AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Skrevet 3. oktober 2020 Det bor en sibirkatt i nabolaget og den kommer løpende når den ser meg. Løfter halen, mjauer høyt av glede og vil ha masse oppmerksomhet. Når jeg jobber i hagen kan den godt finne på å følge etter meg hele dagen. Går like ved siden av eller bak meg sånn at jeg må passe på så jeg ikke snubler Ellers sitter den og ser på meg. Er dette typisk for rasen, eller er det bare denne kattens personlighet? Jeg er veldig sjarmert av pusen og selvfølgelig smigret av at den har valgt meg som venn, men er ikke dette veldig hundete oppførsel? Bortsett fra den glade mjauingen Som dere sikkert skjønner har jeg mye erfaring med hunder, men lite med katter. Anonymkode: 2eeb2...e88
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 Høres herlig ut den katten Anonymkode: 268c5...d61 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Ja, dette du beskriver er ganske typisk sibirkatt. Vår katt elsker når vi er ute i hagen med ham, han følger etter oss og «er med» på alt vi driver med. De er ofte veldig sosiale og pratsomme. Anonymkode: 301bc...b4b 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Høres herlig ut den katten Anonymkode: 268c5...d61 Ja, den er så skjønn! 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, dette du beskriver er ganske typisk sibirkatt. Vår katt elsker når vi er ute i hagen med ham, han følger etter oss og «er med» på alt vi driver med. De er ofte veldig sosiale og pratsomme. Anonymkode: 301bc...b4b Så koselig! Jeg har alltid likt både katter og hunder (altså uten å ha mye erfaring med katter), og denne krabaten er liksom en kombinasjon av de tingene jeg liker best med begge Anonymkode: 2eeb2...e88
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 Min sibirkatt er også sånn. Følger alltid med på det vi gjør og er supersosial! Lyder navnet sitt også, og kan et par «triks». Hun går også gjerne sammen med oss på tur (men ikke i bånd). Anonymkode: b48dd...41f 1
Tvist Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 Slik er min også, men ikke med fremmede. Min er renraset gatemiks. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 Er ganske vanlig blant buskavl også. Men koselig uansett. Anonymkode: fdccb...216 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #8 Skrevet 3. oktober 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Min sibirkatt er også sånn. Følger alltid med på det vi gjør og er supersosial! Lyder navnet sitt også, og kan et par «triks». Hun går også gjerne sammen med oss på tur (men ikke i bånd). Anonymkode: b48dd...41f Så søtt! Går hun lange turer med dere? Jeg har aldri settt nabokatten gå langtur med menneskene sine, men den går gjerne sammen med meg til postkassestativet og tilbake. Skjønner jeg må passe godt på så den ikke følger etter meg på lengre turer, det er jo ikke min katt. Er dere sibirkatteiere redde for å la dem være ute siden de er så tillitsfulle? Vet ikke hvor vanlig det er at rasekatter blir stjålet, men det kan vel skje Anonymkode: 2eeb2...e88
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #9 Skrevet 3. oktober 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så søtt! Går hun lange turer med dere? Jeg har aldri settt nabokatten gå langtur med menneskene sine, men den går gjerne sammen med meg til postkassestativet og tilbake. Skjønner jeg må passe godt på så den ikke følger etter meg på lengre turer, det er jo ikke min katt. Er dere sibirkatteiere redde for å la dem være ute siden de er så tillitsfulle? Vet ikke hvor vanlig det er at rasekatter blir stjålet, men det kan vel skje Anonymkode: 2eeb2...e88 Vi går ikke superlangt, nei. Men det er ikke så lenge siden hun begynte å gå ute uten bånd (retningssansen er ikke så godt utviklet før de er ca 10 mnd.), så kanskje det blir lengre turer etter hvert. Hun er i hvert fall supersøt der hun trasker i vei sammen med oss 🥰 Er ikke så redd for det du nevner, er mest redd for hva som kan skje i trafikken (men har heldigvis ikke motorvei i nærheten). Hun har uansett halsbånd med GPS, så vi kan følge med på hvor hun er. Anonymkode: b48dd...41f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 Ja, jeg tror det, men kan jo også være personlighet. Jeg har to sibirkatter som møter meg i døra når jeg kommer hjem fra jobb, skal ha kos og oppmerksomhet med engang, leker "fetch" hvor jeg kaster leker og de løper og henter de til meg igjen, kommer når man roper osv. Men jeg har også hatt en huskatt tidligere som var akkurat slik, så det kan være oppdragelsen også. Anonymkode: ceb75...df4
Stella84 Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 Ja 💕. Jeg hadde verdens nydeligste sibirkatt for noen år siden, og hun var min lille hund på mange måter. Utrolig glad i besøk, fulgte etter meg overalt og "snakket" mye. Veldig annerledes enn andre katter jeg har kjent. Hun ble dessverre påkjørt og drept, men hvis det blir katt i framtiden blir det garantert sibirkatt igjen 🙏.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå