Gå til innhold

Omplassert hund med dårlig leke vane :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en omplassert chihuahua. Søt liten og kjempe snill gammel tispe. Tidligere eier var en gammel dame som har gått bort.

Alt er fint med denne hunden, fint lært opp til alt, bortsett fra 1 ting. 

har lagt merke til noe under lek. Tror ikke hun vet hvordan man leker? Her er hva som skjer:

Hun kommer med et bein. Legger det foran meg, tar et sted tilbake, og stiller seg i leke stilling (med rumpa opp). Som at vi skal leke med beinet. Jeg hiver da beinet rundt og prøvet bruke det som en leke. Men når jeg skal ta beinet, så klikker hun helt. Sånn «mitt bein» 

først trodde jeg det var mat aggresjon. 

så jeg prøve ta en liten bamse for å heller få fokus over på noe annet enn mat, men da angrep hun bamsen. Og løp vekk med benet. Hun kom fort tilbake og la fra seg beinet foran meg igjen og med rumpa opp og logret. Jeg prøvde bamsen igjen, angrep bamsen. Da jeg så tok på beinet mens hun hadde det i munnen, så er det helt greit!! Leken er visst at bamsen ikke skal ta fra hun benet. For uten benet leker hun helt vanlig med bamsen. Helt til jeg tar frem en annen leke, da skal visst den nye leken ta fra henne den leken hun har. 

hun skjønner ikke dra lek i det hele tatt heller. Hun bare slipper med en gang 🙈

vet ikke hvor mye denne hunden har lekt før, tror lite, og vet ikke om hun har hatt leker i det hele tatt. Hun vet heller ikke hvordan leke med andre hunder. 

hva hadde dere gjort her? Skal jeg bare ha en leke fremme? Skal jeg ikke gi bein?

Anonymkode: b74d3...ac8

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke helt svar på spørsmålet ditt, men jeg tenkte litt på det med dra-lek. Du skriver at hunden er gammel, har du vært hos veterinær og sjekket tennene hennes? Jeg vil ikke være en sånn typisk diagnosestiller, men å ta en helsesjekk etter å ha overtatt et dyr kan uansett være greit. 

Angående lekene så kan du jo heller prøve å finne andre typer leker eller hjernetrim for henne, som å snuse etter godteri eller lignende, så slipper du å lure mer på hva du skal gjøre med bein/bamse. Evt la dem ligge fremme og la henne styre med dem som hun selv ønsker. Hunden vår har margbein som han gnager på når han vil finne på noe selv, og så har vi dra-leker som vi leker med sammen. Men stort sett går vi turer og driver med mental trening, han er veldig fornøyd med det. 

• Liker 3
Skrevet
På 3.10.2020 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Har en omplassert chihuahua. Søt liten og kjempe snill gammel tispe. Tidligere eier var en gammel dame som har gått bort.

Alt er fint med denne hunden, fint lært opp til alt, bortsett fra 1 ting. 

har lagt merke til noe under lek. Tror ikke hun vet hvordan man leker? Her er hva som skjer:

Hun kommer med et bein. Legger det foran meg, tar et sted tilbake, og stiller seg i leke stilling (med rumpa opp). Som at vi skal leke med beinet. Jeg hiver da beinet rundt og prøvet bruke det som en leke. Men når jeg skal ta beinet, så klikker hun helt. Sånn «mitt bein» 

først trodde jeg det var mat aggresjon. 

så jeg prøve ta en liten bamse for å heller få fokus over på noe annet enn mat, men da angrep hun bamsen. Og løp vekk med benet. Hun kom fort tilbake og la fra seg beinet foran meg igjen og med rumpa opp og logret. Jeg prøvde bamsen igjen, angrep bamsen. Da jeg så tok på beinet mens hun hadde det i munnen, så er det helt greit!! Leken er visst at bamsen ikke skal ta fra hun benet. For uten benet leker hun helt vanlig med bamsen. Helt til jeg tar frem en annen leke, da skal visst den nye leken ta fra henne den leken hun har. 

hun skjønner ikke dra lek i det hele tatt heller. Hun bare slipper med en gang 🙈

vet ikke hvor mye denne hunden har lekt før, tror lite, og vet ikke om hun har hatt leker i det hele tatt. Hun vet heller ikke hvordan leke med andre hunder. 

hva hadde dere gjort her? Skal jeg bare ha en leke fremme? Skal jeg ikke gi bein?

Anonymkode: b74d3...ac8

Dralek skal du være forsiktig med, hvis du har en stor brukshund. Lar du den vinne draleken så har du en hund som ikke stoler på deg som  flokkleder, og vil selv kjempe for å bli det. Da har du fått deg et stooort problem

Skrevet
1 time siden, Theo_1 skrev:

Dralek skal du være forsiktig med, hvis du har en stor brukshund. Lar du den vinne draleken så har du en hund som ikke stoler på deg som  flokkleder, og vil selv kjempe for å bli det. Da har du fått deg et stooort problem

Man skal jaggu høre mye rart.... 

Anonymkode: a2fe6...03e

• Liker 16
Skrevet
3 timer siden, Theo_1 skrev:

Det der stemmer ikke, bare sånn til informasjon....

Anonymkode: a996c...95d

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, Theo_1 skrev:

Leste du overhodet innlegget? Hun skriver at det er en chihuahua, den minste hunderasen vi har.

Forøvrig er det bare gammeldags bullshit, det du skriver. 

Anonymkode: c4fd0...e69

• Liker 8
Skrevet
4 timer siden, Theo_1 skrev:

Man skal høre mye rart her i livet 😂🤣😂

Hos meg er det morsomste han vet å vinne en drakamp. Men sier jeg slipp, så slipper han på sekundet. 

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, Theo_1 skrev:

Jeg har selv stor brukshund som jeg har IGP lisens på og trener (og konkurrerer litt) spor, lydighet og forsvarsarbeid. (Gruppe a, b og c) Jeg kan si klart fra at påstanden du kommer med, ikke stemmer. Dralek er jo en belønning!

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gammeldags? Nei, selv ikke "gamlekara" som startet med brukshund her i Norge, har noensinne påstått noe slikt.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Theo_1 skrev:

Hahahahaha. Tull og tøys. Slik tankegang tilhører steinalderen. De som konkurrerer på høyt nivå i lydighet, bruks, igp, agility osv bruker leke/drakamp som belønning. 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, MissPierce skrev:

Man skal høre mye rart her i livet 😂🤣😂

Hos meg er det morsomste han vet å vinne en drakamp. Men sier jeg slipp, så slipper han på sekundet. 

🤣🤣

Det er nok best å ikke leke med bikkja, plutselig tar den over hele huset. Du blir satt it i løpestreng, mens bikkja tar bilen og drar på jobb 🤣 er du heldig får du litt tørrfôr 🤪

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, LadyGrey skrev:

🤣🤣

Det er nok best å ikke leke med bikkja, plutselig tar den over hele huset. Du blir satt it i løpestreng, mens bikkja tar bilen og drar på jobb 🤣 er du heldig får du litt tørrfôr 🤪

Jeg dør 😂🤣😂

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste du overhodet innlegget? Hun skriver at det er en chihuahua, den minste hunderasen vi har.

Kanskje du skulle tatt deg en pause, få deg litt søvn, fremfor å herpe hver eneste tråd på dette forumet. 

Endret av Theo_1
Skrivefeil
Skrevet
47 minutter siden, Theo_1 skrev:

Kanskje du skulle tatt deg en pause, få deg litt søvn, fremfor å herpe hver eneste tråd på dette forumet. 

Vet du hvordan anonymknappen virker? Det er ikke bare en bruker som er anonymbruker. Alle har den mulgheten, om du trykker på "skriv som anonym. :)

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Muscae skrev:

Vet du hvordan anonymknappen virker? Det er ikke bare en bruker som er anonymbruker. Alle har den mulgheten, om du trykker på "skriv som anonym. :)

Og alle har nøyaktig like mange innlegg og likes? Tror du folk er dum eller? 

Skrevet
7 minutter siden, Theo_1 skrev:

Og alle har nøyaktig like mange innlegg og likes? Tror du folk er dum eller? 

Alle anonymbrukere har det ja. Hilsen muscae

Anonymkode: 798a5...7cd

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle anonymbrukere har det ja. Hilsen muscae

Anonymkode: 798a5...7cd

Nå syntes jeg dere skal snakke om hund, ikke meg... Jeg gidder ikke åpne inbox for å se hvem som har kommentert meg. 

Er det fakta Muscae?  Beroligende hvis det er det som er grunnen :) takk for info, jeg er ny her 

Skrevet
På 14.10.2020 den 11.53, Theo_1 skrev:

Nå syntes jeg dere skal snakke om hund, ikke meg... Jeg gidder ikke åpne inbox for å se hvem som har kommentert meg. 

Er det fakta Muscae?  Beroligende hvis det er det som er grunnen :) takk for info, jeg er ny her 

Alle skriver anonymt får samme antall innlegg og likes, men de har en egen Anonymkode. Den står nederst under innlegget deres, sånn at man kan skille de fra hverandre. 

Du er ikke første som har trodd det er samme person 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...