikke bli mindre digital i tiden fram mot at han blir 90-95. Han kan ikke bare sette seg under en stein og tenke «jeg vil IKKE bli digital». For å overleve må han faktisk lære seg å «svømme» i den digitale verden, ellers vil han etterhvert «drukne» før han er 60. Det løser ingenting å gi han en telefon som ikke følger samfunnstrenden. Be han kjøpe iphone, enklere telefon finnes ikke. 

Anonymkode: 40697...392

Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren din er bare i 50-årene. Verden er digital, og framtiden vil ikke bli mindre digital i tiden fram mot at han blir 90-95. Han kan ikke bare sette seg under en stein og tenke «jeg vil IKKE bli digital». For å overleve må han faktisk lære seg å «svømme» i den digitale verden, ellers vil han etterhvert «drukne» før han er 60. Det løser ingenting å gi han en telefon som ikke følger samfunnstrenden. Be han kjøpe iphone, enklere telefon finnes ikke. 

Anonymkode: 40697...392

Han klarer seg på nett med det han MÅ kunne, men tolmodighet har han likevel ikke selv om han får det til. Mobiler trenger kun å kunne ringe ut og få telefoner inn etter hans mening. iPhone er ikke, så langt jeg har observert av andre sine, særlig holdbar... Da må det i såfall investeres i et støtsikkert deksel. 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endret av sigkvl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...