AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Je slet med kjærlighetssorg for et halvt år siden. Jeg brukte alkohol som trøst. Jeg følte meg mye bedre der og da, så det ble til en vane. Jeg mistet min farmor for noen få uker siden. Jeg har drukket 2 ganger etter det til tross for at det frarådes å drikke når man sliter med sorg. Jeg drikker også i dag. Jeg skal i konfirmasjon i morgen. Jeg har ikke tatt hensyn til det. Jeg har drukket nesten en hel flaske denne kvelden. Jeg vet ikke hvorfor jeg egentlig drikker, men jeg ser at jeg kanskje burde stoppe. Ihvertfall til psyken er bedre. Jeg har hatt abstinenser tidligere da jeg prøvde å bli avhold. Jeg drikker denne kvelden, men det er minst 3 uker siden jeg drakk sist. Jeg ser jo at jeg burde stoppe. Men jeg klarer ikke snakke med noen om det. Jeg vet jeg er nødt til å åpne meg til noen om jeg skal klare å bli avholds. Men samtidig vet jeg ikke om jeg vil bli avholds. Jeg har drukket nesten en hel flaske alene denne kvelden og skal i konfirmasjon i morgen. Er jeg alkoholiker? Anonymkode: 63bc1...cdc
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Ville ikke sagt at du er alkoholiker basert på dette, men at du (for nå) misbruker rus ved å bruke det til å regulere følelsene dine. Anonymkode: c50a9...cff 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 En hel flaske vin, nei. En hel flaske sprit, mest sannsynlig. Anonymkode: b1546...ec8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 Hvis du ikke klarer å stoppe på egenhånd er du i alle fall på god vei. Tar du tak nå slipper du kampen når det blir skikkelig ille, vær så snill å ta det opp med fastlege. Anonymkode: 35f63...df4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 De som svarer over har ikke peiling. Alkoholisme kommer snikende. Det er ikke slik at man drikker litt en dag og så bøtter ned på 1 liter sprit neste dag og bam så er man alkoholiker ut av det blå Det å ikke klare la være drikke, for eks sånn som når du skal noe neste dag og det ikke passer med hangover, er ganske tydelig tegn på at avhengigheten er der. Men som mange alkoholikere, så har det ikke gått så langt at du drikker hver dag enda. Du ønsker heller ikke egentlig slutte, for rusen føles så bra. Du burde absolutt snakke med fastlege om at du er i begynnende fase Anonymkode: 1de89...882 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå