AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg ble helt sjokkert hvor vondt det var! Den klemme saken de må putte på først... jeg lå og hyperventilerte og felte noen tårer, rett og slett fordi jeg skvatt så sinnsykt! Legen forberedte meg på at det kunne gjøre vondt, og jeg er glad for at jeg ikke skjønte hvor vondt det var, ellers hadde jeg ikke turt å gjøre det 🙈 Er jeg en stor pyse eller er det like vondt for alle?? Hva er din erfaring?? Er smertene bedre allerede i morgen?? Legen sa det ville gjøre mindre og mindre vondt ila uka, men jeg håper det er mye bedre allerede i morgen? Anonymkode: 61815...93f 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Har ikke selv erfaringer, men det finnes mange gode og noen dårlige erfaringer. Om du ikke vil høre om en dårlig erfaring, ikke se videoen. Men om du er interessert i bivirkninger som man kan få og hvor galt det kan gå 😅😬 Men legger også med denne videoen her. Det en lege går gjennom akkurat denne dårlige opplevelsen og forklarer at dette er de sjeldnere opplevelsene: Spiral kan være super for mange 😄 Anonymkode: 2a6b9...03d 1
Swoosh Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Litt ubehagelig og ekkelt ja, men ikke vondt. Jeg skulle fjerne og sette inn ny. Gruet meg skikkelig, særlig for å ta ut, siden den hadde vært inne aaaaltfor lenge, men når det vet gjort tenkte jeg: ikke værre? Og da fikk jeg beskjed det var en av de værre han hadde tatt ut. Så nei, ikke vondt. 1
Swoosh Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 Og ja, det var litt småvondt som feks menssmerter noen timer etter, og som vanlig etter🙂 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 Ja, skal aldri ha det igjen!! Hverken kobber eller hormon. Nå er det kun kondom som gjelder, eller INGEN samleie. Skal sterilisere meg snart for å slippe dette. Anonymkode: 93030...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, skal aldri ha det igjen!! Hverken kobber eller hormon. Nå er det kun kondom som gjelder, eller INGEN samleie. Skal sterilisere meg snart for å slippe dette. Anonymkode: 93030...0ac Jeg vet rett og slett ikke om jeg tørr å gå igjennom samme prosess igjen om 5 år... jeg vil egentlig også sterilisere meg, eller fjerne livmor, men hørt at leger ikke vil ta en slik stor operasjon for å ta ut et friskt organ 😩 skulle ønske det bare var «snipp slipp»... Anonymkode: 61815...93f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 8 minutter siden, Swoosh skrev: Litt ubehagelig og ekkelt ja, men ikke vondt. Jeg skulle fjerne og sette inn ny. Gruet meg skikkelig, særlig for å ta ut, siden den hadde vært inne aaaaltfor lenge, men når det vet gjort tenkte jeg: ikke værre? Og da fikk jeg beskjed det var en av de værre han hadde tatt ut. Så nei, ikke vondt. Misunner deg for at du ikke hadde smerter, eller så misunner jeg deg rett og slett for å ha sterke psyke, at du takler smerte bedre enn meg 🙈 Jeg var kjempe pyse! De måtte heise ned stolen så jeg ikke besvimte... Anonymkode: 61815...93f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet rett og slett ikke om jeg tørr å gå igjennom samme prosess igjen om 5 år... jeg vil egentlig også sterilisere meg, eller fjerne livmor, men hørt at leger ikke vil ta en slik stor operasjon for å ta ut et friskt organ 😩 skulle ønske det bare var «snipp slipp»... Anonymkode: 61815...93f Er å sterilisere seg er ikke noen stor operasjon 🙂 Så vil anbefale det! Anonymkode: 93030...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #9 Skrevet 2. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er å sterilisere seg er ikke noen stor operasjon 🙂 Så vil anbefale det! Anonymkode: 93030...0ac Leste om det nå, det er faktisk mulig!! 😮 men sto også at man fortsetter å få mensen, det er jeg ikke interessert i i det hele tatt, er bare pga mensen jeg bruker prevensjons midler, da jeg svært sjelden har samleie 🙈 Anonymkode: 61815...93f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #10 Skrevet 2. oktober 2020 ja spiral er ikke for pyser. Derfor skal jeg ALDRI ha spiral! Anonymkode: 9f139...ccb
Yoshi Skrevet 2. oktober 2020 #11 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg synes også det er vondt, så du er ikke alene. Og det gjør vondt resten av dagen. Det er enda verre å ta den ut. Men jeg har kommet frem til at det er verdt det når man får 5 år med prevensjon og ingen mensen.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #12 Skrevet 2. oktober 2020 Tror det er forskjeller på dette. Har aldri opplevd smerte ved innsetting eller like etterpå, bare noe ubehag. Har hatt 4 eller 5 spiraler, hadde det vært så ille hadde jeg stoppet på 1. Jeg har ikke høy smerteterskel heller (tror jeg). Eneste gangen var altfor korte tråder og måtte sendes til gyn pga fastlegen ikke fikk det til. Det var mye fikling lenge og jeg holdt på å svime av. Ikke pga smerte men pga instrument som som forhindret blodsirkulasjon iflg gyn. Anonymkode: 369d9...a01
Kalevala Skrevet 4. oktober 2020 #13 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg syntes det var like vondt som deg. Faktisk klarte ikke gynekologen å få den riktig inn fordi jeg ikke klarte å ligge stille, så jeg måtte komme tilbake igjen. Jeg hylte så høyt at de på venterommet må ha hørt meg. Det er den sterkeste smerten jeg har opplevd noen gang i mitt 50-årige liv. På 2. forsøk, jeg beroligende medisin, noe som skulle åpne livmorhalsen, og smertestillende først - og da var det så vidt til å holde ut.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #14 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg syntes det var skikkelig vondt å sette inn. Ikke mistet jeg blødningene helt heller. Brukte den ut tiden, heldigvis var det nesten ikke til å kjenne at den ble tatt ut. Nå bruker jeg annen prevensjon. Anonymkode: 1a534...6f5
Gjest Løpegærn Skrevet 4. oktober 2020 #15 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg synes det var vondt rett etterpå. Det var ubehagelig, men det gikk fort over. Synes det er 100 % verdt det og skal gjøre det igjen hvis jeg har behov når denne er "ferdig". Blør lite og sjeldent. Ikke opplevd noen spesielle bivirkninger.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #16 Skrevet 4. oktober 2020 7 minutter siden, Kalevala skrev: Jeg syntes det var like vondt som deg. Faktisk klarte ikke gynekologen å få den riktig inn fordi jeg ikke klarte å ligge stille, så jeg måtte komme tilbake igjen. Jeg hylte så høyt at de på venterommet må ha hørt meg. Det er den sterkeste smerten jeg har opplevd noen gang i mitt 50-årige liv. På 2. forsøk, jeg beroligende medisin, noe som skulle åpne livmorhalsen, og smertestillende først - og da var det så vidt til å holde ut. Jeg har fått narkose før for celleprøve siden jeg har en tendens til å besvime i stolen... spørs om jeg tørr å ta en ny spiral om 5 år tror ikke prevensjons ønske gjør at man får narkose heller... celleprøve måtte tas, siden jeg hadde ganske ille celle endringer, så da var det på en måte god nok grunn. men tviler sterkt på at jeg tørr en ny spiral ts Anonymkode: 61815...93f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #17 Skrevet 4. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes det var skikkelig vondt å sette inn. Ikke mistet jeg blødningene helt heller. Brukte den ut tiden, heldigvis var det nesten ikke til å kjenne at den ble tatt ut. Nå bruker jeg annen prevensjon. Anonymkode: 1a534...6f5 Er så godt å høre at det Ikke er like smertefullt å ta den ut!!! Anonymkode: 61815...93f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå