Gå til innhold

intet utdrikningslag på meg :-(

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal gifte meg 6 august, og er litt lei meg.

Jeg var nesten sikker på at jeg kom til å drikkes ut i helga som var. Men nei, ikke denne gang heller. Synes det er dårlig hvis utdrikkningslaget mitt er lagt til helgen før den store dagen. Jeg har sagt til min forlover (for lenge siden) at helga før bryllupet ønsker jeg ikke å drikkes ut. Da har jeg nok og gjøre (vi skal ha 102 gjester!)

Min kjære har sendt henne liste over hvem jeg ønsker skal delta, og gitt beskjed om at han må få beskjed i god til i forhold til planlegging av helgeturer på hytta etc.

Jeg har snakket med min tilkommende mann, og tror på at han ikke har hørt noe. Han er fryktelig lei seg på min vegne :tristbla: og synes det er dårlig gjort.

Hva hadde dere gjort i min situasjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Usj, så kjedelig!

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en telefon og snakket med forloveren din.

Det går vel an å forsiktig spørre om hun har tenkt å holde noe. Hvis hun ikke har tenkt det så hadde jeg hørt med noen andre venninner?

Kjenner faktisk til ett lignende tilfelle hvor forloveren sa i fra 1 uke før bryllupet at hun ikke orket å arrangere UL. Så bruden kastet seg rundt og som hun sa, jeg har jo andre venninner også. Det ble UL og de hadde en morsom dag sammen.

Skrevet

Snakk med henne du!

Det kan jo hende de har planlagt noe i løpet av uken da - det trenger vel nødvendigvis ikke være i helga..(om du har ferie da...)

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde mannen din fortalt deg til deg om han visste noe? Regner med han isåfall har fått beskjed om å ikke si noe til deg. Kan godt være det skjer noe når du minst aner det!

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar! Tror jeg skal ringe henne, men er redd for hva hun kommer til å si...

(Jeg har ikke ferie!)

Gjest Gjest
Skrevet

-Jeg vet at min kjære hadde sagt noe, for han vet at dette går innpå meg!

Han sa at hvis han fikk vite noe skulle han si: "slapp av, det ordner seg". Men intet hørt!!!

Gjest Piper
Skrevet

Ta en telefon til henne, og be henne være ærlig ovenfor deg. At hun rett og slett sier om hun ikke har tid, for da kan jo de andre overta. Spesielt siden det er såpass viktig for deg, og det burde forloveren din vite og ta hensyn til.

Skrevet

jeg skjønner godt at du er skuffet.. men vet om tilfeller hvor det ikke har passet på forhånd, så det har blitt "inndrikkingslag" i stede for... ;)

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

:troest: Skjønner at det ikke er noe særlig at det enda ikke har blitt U.L på deg. Fryktet selv at min skulle nærme seg bryllupet jeg også....

Synes det er litt dårlig hvis det viser seg at forlover ikke har orket å organisere et for deg. Det er jo nesten det eneste oppgaven de har når de er forlover. Om ikke bruden selv ber om å få la være så synes jeg ja... at det er dårlig gjort. Du har sikkert flere venner som du har lyst å ha en koselig kveld med.

Håper det ordner seg, og best at du ringer henne enn å gå å gruble :klem:

Skrevet

Kan i og for seg skjønne at du vil bli skuffet om det ikke skjer noe, men dette skal jo være en overraskelse fra din forlover til deg.. Jeg syntes det høres rart ut å ta kontakt med henne for å spørre??!! Jeg syntes du må heve deg over det, og ta det som det kommer. Blir det ikke utdrikkingslag så er det ikke verdens undergang heller..

Regner med at du står din forlover nærmest, så hun vet nok hvordan du føler det - og at du håper på et utdrikkingslag. Jeg ville bare slappet av.

(Og som forlover ville jeg nok syntes det var å gå litt over streken å spørre!!??)

Hold fokus på bryllupet, og ta et evtl utdrikkingslag som en bonus!!

Skrevet

Jeg er ikke enig med brud i sommer. Ring henne - hvorfor i all verden skulle du ikke kunne gjøre det?? Hvis jeg var forlover ville jeg ikke tatt det tungt i det hele tatt. Og hvis jeg var deg ville jeg definitivt ringt. Bare spør henne om hun har planlagt noe - og minn henne på at du er opptatt til helgen.

Og et inndrikningslag kan jo være minst like morsomt :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å ringe en av de du tror ville bli bedt? Høre om de har hørt noe fra din forlover? Ikke for å finne ut hva de skal, men dersom de har hørt noe fra de, så blir de nok et UL på deg. Jeg vet f.eks. at de har snakket sammen, men vet ikke mer enn det. Med andre ord det blir nok et UL og det kommer nok når jeg minst aner det. Tenker det blir til helga for deg...

Skrevet

Litt uenig med gjest over her. Dersom du ringer en av de "forvenntede gjestene" ville de nok helt sikkert gjøre alt de kan for å ikke røpe noe ang et evt utdrikningslag. Jeg hadde en venninne som konsekvent unngikk å snakke med meg i lengre tid fordi hun ikke ville røpe noe ufrivillig. Og mannen min var også veldig med på leken, og hadde et stort regime på gang for å lure meg - du skal ikke se bort fra at din tilkommne gjør det samme.

Vil du først ha klar beskjed, spør forloveren din. Og bare si det som det er at UL er viktig for det, men også at du ikke vil det skal være siste helgen før bryllupet, så du må vite om det skal skje noe. Og at du synes det er greit om du ved å spørre ødelegger enhver overraskelse de har planlagt for deg (for det vil du da gjøre)

Personlig hadde jeg ikke spurt i det hele tatt, men så var ikke UL noe jeg var spesiellt opptatt av heller da.. Men meg om det :)

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Hei og takk for alle svar!

Jeg ringte en venninne i går og "fisket" litt... Det skulle ikke mer til enn at jeg nevte at det er kort tid til bryllupet, før hun sa at hun var sur og irritert på min forlover fordi hun ikke hadde planlagt noe for meg!!! Hun hadde mast lenge, men ikke fått noen respons! Hun sa at hun skulle ta en ny telefon til min forlover, og hvis ikke noe skjedde skulle hun selv sørge for at jeg ble drukket ut på tradisjonelt vis, evt. drukket inn!!!

Synes dette er dårlig gjort av min forlover (som jeg har kjent siden jeg var 2 år). Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne? Angrer litt på at jeg gav henne oppdraget akkurat nå... :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er enig at det er dårlig gjort å ikke si noe om dette til deg, spesielt siden hun visste at du gjerne ville ha et UL. Hun hadde til og med fått liste med hvilke du ville ha med. Greit at hun ikke ville gjøre det, men hun burde i så fall gitt deg beskjed om dette i god tid i forveien! Høres ut som det er mer tæl i hun andre venninnen din. Det blir nok et utdrikningslag eller et inndrikningslag til slutt!

Lykke til!!

Gjest gjest1
Skrevet

Høres ut som at det blir UL på deg alikevel da :)

Men herregud for en sløv forlover du har. Syns faktisk at hun burde si ifra til deg (eller noen andre av venninnene dine) at hun ikke orker å arrangere og derfor overlate den delen til noen andre.

Skrevet

Dårlig gjort av din forlover å ikke ha noe klart enda. Bra du har andre venninner. Det går nok bra til slutt. Det ordner seg for snille jenter vet du :klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Det ser jo ut til at det blir ul på deg da, men det blir jo i tilfelle i helga før bryllupet...syns det er dårlig av din forlover å ikke organisere det sånn at det kunne unngås - enten ved å arrangere selv eller ved å la noen andre gjøre det...

Håper det blir et bra ul da! :)

Skrevet

Skjedde det noe i helgen ????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...