AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Del Skrevet 1. oktober 2020 Jeg vil først og fremst si at jeg har ingen erfaring/kunnskap med biler. Jeg har overtatt en leilighet som har en parkeringsplass i felles garasje med elbil-lader. Min bekymring er altså som følgende: - Kan noen bruke el-bil laderen for å lade sine biler uten at de har nøkkel fra meg? (Finnes det nøkkel som passe til flere ladere?). - Hvor mange nøkler følger med en slik lader? Anonymkode: f9c31...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Del Skrevet 2. oktober 2020 Kutt strømmen til den med sikringen Anonymkode: 8c292...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Del Skrevet 2. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kutt strømmen til den med sikringen Anonymkode: 8c292...e68 Takk for hjelpen. Skal finne ut hvordan jeg kutter strømmen først med sikringen. Anonymkode: d59c1...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #4 Del Skrevet 2. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil først og fremst si at jeg har ingen erfaring/kunnskap med biler. Jeg har overtatt en leilighet som har en parkeringsplass i felles garasje med elbil-lader. Min bekymring er altså som følgende: - Kan noen bruke el-bil laderen for å lade sine biler uten at de har nøkkel fra meg? (Finnes det nøkkel som passe til flere ladere?). - Hvor mange nøkler følger med en slik lader? Anonymkode: f9c31...8ff Jeg har det samme problemet, bare at jeg bor i borettslag. Anonymkode: d59c1...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Del Skrevet 2. oktober 2020 Dersom noen trenger å lade el-bil kan du kanskje unngå en avtale med vedkommende om midlertidig bytte av parkeringsplass, kanskje mot en liten leie i måneden for å dekke strømmen? Anonymkode: ff6c4...b4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #6 Del Skrevet 2. oktober 2020 Du vil jo se om laderen er i bruk, da lyser det en lampe på den. Du får sjekke innimellom. Anonymkode: e160f...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Del Skrevet 2. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom noen trenger å lade el-bil kan du kanskje unngå en avtale med vedkommende om midlertidig bytte av parkeringsplass, kanskje mot en liten leie i måneden for å dekke strømmen? Anonymkode: ff6c4...b4e Hva om vi ikke har bil? Anonymkode: d59c1...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #8 Del Skrevet 2. oktober 2020 Elbil-ladere har jo vanligvis smartkort. Nøkkel er vel for motorvarmer. Anonymkode: 05d47...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #9 Del Skrevet 2. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elbil-ladere har jo vanligvis smartkort. Nøkkel er vel for motorvarmer. Anonymkode: 05d47...2e2 Jeg er helt kunnskapsløs på dette området. - Kan noen bruke el-bil laderen for å lade sine biler uten at de har smartkort fra meg? Anonymkode: d59c1...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #10 Del Skrevet 2. oktober 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om vi ikke har bil? Anonymkode: d59c1...9da Kan leie ut parkeringsplassen da? Potensiell inntektskilde. Anonymkode: ff6c4...b4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 2. oktober 2020 #11 Del Skrevet 2. oktober 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt kunnskapsløs på dette området. - Kan noen bruke el-bil laderen for å lade sine biler uten at de har smartkort fra meg? Anonymkode: d59c1...9da Ja, men regningen går til dem som har smartkortet ikke dem som har den fysiske laderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #12 Del Skrevet 2. oktober 2020 Finnes det en guide for hvordan man lader en el-bil fra privat ladeboks hjemme? Anonymkode: f9c31...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 2. oktober 2020 #13 Del Skrevet 2. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det en guide for hvordan man lader en el-bil fra privat ladeboks hjemme? Anonymkode: f9c31...8ff Som regel er det bare å stikke kabel inn i bilen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 2. oktober 2020 #14 Del Skrevet 2. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Elbil-ladere har jo vanligvis smartkort. Nøkkel er vel for motorvarmer. Anonymkode: 05d47...2e2 De har vel ikke det. I alle fall ikke min og de fleste jeg har sett. Nøkkel derimot til lokk der jeg kan slå av en sikring, derimot... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #15 Del Skrevet 2. oktober 2020 6 minutter siden, Illuminatum skrev: De har vel ikke det. I alle fall ikke min og de fleste jeg har sett. Nøkkel derimot til lokk der jeg kan slå av en sikring, derimot... Kan jeg bruke nøkkelen til å skru av sikringen i ladeboksen? Anonymkode: f9c31...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 2. oktober 2020 #16 Del Skrevet 2. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jeg bruke nøkkelen til å skru av sikringen i ladeboksen? Anonymkode: f9c31...8ff Kommer jo selvsagt an på hvilken lader du har. I min åpner nøkkelen ett lokk og der er det bryter og ikke sikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #17 Del Skrevet 2. oktober 2020 3 minutter siden, Illuminatum skrev: Kommer jo selvsagt an på hvilken lader du har. I min åpner nøkkelen ett lokk og der er det bryter og ikke sikring. Vil det si at nøkkelen kan brukes til å slå av muligheten til å bruke ladestasjonen, altså at det ikke er mulig å lade. Anonymkode: f9c31...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 2. oktober 2020 #18 Del Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil det si at nøkkelen kan brukes til å slå av muligheten til å bruke ladestasjonen, altså at det ikke er mulig å lade. Anonymkode: f9c31...8ff På min i alle fall. På andre må du kanskje ta sikringen i sikringsskapet og noen vil kun starte om du har et RFID kort (ikke smart kort) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #19 Del Skrevet 2. oktober 2020 1 minutt siden, Illuminatum skrev: På min i alle fall. På andre må du kanskje ta sikringen i sikringsskapet og noen vil kun starte om du har et RFID kort (ikke smart kort) Håper dette er løsningen, da tar jeg bare ut sikringen i sikringsskapet. Anonymkode: f9c31...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #20 Del Skrevet 2. oktober 2020 Hva slags ladeboks har dere? Vår er det ikke noe smartkort eller annet på. Er en nøkkel, men gar aldri brukt den så vet ikke helt hva den er for Anonymkode: 94bf9...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå