Gå til innhold

Rusrykte etter vektnedgang.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned nesten 30 kg i vekt siden i fjor etter en livsstilendring med kostholdet og er nå slank/normalvektig. Jeg trener også masse og har fått synlige muskler flere plasser, og har vært utrolig stolt av meg selv som endelig etter flere år som overvektig klarte å gå ned i vekt. 

Problemet er at jeg har fått høre at det går et rykte om meg i byen om at jeg har startet å ruse meg og derfor gått ned i vekt. Jeg blir veldig lei meg fordi det ikke er sant, jeg har aldri noen gang prøvd narkotika eller vært i et sånt miljø. Jeg synes det er dårlig gjort at noen finner på sånne rykter og skjønner ikke hva de får ut av det. Nå er jeg er redd alle skal tro på det ryktet til slutt. Ikke aner jeg nøyaktig hvem som startet det heller, så jeg får ikke konfrontert noen. 

Jeg driver også en treningsgruppe for jenter og trener ofte synlig ute, bare det burde jo være nok til at folk skjønner at jeg faktisk trener og spiser sunt- ikke ruser meg. 

Hva skal jeg tenke om denne situasjonen her?

Hilsen kvinne 29 

Anonymkode: f3267...1ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke ha tenkt noe som helst annet enn at den som startet ryktet er sjalu/misunnelig og kan dra dit pepper’n gror. Opplevde det samme når jeg gikk ned 15 kg. Faktisk var det sjefen min som satte ut «mistanken» om at jeg «gikk på noe»

Gratulerer med vellykket livstilsendring 👏👏👏

Anonymkode: 44670...df5

• Liker 4
Skrevet

Ville ikke hengt meg opp i det, så går det over etter hvert. 

Anonymkode: 61104...b04

• Liker 1
Skrevet

Ikke bry deg om hva andre tror og vær stolt over det du har klart

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke ha tenkt noe som helst annet enn at den som startet ryktet er sjalu/misunnelig og kan dra dit pepper’n gror. Opplevde det samme når jeg gikk ned 15 kg. Faktisk var det sjefen min som satte ut «mistanken» om at jeg «gikk på noe»

Gratulerer med vellykket livstilsendring 👏👏👏

Anonymkode: 44670...df5

Ja, jeg tenker også at det må være noe misunnelse her, men fy og lavmål å si noe sånt om andre som står på for å få et bedre liv. 

Herregud, din egen sjef faktisk. Hva er det som feiler noen folk lurer jeg på 😠

Grunnen til at jeg bekymrer meg litt ekstra for det ryktet som jeg burde nevnt i hi er fordi jeg har barn, så jeg vil absolutt ikke at noen skal tro noe sånt om meg. 

Tusen takk for det ❤️

Anonymkode: f3267...1ad

Skrevet

Så lenge det ikke har snev av sannhet i seg, er ryktet helt ufarlig også når du har barn. 

Fortsett med livsstilsendringen din, frem en sunn og sterk kropp, så vil alle til slutt glemme et rykte om rus. Man ser ikke sunn og sterk ut når man er rusavhengig. 

Og husk på, dette ryktet er garantert langt mindre utbredt enn du er redd for. De fleste bryr seg mest om seg selv, og tenker veldig lite på andre. Prøv å ikke bruke energi på dette ryktet som du ikke en gang vet hva egentlig er. Selv om jeg forstår det er ubehagelig.

Anonymkode: d1c6f...9c5

Skrevet

Sånt er kjempe surt, men ikke så mye man kan gjøre med det når man ikke vet hvem som står bak. Jeg hadde selv en skikkelig vektnedgang for en del år siden. Fikk da høre at div folk mente jeg måtte ha en spiseforstyrrelse, det var heller ikke noe særlig gøy. 

Skrevet

Misunnelige mennesker rett og slett! La dem tro hva de vil, du og dine nærmeste vet hva som er sannheten! 

Skrevet

Jeg gikk ned like mye som deg for endel år tilbake. Da var det flere som lurte på om jeg var blitt syk. Tror ikke det er vondt ment. Men folk er nok ikke så vant med at folk går ned så mye i vekt så raskt.

Anonymkode: 38c29...4cb

Skrevet

Bor du på bygda? Hadde vært mer normalt å anta at du var slankeoperert liksom... Det gjør at jeg tenker de har litt grunn til tankene sine. Ikke at du ruser deg, men var du en som festet mye tidligere i livet? Uansett hadde jeg ikke brydd meg! Du sier du trener mye ute, det bør jo få dem på andre tanker. Høres ut som et bygdedyr..

At folk antar at man er syk er mer forståelig syns jeg. Det er jo ikke vanlig å gå ned 30kg på ett år.

Anonymkode: 0b71e...a3c

Skrevet

Bra jobba og gratulerer! Folk blir misunnelig og sjalu, og da setter de ut rykter. Ikke ta deg nær av det og om du blir konfrontert med det så sier du hvordan det er. 

Anonymkode: 8a91e...870

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...