Gå til innhold

Når er man klar?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært separert og skilt i 2 år og sliter med veien videre. Vi har to barn som bor 50/50. Jeg både trives og trives ikke alene. Når og hvordan turte dere å date igjen? Jeg kom ut av et forhold og ekteskap som varte i 20 år, er i 40-årene og veldig lite selvtillit og tro på at det er mulig å treffe noen. Trodde jeg levde i et trygt ekteskap og at jeg aldri trengte å tenke på dating, igjen. Slik ble det ikke. 
Jeg kjenner en mann litt som er i samme situasjon som meg og som jeg liker men tør jo virkelig ikke ta initiativet til en date. Er redd jeg ikke er klar men hvordan vet man det? Hvordan kan man vite om man er attraktiv? Disse tingene er helt fjernt for meg. Er liksom ikke 20 år, lenger. 
Men jeg håper jo ikke jeg blir alene resten av livet. 

Anonymkode: 30105...1ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at når du må stille spørsmål om dette, og skriver at du er redd du ikke er klar, så viser det at du ikke er klar.

Ta tiden til hjelp, det er ingen krise å leve alene, og du bør ikke gå inn i noe nytt forhold før du kjenner deg trygg på at det er det riktige for deg.

Anonymkode: d303d...e12

• Liker 1
Skrevet

Selv om du begynner å date igjen så ender ikke alle dater i forhold. Kjenn godt etter om det er riktig for deg å ta kontakt, ikke bli lei deg hvis du ikke får respons, ta deg god tid. Hvis det er en ute der for deg så kjenner du det. 

Anonymkode: ee272...195

• Liker 2
Skrevet

2 år er ikke så lang tid. Det er viktig å ikke stresse dette. Nå er du mamma for to barn som har fått revet opp hjemmet sitt og skal tilpasse seg et annet liv videre. Du bør ha ro med deg selv og ha godt samarbeid med eksmannen før du innleder et nytt forhold.

For meg tok det ca 3 år. men det er selvsagt individuelt.

Min erfaring er at dating er ganske brutalt, du kan virkelig få knust selvbildet ditt, bli skuffet og såret. Derfor mener jeg at det ødelegger mer enn det gir om man dater når man er sårbar etter et samlivsbrudd.

Og hvorfor haster det sånn? Livet består av mye verdifullt, og ikke bare å være i nytt forhold. Dyrk heller dine interesser, dine venner og din familie. Hva med å utvide vennekretsen litt? Begynne på en ny hobby? 

Anonymkode: c59b8...fa5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...