Gå til innhold

Dere som har Sibirkatt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har to spørsmål til dere som har sibirkatt :) 

-Røyter de mye? 

-Hva er deres erfaring med allergikere? (Vet det aldri er noen garanti) 

Anonymkode: 673bf...e0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har to spørsmål til dere som har sibirkatt :) 

-Røyter de mye? 

-Hva er deres erfaring med allergikere? (Vet det aldri er noen garanti) 

Anonymkode: 673bf...e0b

De røyter ikke så mye synes jeg, vi har to stk. og er nøye med å gre dem. Det kan bli litt hår på stueteppet i perioder, men helt overkommelig.

Jeg er allergisk mot hund og katt, men tåler sibirkatten. Før vi bestemte oss for å få sibirkatt, dro vi på besøk i et testhjem med to sibirkatter. Det gikk fint, jeg hadde så å si ikke symptomer. Var veldig spent da vi etter hvert skulle besøke et kull med sibirkattunger, men det gikk også smertefritt. Jeg merket bittelitt symptomer da katten var liten - visstnok er kattungepels mest allergifremkallende, da katten ble voksen forsvant det lille som var. 
Men dette vil være veldig individuelt. Anbefaler alle allergikere som vurderer sibirkatt å besøke testhjem først!

Anonymkode: 4ef7e...2fb

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De røyter ikke så mye synes jeg, vi har to stk. og er nøye med å gre dem. Det kan bli litt hår på stueteppet i perioder, men helt overkommelig.

Jeg er allergisk mot hund og katt, men tåler sibirkatten. Før vi bestemte oss for å få sibirkatt, dro vi på besøk i et testhjem med to sibirkatter. Det gikk fint, jeg hadde så å si ikke symptomer. Var veldig spent da vi etter hvert skulle besøke et kull med sibirkattunger, men det gikk også smertefritt. Jeg merket bittelitt symptomer da katten var liten - visstnok er kattungepels mest allergifremkallende, da katten ble voksen forsvant det lille som var. 
Men dette vil være veldig individuelt. Anbefaler alle allergikere som vurderer sibirkatt å besøke testhjem først!

Hvor sterk er allergien din mot hund og katt?

Tenker det er stor forskjell på de som kun får kløe i øynene og de som får astmasymptomer :klo:

Anonymkode: cb11e...cfd

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor sterk er allergien din mot hund og katt?

Tenker det er stor forskjell på de som kun får kløe i øynene og de som får astmasymptomer :klo:

Anonymkode: cb11e...cfd

Har sterk allergi mot spesielt hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...