AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Del Skrevet 4. oktober 2020 Hva syns dere om navnet Joel, å hvordan ville dere uttalt det? Anonymkode: b4a1d...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 4. oktober 2020 #2 Del Skrevet 4. oktober 2020 Jeg ville ikke gitt barnet mitt et navn jeg ikke vet hvordan man uttaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #3 Del Skrevet 4. oktober 2020 1 time siden, Alterego666 skrev: Jeg ville ikke gitt barnet mitt et navn jeg ikke vet hvordan man uttaler. Det handler ikke om å ikke vite. Det handler om at noen velger den engelske versjonen og noen den svenske. Jeg er ute etter hva flertallet gjør her i landet, så slutt å tøff deg. Anonymkode: b4a1d...f9f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #4 Del Skrevet 4. oktober 2020 Aner ikke hvordan det uttales, men jeg ville prøvd meg på Jo- ell. Som jentenavnet Noelle. Anonymkode: 44731...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. oktober 2020 #5 Del Skrevet 4. oktober 2020 Greit vist dere bor i et engelsk-språklig land. Funker ikke i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #6 Del Skrevet 4. oktober 2020 Jo-el. Funker det i Sverige så må det vel funke i Norge. Anonymkode: 142fd...cbc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 4. oktober 2020 #7 Del Skrevet 4. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om å ikke vite. Det handler om at noen velger den engelske versjonen og noen den svenske. Jeg er ute etter hva flertallet gjør her i landet, så slutt å tøff deg. Anonymkode: b4a1d...f9f OK, du har helt rett. Jeg beklager. Jeg tar meg sammen. Beklager igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #8 Del Skrevet 4. oktober 2020 Ville antatt at dere var svenske, men hadde nok uttalt det med et norsk tonefall heller enn på svensk. Vet ikke hvordan jeg skal forklare forskjellen skriflig. Men på norsk ville jeg hatt litt lengre pause mellom Jo-ell og trykket på ell. Anonymkode: d2084...1ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi2 Skrevet 4. oktober 2020 #9 Del Skrevet 4. oktober 2020 Elsker det navnet. Ville kalle minstemann for Joel, men mannen var ikke helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #10 Del Skrevet 4. oktober 2020 Fint, ville uttalt det som på svensk, Jo-el. Anonymkode: a4ec4...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #11 Del Skrevet 5. oktober 2020 Joel er da brukt i Norge, vet om et par gamle karer som heter det. Man kan også finne navnet på gamle gravstøtter. Navnet er jo heller ikke engelsk (til de som snakker om norsk vs engelsk uttale), så hvordan det uttales på engelsk er da ingen fasit! Ville uttalt det som er naturlig på norsk, jo'el. Anonymkode: f2cc2...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #12 Del Skrevet 5. oktober 2020 Jol? Jul på dialekt... nei. Anonymkode: 3550a...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #13 Del Skrevet 5. oktober 2020 Kjenner til en som heter det og han uttaler det Jo-ell Anonymkode: 43f87...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #14 Del Skrevet 5. oktober 2020 Jøl. oe betyr ø. Anonymkode: c7951...5b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #15 Del Skrevet 6. oktober 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jøl. oe betyr ø. Anonymkode: c7951...5b6 Langt fra alltid. Uttaler du navnet Noel "nøl"? Etternavnet Moe "mø"? Det som kommer ut av potetene heter grør? Forfatteren heter Erlend Lø? Anonymkode: f2cc2...2cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #16 Del Skrevet 6. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Langt fra alltid. Uttaler du navnet Noel "nøl"? Etternavnet Moe "mø"? Det som kommer ut av potetene heter grør? Forfatteren heter Erlend Lø? Anonymkode: f2cc2...2cf Mulig du ikke skjønner det selv, men du ler av deg selv her. Selvsagt uttales det ikke Jøl, det burde ikke være vanskelig å begripe at det var en spøk. Anonymkode: c7951...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #17 Del Skrevet 6. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig du ikke skjønner det selv, men du ler av deg selv her. Selvsagt uttales det ikke Jøl, det burde ikke være vanskelig å begripe at det var en spøk. Anonymkode: c7951...5b6 Ingenting som tilsier at svaret ditt var en spøk, nei. Skriftlig må man gjerne være mer tydelig på at man spøker eller er ironisk enn ansikt til ansikt. Anonymkode: f2cc2...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DropIt Skrevet 6. oktober 2020 #18 Del Skrevet 6. oktober 2020 Joel er fint, Noel er finere 😊 ville uttalt det med trykk på første stavelse tror jeg, JOel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #19 Del Skrevet 7. oktober 2020 På 6.10.2020 den 11.15, AnonymBruker skrev: Langt fra alltid. Uttaler du navnet Noel "nøl"? Anonymkode: f2cc2...2cf Noel ville jeg uttalt nøl, ja. Men Noël derimot ... Anonymkode: d2084...1ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #20 Del Skrevet 7. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noel ville jeg uttalt nøl, ja. Men Noël derimot ... Anonymkode: d2084...1ae Mange heter Noel med e, f.eks Noel Gallagher. Anonymkode: f2cc2...2cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå