Gå til innhold

Stadig tilbakevendende bakteriell vaginose!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Begynner å bli kraftig lei av bakteriell vaginose! Jeg får kurer av legen min, er bra noen måneder, og så kommer den tilbake igjen, gang på gang. Noen som har slitt med det samme og funnet en måte å holde det i sjakk der nede? 

Anonymkode: 157f3...4fd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at det er frustrerende. Har du klart å se noen fellestrekk sånn at du vet hva som utløser det? Hvis ikke burde du kanskje skrive litt dagbok. Tenk på ting som stress, lite søvn, sex, vaskemidler, sykling, mens. 

Har du forresten prøvd Multi-Gyn? Kan være verdt å prøve den som forebyggende. 

Anonymkode: 32b78...ed6

• Liker 2
Skrevet

Sliter med det samme, bare at jeg ikke har funnet behandling som tar knekken på det effektivt. Og blir jeg kvitt det en periode er det nok å ha mensen så er det tilbake 🥴

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner at det er frustrerende. Har du klart å se noen fellestrekk sånn at du vet hva som utløser det? Hvis ikke burde du kanskje skrive litt dagbok. Tenk på ting som stress, lite søvn, sex, vaskemidler, sykling, mens. 

Har du forresten prøvd Multi-Gyn? Kan være verdt å prøve den som forebyggende. 

Skriver under på dette. Forklarte til gynekologen min at jeg trengte noe på resept, for det kom tilbake gang på gang. Han ba meg kjøpe Multi-Gyn, og hadde ikke noe tvil om at det ikke skulle fikse det, noe det absolutt gjorde, og det har ikke kommet tilbake! Mange år siden nå. Ikke bare er den bra mot bakteriell vaginose, men brukte den alltid før sex da jeg følte at den fjernet all lukt.

Anbefales på det sterkeste.

Anonymkode: 13bd0...567

Skrevet

Samme her! Prøver å unngå å ha mensen, for da kommer den garantert tilbake igjen :( går på p-piller

TS

Anonymkode: 157f3...4fd

Skrevet

Multi-Gyn finner man reseptfritt på alle apotek forresten. Anbefalte den til ei venninne da hun var rådvill og ikke ville ha sex med typen sin pga lukt før og etter, men den tok knekken på det også. Vidunder-krem 😅

• Liker 1
Skrevet

Jeg slet MYE med det før. Sluttet helt å bruke truser i syntetisk stoff - bruker kun bomull - og har aldri fått det igjen.

Anonymkode: 28866...356

Skrevet

Jeg ble kvitt det da jeg dumpet samboeren som hadde vært utro i 6 år

Anonymkode: 8e085...b60

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriver under på dette. Forklarte til gynekologen min at jeg trengte noe på resept, for det kom tilbake gang på gang. Han ba meg kjøpe Multi-Gyn, og hadde ikke noe tvil om at det ikke skulle fikse det, noe det absolutt gjorde, og det har ikke kommet tilbake! Mange år siden nå. Ikke bare er den bra mot bakteriell vaginose, men brukte den alltid før sex da jeg følte at den fjernet all lukt.

Anbefales på det sterkeste.

Hvilket av multi-gyn produktene? Jeg ser at det er flere til ulike bruksområder :) 

Anonymkode: b135d...f2b

Skrevet

Jeg var plaget med tilbakevendende BV i årevis. Prøvde alt av kurer og kjerringråd. Når jeg sluttet på p-piller for to år siden av andre grunner så har jeg aldri hatt antydning av BV 😊 så det er ikke tvil om at det er pillene som ga meg plagene for det startet og omtrent når jeg begynte på pillene. 

Anonymkode: cf112...f1b

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilket av multi-gyn produktene? Jeg ser at det er flere til ulike bruksområder :) 

Anonymkode: b135d...f2b

https://www.vitusapotek.no/intim,-sex-og-lyst/torrhet-og-ubehag/multi-gyn-liquigel-15ml/p/808259?source=googleps&gclid=CjwKCAjw_NX7BRA1EiwA2dpg0lCZCT6bfcD2cDz-EI_5IQnbB71HnUvN-no9LwbzGPDZa2H-mnqLBRoCf0AQAvD_BwE

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke den der mot tørrhet? 

Den jeg mente å anbefale (beklager, burde skrevet det i det forrige innlegget mitt) er den som heter ActiGel. Det står om den: "Multi-Gyn® ActiGel brukes til å forhindre og behandle vaginalt ubehag som utflod, lukt, kløe, irritasjon, ømhet, og sårhet. Gir umiddelbar lindring og normaliserer vaginalflora og vevstilstand."

Den svir litt akkurat i det man sprøyter den inn, men det går raskt over.  

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke den der mot tørrhet? 

Den jeg mente å anbefale (beklager, burde skrevet det i det forrige innlegget mitt) er den som heter ActiGel. Det står om den: "Multi-Gyn® ActiGel brukes til å forhindre og behandle vaginalt ubehag som utflod, lukt, kløe, irritasjon, ømhet, og sårhet. Gir umiddelbar lindring og normaliserer vaginalflora og vevstilstand."

Den svir litt akkurat i det man sprøyter den inn, men det går raskt over.  

Oops! ActiGel er det ja. Flasken og forpakningen var bare helt lik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...