Gå til innhold

Eldorado paideig, må den alltid forstekes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage pai første gang, bruker den baconpai oppskriften fra tine https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/pizza-og-pai/pai-med-brokkoli-og-bacon og her står det at bunnen ikke må forstekes. På eldorado paibunn pakken står det at den må forstekes så stekes 20-25 min med fyll. I tine oppskriften skal hele i ovnen i 35 min, er det derfor den ikke må forstekes, fordi den skal stå så lenge? Helt ny på dette...

Anonymkode: 002cb...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen slm vet?

Skrevet

Er det ingen som har peiling, jeg er fortapt og må Gjøre noe snart 🙈

Skrevet

Du vet jo at den kan forstekes, så da er det vel bare å gjøre det.....  (om du må det aner jeg ikke)

Anonymkode: 3bc40...7bb

Skrevet

Trenger selvsagt ikke å forsteke, men blir etter min mening best ved forsteking. 

Anonymkode: 2cb2d...6e4

Skrevet

Jeg ville forstekt den, synes den blir best hvis man forsteker lenger enn det som står i de fleste oppskrifter og 

Anonymkode: 84565...c0a

• Liker 1
Skrevet

Takk, har ALDRI laget pai før og aner ikke hvorfor sånn eller sånn, skal forsteke den og se ja. 

Skrevet

Jeg forsteker alltid i ca 15 minutter. De siste 5 minuttene med bunnen penslet med sammenpisket egg. Det danner en hinne som hindrer fyllet i å gjøre bunnen soggy og paiskallet blir spreøere også i bunnen. 

Anonymkode: 7e808...1a0

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsteker alltid i ca 15 minutter. De siste 5 minuttene med bunnen penslet med sammenpisket egg. Det danner en hinne som hindrer fyllet i å gjøre bunnen soggy og paiskallet blir spreøere også i bunnen. 

Anonymkode: 7e808...1a0

Oi takk for tips! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...