Gå til innhold

Gastroskopi og mat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså jeg skal snart inn til gastroskopi og bli sjekket for cøliaki. Det som er er at jeg har spist relativt lite i det siste som i dag, har jeg spist 2 rugsprø med skinke osv. en salat, men ost/skinke/kylling/salat/agurk/mais og krutonger. Også er jeg redd for at er det for lite for og ha en sterk reaksjon med tanke på cøliaki når de skal sjekke? Eller holder det som sagt med en krutong liksom, for en sterk nok reaksjon.. bare redd de skal gå glipp av noe, da dette er min siste utvei, til noe som kan delvis fikses. 

Anonymkode: 505bd...66e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å spise helt normalt, altså ikke glutenfritt, frem til du skal ha gastroskopi, så er du helt sikker? Det er jo frarådet å kutte ned på gluten før diagnosen er satt, nettopp fordi man kan overse noe. Hva som er din grense for reaksjon kan ingen her svare på.

Anonymkode: 4e12d...28e

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å spise helt normalt, altså ikke glutenfritt, frem til du skal ha gastroskopi, så er du helt sikker? Det er jo frarådet å kutte ned på gluten før diagnosen er satt, nettopp fordi man kan overse noe. Hva som er din grense for reaksjon kan ingen her svare på.

Anonymkode: 4e12d...28e

Fordi jeg er i et så godt mønster nå, så hadde jeg ikke lyst til og kutte ut. Er farlig overvektig, men de siste dagene har ikke kroppen min hatt lyst på mere mat, har gått så bra. Men da får jeg bare ha dritt kosthold den siste stunden da 😂😖

Anonymkode: 505bd...66e

Skrevet

Du må ha spist gluten de siste ukene for at de skal se betennelsesreaksjonen. Normal mat, f.eks brød en gang om dagen og pasta.

Brød er ikke drittmat, men helt normalt for slanke og sunne mennesker :)

Anonymkode: 288b6...125

• Liker 1
Skrevet

Om du skal få riktig svar på undersøkelsen må du ha spist mat med gluten, altså brødvarer, og det holder ikke å ha gjort det dagen før undersøkelsen liksom. Ellers er det jo bortkastet med hele skopien....

Anonymkode: 3cbf6...4bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...