AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Hei :) Har en bror som er 26 år gammel. Vi begge har opplevd krig i barndommen og sett mye stygt Men ikke hatt psykiske plager i voksen alder.. Begge er høyt utdannet, og har et bra liv! Men nå i det siste så ser jeg at broren min har forandret seg. Og tenker om han har flashback fra krigen?? :( Vi var på besøk hos foreldre noen dager siden. Plutselig reiser han seg opp, og sier at han har en veldig rar følelse i hodet. Etter ca. 5-6 min blir han rastløs, hjertet banket så fort at til og meg jeg kunne se. Hendene hans skjelvet, og han la seg på gulvet og trodde han skulle dø. Vi ble veldig skremt. Og vi måtte overnatte der. Har snakket med han etter denne hendelsen, men han nekter å innrømme at det er noe galt med han, og sier at det takk være stress, ferdig.. Han har i tillegg blitt usosial, treffes ikke med venner sånn som før, og er ikke på sosiale medier. Så jeg er veldig bekymret for han, og redd at han har flashback? Vet ikke hva jeg kan gjøre i denne situasjonen Anonymkode: f807a...327
Silva Pluvialis Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 Det høres ut som han kan ha fått et panikkanfall? ❤️
Gjest BethD Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Panikkanfall kan trigges av PTSD.. Det er ikke umulig at dere begge har det... etter en slik opplevelse i barndommen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå