AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Del Skrevet 1. oktober 2020 Dere med erfaring på treningssenter og ryggvvondt: Trener dere selv om ryggen er vond? Gitt at treningen der og da ikke gjør det verre? Anonymkode: 29c20...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2 Del Skrevet 1. oktober 2020 Gjorde det, endte opp med ødelagt rygg flere år etterpå.. hadde ikke vondt der og da, men ble verre gradvis. Anonymkode: f7b2d...bc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #3 Del Skrevet 1. oktober 2020 Det er så mye ulike ryggsmerter og årsaker. Mine smerter og årsaken til dem gjorde at det var lurt og viktig for meg å trene, men for deg kan det være helt anderledes. Anbefaler å ta ta kontakt med en dyktig manuellterapeut, fysioterapeut eller naprapat. Anonymkode: 5758c...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #4 Del Skrevet 1. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så mye ulike ryggsmerter og årsaker. Mine smerter og årsaken til dem gjorde at det var lurt og viktig for meg å trene, men for deg kan det være helt anderledes. Anbefaler å ta ta kontakt med en dyktig manuellterapeut, fysioterapeut eller naprapat. Anonymkode: 5758c...245 Går til fysio for noe annet, men har ikke time før om tre uker. Jeg ble ikke verre av yoga, løping synes ok men litt øm i overgang til rumpe. 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjorde det, endte opp med ødelagt rygg flere år etterpå.. hadde ikke vondt der og da, men ble verre gradvis. Anonymkode: f7b2d...bc5 Huff! Gjelder å passe på! Anonymkode: 29c20...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Del Skrevet 2. oktober 2020 Jeg ble bedre i ryggen når jeg ble lei av mange runder med kiropraktor som gjorde meg bedre en stund, men så kom det tilbake og ny runde med behandling. Jeg fikk liksom aldri tatt skikkelig tak i årsaken til smertene. Men startet med yoga og øvelser først, trente ikke så voldsomt tungt da. Etterhvert ble jeg sterkere, og hadde litt vondt under trening, men ikke verre enn at jeg fortsatte med treningen. Og nå er jeg bedre enn noengang. Så for meg har trening vært avgjørende, men gå til en profesjonell behandler for råd først. Anonymkode: 258cd...c1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #6 Del Skrevet 2. oktober 2020 Mange sier at svømming faktisk hjelper på ryggsmerter. Om årsaken er avklart, og du vet du ikke skader ryggen ytterligere ville jeg helt klart satset på svømming til jeg ble bedre. Anonymkode: be1f9...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #7 Del Skrevet 4. oktober 2020 Man må først finne årsaken til vond rygg. I tenårene hadde jeg vond rygg hvor svært mye trening var frarådet, spesielt løping var jeg sterkt frarådet. Nå i voksen alder er det annen type vond rygg, og nå bør jeg trene, men må tilpasse treningen etter ryggen. Enkelte øvelser trigger smerter så kraftig at jeg blir svimmel og jeg får synsforstyrrelser av 2-3 repetisjoner, det er øvelser jeg skal unngå. Anonymkode: 892a7...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #8 Del Skrevet 4. oktober 2020 På 2.10.2020 den 8.30, AnonymBruker skrev: Mange sier at svømming faktisk hjelper på ryggsmerter. Om årsaken er avklart, og du vet du ikke skader ryggen ytterligere ville jeg helt klart satset på svømming til jeg ble bedre. Anonymkode: be1f9...e3b Det hjalp for meg i alle fall 😊 Men vondt i ryggen kan være så mangt, så snakk med lege/ fysioterapeut først. Jeg kjenner to stykker som holder ryggen i sjakk ved å sykle, det hadde ikke min rygg blitt med på... Anonymkode: 7170d...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 4. oktober 2020 #9 Del Skrevet 4. oktober 2020 Det er flere måter å trene på selv om man har vondt. Du kan trene selv om du har vondt slik som godt vondt. Dvs. du trener selv om du har ubehag. Det gjør ikke noe. Har du vondt vondt så blir det værre og kan bidra til at skaden blir større. Alle har vel hatt litt ryggvondt innimellom. Selv med ryggsmerter som ikke er relaterte til skader da hovedsaklig i skjellettet eller muskeavrivinger trenes det flittig. Det er ikke noe problem å løfte vekter som for mange er utenkelig. Så om du da belaster opptil 70% av max er det fremdeles masse margin igjen fr det gjør større skade enn nytte. Er du sterk og har vondt i ryggen er det mye bedre enn å være svak og ha vondt i ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #10 Del Skrevet 4. oktober 2020 TS her. Jeg har prøvd å leve og trene som vanlig. Ryggen er bedre nå, så regner med det er i ferd med å gå over. Anonymkode: 29c20...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå