AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Skrevet 3. oktober 2020 Hvorfor er det slik at psykopater og narsissister bare MÅ ødelegge alle forhold de har? Har akkurat sett serien "Dirty John" på Netflix, og har sett hele prosessen fra å finne en dame til så å knuse forholdet helt. Han hadde alt, en kone som hadde mye penger og som elsket ham, en flott leilighet osv. Og så må han bare rasere alt sønder og sammen til han står igjen med ingenting. Why??? Hva er det som driver dem til å rett og slett drite i senga de ligger i? Kan noen som har disse trekkene kanskje svare? Det er ganske så uforståelig. Anonymkode: 3e8e0...cb3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 Det er like mange svar som det fins narcisister og psykopater i verden.. Makt, kontroll, følelsen av å skade en person gjør deg godt. Skade før du blir skadet. Bare det jeg tenker. Vært utsatt for en, aldri følt meg så destruktiv og opprevet noen gang når forholdet endte. Grusomt og unnes ingen. Anonymkode: e1346...2f0
Frøkensina Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg har ikke disse trekkene, men det er jo på grunn av mangelen på empati hovedsaklig. Psykopaten liker å «leke» med folk og bruke mennsker fordi de kan, og narsissister har et evig behov for å fylle opp egoet via andre fordi de egentlig mangler en trygg selvfølelse innerst inne. Ingen av de kan kureres, men narsissister kan ha en viss empati (ulike typer/grader). 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 De ser "kjæresten" som et objekt, en eiendel de kan bruke for narsissitisk supply, det gir de energi-uten det kan de ikke leve. De er parasitter som snylter på mennesker, de har ikke sjel eller empati. De spiller ulike roller ut fra hvem de er sammen med. Når de velger ut et objekt så ser de etter spesielle ting, men det er empater. Forholdet går i en evig runddans: idalisere, devaluere, forkaste..... avhekting/ påhekting.... det er J slitsomt, nedbrytende og ødeleggende. Anonymkode: 3f111...d97 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Jeg har ikke disse trekkene, men det er jo på grunn av mangelen på empati hovedsaklig. Psykopaten liker å «leke» med folk og bruke mennsker fordi de kan, og narsissister har et evig behov for å fylle opp egoet via andre fordi de egentlig mangler en trygg selvfølelse innerst inne. Ingen av de kan kureres, men narsissister kan ha en viss empati (ulike typer/grader). Dette stemmer, de er "ingen" de er tom inni seg.... helt tom... de trenger andre mennesker for å leve de er uten sjel og de ødelegger mennesker en del av de driver med risiskosport, en del alkoholikere.. noen som tar andre rusmidler.. en del leser dere om i avisene og historiebøkene Anonymkode: 3f111...d97 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 De prøver å finne seg selv, men de får det aldri til. Anonymkode: 6e326...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 MEN de verste er de SKJULTE, men det er en del av dem der ute, det er mange på Tinder, Fakebook er deres lekgrind, snap-- badoo, alle de kanalene.... forstår ikke hvorfor ikke folk lærer om dette på skolen, selv ble jeg offer for en vakker skjult psykopat helt i starten av voksenlivet mitt, det fikk vonde følger. Anonymkode: 3f111...d97
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #8 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De prøver å finne seg selv, men de får det aldri til. Anonymkode: 6e326...a2a På evig reis.... jeg synes de virker litt som vampyrer, ikke god på bunn, drevet av ondskap og ute etter å skade andre mennesker, nesten noe overnaturlig med de. Anonymkode: 3f111...d97
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #9 Skrevet 3. oktober 2020 Men de kan ikke se særlig langt fremover da? For det å behandle andre mennesker sånn gjør jo at man ender opp tragisk og alene til slutt, når man på et tidspunkt i livet faktisk hadde noe. TS Anonymkode: 3e8e0...cb3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #10 Skrevet 3. oktober 2020 De er ikke skrudd sammen som oss andre. Er fortsatt rasende og lei meg 2,5 år etter brudd med en venn. Han forteller løgner og sverter meg til felles venner fortsatt.... Er så jævlig at de aldri blir ferdig med ting. Faen i helvete ta. Anonymkode: faf85...a5d 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #11 Skrevet 3. oktober 2020 De har en persolinghetsfortyrrelse. Holder meg langt unna slike. De trenger hjelp men det er ikke mulig å hjelpe dem Anonymkode: b29b6...6e5 5
Frøkensina Skrevet 3. oktober 2020 #12 Skrevet 3. oktober 2020 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: MEN de verste er de SKJULTE, men det er en del av dem der ute, det er mange på Tinder, Fakebook er deres lekgrind, snap-- badoo, alle de kanalene.... forstår ikke hvorfor ikke folk lærer om dette på skolen, selv ble jeg offer for en vakker skjult psykopat helt i starten av voksenlivet mitt, det fikk vonde følger. Anonymkode: 3f111...d97 Helt enig i at dette burde man blitt opplyst om som ung, det kunne sikkert ha reddet mange mennesker fra å bli ødelagte av en psykopat, sosiopat eller narsissist. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: På evig reis.... jeg synes de virker litt som vampyrer, ikke god på bunn, drevet av ondskap og ute etter å skade andre mennesker, nesten noe overnaturlig med de. Anonymkode: 3f111...d97 Det kommer nok av mangelen på empati det også, det føles umenneskelig og veldig skummelt når man opplever det. Og i allefall når det gjelder psykopater så er hjernen deres rett og slett annerledes som vist på den dokumentaren om hjerneforskeren som fant ut at han var psykopat. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de kan ikke se særlig langt fremover da? For det å behandle andre mennesker sånn gjør jo at man ender opp tragisk og alene til slutt, når man på et tidspunkt i livet faktisk hadde noe. TS Anonymkode: 3e8e0...cb3 De finner som regel alltid nye ofre. Endret 3. oktober 2020 av Frøkensina
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #13 Skrevet 3. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er ikke skrudd sammen som oss andre. Er fortsatt rasende og lei meg 2,5 år etter brudd med en venn. Han forteller løgner og sverter meg til felles venner fortsatt.... Er så jævlig at de aldri blir ferdig med ting. Faen i helvete ta. Anonymkode: faf85...a5d Du må bryte traumebåndet de oppretter, først da er du fri. Anonymkode: 3f111...d97
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #14 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg har ikke vært i forhold med sånne, men opplevde å være venner og så uvenner med et ektepar som hadde klare narsissistiske trekk. Det virket som de rett og slett ikke så seg selv, de trodde alltid at det var hos andre feilen lå. De snakket alltid dritt om andre, og det var klart at de var liksom helt innvevd i dette her, virket ikke som det var noe beregnende fra deres side, de bare trodde alle var ute etter dem og at alle var slemme med dem. Og så langet de ut mot andre og ødela forhold, familiære forhold, vennskapsforhold, forholdet mellom hverandre og alt. TS Anonymkode: 3e8e0...cb3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #15 Skrevet 3. oktober 2020 De finner stadig nye ofre, ofte har de ulike objekter samtidig. Anonymkode: 3f111...d97 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #16 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke vært i forhold med sånne, men opplevde å være venner og så uvenner med et ektepar som hadde klare narsissistiske trekk. Det virket som de rett og slett ikke så seg selv, de trodde alltid at det var hos andre feilen lå. De snakket alltid dritt om andre, og det var klart at de var liksom helt innvevd i dette her, virket ikke som det var noe beregnende fra deres side, de bare trodde alle var ute etter dem og at alle var slemme med dem. Og så langet de ut mot andre og ødela forhold, familiære forhold, vennskapsforhold, forholdet mellom hverandre og alt. TS Anonymkode: 3e8e0...cb3 Dette er vanlig, som sagt er de onde parasitter som ikke tilfører noe godt. Anonymkode: 3f111...d97
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #17 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må bryte traumebåndet de oppretter, først da er du fri. Anonymkode: 3f111...d97 Jeg har ikke kontakt lenger. Til og med flyttet. Men jeg lever ikke i et vakuum. Da må jeg flytte til Kina og slette alle sosiale medier. Anonymkode: faf85...a5d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #18 Skrevet 3. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er vanlig, som sagt er de onde parasitter som ikke tilfører noe godt. Anonymkode: 3f111...d97 Men de kan ikke skjønne det selv da? Ellers ville de vel vært smartere... Jeg har skjønt at noen "vet hva de er", men tydeligvis kan de ikke endre noe da, for da ville de jo fått et bedre liv. TS Anonymkode: 3e8e0...cb3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #19 Skrevet 3. oktober 2020 De mangler jo rett og slett det som virkelig gjør folk menneskelige. Når de bl.a. mangler empati er det rett og slett ikke mulig å fungere normalt, det er en umulighet. Det merkeligste er jo at slike folk ofte når langt, og gjerne blir valgt i demokratiske prosesser. Det er uforståelig for meg. Greit nok at noen er flinke skuespillere, men enkelte er jo ikke det heller. Det finnes skremmende mange også. Eksen min er psykopat, men om jeg regner med folk i foreldregenerasjonen også vet jeg sikkert om 15 til som potensielt kan være det (alle har enkelte tegn, men hverken jeg eller mine bekjente kjenner dem godt nok til å vurdere det på en god måte). Anonymkode: 43636...3f2 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #20 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men de kan ikke skjønne det selv da? Ellers ville de vel vært smartere... Jeg har skjønt at noen "vet hva de er", men tydeligvis kan de ikke endre noe da, for da ville de jo fått et bedre liv. TS Anonymkode: 3e8e0...cb3 Hjelper ikke å vite hva man er når man ikke er interessert i å forandre seg selv. Anonymkode: faf85...a5d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå