Gå til innhold

Finnes det aseksuelle menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør bare om dette for jeg er interessert, mener ikke å være frekk eller noe, men hvordan syntes du forholdet deres er ellers? Kan dere være romantiske av dere, finne på ting sammen? Eller har det forsvunnet litt i hverdagens plikter og kaos med årene? 

ts

Anonymkode: 162aa...59e

Felles adresse, ingen tillit i det hele tatt fra min side. Jeg vet ikke hvordan hun tenker om saken. Jeg hat aldri truet noen til å forbli sammen med meg. Jeg er alene om alt, så i utgangspunktet er jeg der hvor jeg har en på samme adresse som kan ringe 113 hvis jeg blir akutt syk. Jeg regner med at hun hadde gjort det. 

Anonymkode: fbc0e...769

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.... han sov han 😂😂 

😏 Pleide å ha sex først før han este ut daah.

Anonymkode: 18241...e14

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg kan kalle mannen min aseksuell, for jeg er usikker på betydningen av ordet. Om det betyr null sexlyst eller bare sjeldent.

Han har aldri vært så interessert i sex, vi har alltid hatt lite sex. Og dårlig sex, han kjører inn og ut til han kommer, that's it. Det er alltid jeg som har tatt initiativ og blir avvist. Han trenger ikke nærhet, kos eller sex. Kysse har vi omtrent aldri gjort. 

Godt mulig det er meg, det vet jeg ikke. Vi har selvfølgelig snakket mye om det og han sier han bare ikke har lyst. For min del så er det veldig sårende og vondt. 

Anonymkode: 82c81...a63

Skjønner godt det er sårende og vondt :( Du må kanskje spørre deg selv om dette er forholdet du vil ha ut livet? For det virker som du kanskje også savner nærhet osv, er jo viktig det også i et forhold (om det er et slikt forhold man vil ha) Vet du hva som er viktig for han i et forhold?

• Liker 1
Skrevet

Felles adresse, ingen tillit i det hele tatt fra min side. Jeg vet ikke hvordan hun tenker om saken. Jeg hat aldri truet noen til å forbli sammen med meg. Jeg er alene om alt, så i utgangspunktet er jeg der hvor jeg har en på samme adresse som kan ringe 113 hvis jeg blir akutt syk. Jeg regner med at hun hadde gjort det. 

Men om du ikke ønsker det slik, kanskje det er på tide at dere avslutter deres «felles adresse» forhold? Kanskje det er på tide å komme seg videre? Kan ikke være lett å være i et slikt forhold 😕 Nærhet både psykisk og fysisk er viktig i et parforhold... 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men om du ikke ønsker det slik, kanskje det er på tide at dere avslutter deres «felles adresse» forhold? Kanskje det er på tide å komme seg videre? Kan ikke være lett å være i et slikt forhold 😕 Nærhet både psykisk og fysisk er viktig i et parforhold... 

For min del er ikke nærhet viktig. Det var det for 20 år siden, men jeg er nok ganske avvent. Jeg har økonomi til å klare meg alene. Jeg prøver å ikke tenke på falskheten jeg lever i, og overleve dag for dag. 

Skrevet

For min del er ikke nærhet viktig. Det var det for 20 år siden, men jeg er nok ganske avvent. Jeg har økonomi til å klare meg alene. Jeg prøver å ikke tenke på falskheten jeg lever i, og overleve dag for dag. 

Ikke at jeg vet noe, men jeg ville kanskje ikke kalt det falskhet, det har vell bare blitt som det har blitt... det er hvertfall min erfaring av venne par :P men igjen, jeg vet ingenting! Hvis du slipper å fokusere på dama, så kan du heller bruke tiden din på deg selv da, gjøre ting og hobbyer som gir deg glede! 😄 så kan du le av de andre mennene som må løpe rundt for å gjøre kona fornøyd 🤪 kjøp deg en motorsykkel hehe

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg vet noe, men jeg ville kanskje ikke kalt det falskhet, det har vell bare blitt som det har blitt... det er hvertfall min erfaring av venne par :P men igjen, jeg vet ingenting! Hvis du slipper å fokusere på dama, så kan du heller bruke tiden din på deg selv da, gjøre ting og hobbyer som gir deg glede! 😄 så kan du le av de andre mennene som må løpe rundt for å gjøre kona fornøyd 🤪 kjøp deg en motorsykkel hehe

Jeg ler ikke av noen 🙂 Jeg skjønner jo at noen faktisk har det bra, selv om ikke jeg har det. Jeg har det dog ikke dårlig nok til å orke å gjøre noen store omveltninger. Men ellers er det gode forslag 👍😊

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ler ikke av noen 🙂 Jeg skjønner jo at noen faktisk har det bra, selv om ikke jeg har det. Jeg har det dog ikke dårlig nok til å orke å gjøre noen store omveltninger. Men ellers er det gode forslag 👍😊

Ja du får vente til du blir litt mer bitter før du skiller deg👍

Anonymkode: 9dfde...b96

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja du får vente til du blir litt mer bitter før du skiller deg👍

Anonymkode: 9dfde...b96

Vet ikke helt hvor du ville med dette, men når man definerer alt som ikke er positivt som bitter/bitterhet, blir man etter hvert ganske primitiv i språket sitt. Jeg er resignert, ikke bitter. Jeg har det ikke bra, men har det ikke jævlig, jeg lever ikke sammen med et slemt menneske.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir beskrevet som det av venner, da jeg er lite interessert i kvinner selv om jeg er hetero. Jeg tenner mest på det visuelle, og har lite behov for intimitet. Vet ikke om det er aseksuellt egentlig, siden jeg "ordner det selv" med ganske høy frekvens til alder å være, med visuelle virkemidler.

Dette er forøvrig en situasjon jeg er helt avslappet og komfortabel med, med unntak av når kvinner blir innpåslitne.

Anonymkode: 37186...060

Dette er uten tvil beskrivende for mange, meg iberegnet! Nå har man jo mange fasetter av mange ting om man er åpen for å se og skjønne. Min form for aseksualitet er godt definert i begrepet "demiseksuell". Ting har aldri vært særlig interessante, og med årene faller jo testosteron såvel som andre ting i retning gravitasjonskrafta. Ditt fravær av behov for intimitet er også godt beskrivende, og noe i alle fall jeg kjenner meg igjen i.

Edit: anser ikke dette som et "problem" ut over at folka rundt meg lurer på ditt og lurer på datt... Kult å la de lure :)

Anonymkode: e9161...710

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

når du skriver aseksuell uten noen videre definering av aseksuell, så hvilken form for aseksuell er det du mener? Aseksuell er et veldig vidt begrep.

eks. alle som har sex uten hensikt i å bli gravid, er jo aseksuel adferd.

Anonymkode: fabf9...4ba

https://sml.snl.no/aseksualitet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...