AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #21 Del Skrevet 1. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå renner det mer i skålen...hmmm Anonymkode: abc0e...ed5 Renner det vann i skåla når du ikke spyler ned? Eller mente du at det kommer mer vann når du spyler ned? 😀 Anonymkode: d633d...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #22 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Renner det vann i skåla når du ikke spyler ned? Eller mente du at det kommer mer vann når du spyler ned? 😀 Anonymkode: d633d...a76 Hehe, det første Anonymkode: abc0e...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #23 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe, det første Anonymkode: abc0e...ed5 Da holder den ikke helt tett. Anonymkode: a6f56...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #24 Del Skrevet 1. oktober 2020 You tube har mange gode videoer Anonymkode: a6f56...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #25 Del Skrevet 1. oktober 2020 innløpsventilen som ikke som ikke stenger ordentlig lenger etter du pjukla på den så vannet renner over i overløpet midt i dassen eller? Anonymkode: 89603...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #26 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe, det første Anonymkode: abc0e...ed5 Da har du sannsynligvis et problem med bunnpakningen. Det er den sorte gummiringen helt i bunn av sisternen, den skal slutte tett slik at ikke noe vann slipper forbi før du spyler ned. Du kan prøve å fikle litt med den, føre fingeren din under kanten på den og dytte den litt på plass. Det er mulig at det er alt som skal til, men sannsynligvis er pakningen gammel og utslitt og trenger å byttes. Hvis du tør å prøve å bytte den selv koster det deg ca. 150 kr. I verste fall får du det ikke ordentlig til og må tilkalle rørlegger. Hvis du bestemmer deg for å prøve selv: start med å skru igjen ventilen som sitter på det tynne røret utenfor toalett sånn at det ikke tar inn vann. Spyl og tøm sisternen for vann. Så kan du skru ut den hovedgreia i midten av sisternen. Under den koppen sitter bunnpakningen. Ta med bunnpakningen i butikk og be om å få lik. Og så gjør du det samme i omvendt rekkefølge. Anonymkode: d633d...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #27 Del Skrevet 1. oktober 2020 Ja... Står nå her og prøver meg frem. Styrearmen eller hva den heter kom endelig i spor på flottøren hvis dere skjønner, men nå kommer den så langt ned at den går ut av spor. Skal prøve å sette noe inn i det ene hullet så den holdes på plass 🤔😄 Anonymkode: abc0e...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #28 Del Skrevet 1. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du sannsynligvis et problem med bunnpakningen. Det er den sorte gummiringen helt i bunn av sisternen, den skal slutte tett slik at ikke noe vann slipper forbi før du spyler ned. Du kan prøve å fikle litt med den, føre fingeren din under kanten på den og dytte den litt på plass. Det er mulig at det er alt som skal til, men sannsynligvis er pakningen gammel og utslitt og trenger å byttes. Hvis du tør å prøve å bytte den selv koster det deg ca. 150 kr. I verste fall får du det ikke ordentlig til og må tilkalle rørlegger. Hvis du bestemmer deg for å prøve selv: start med å skru igjen ventilen som sitter på det tynne røret utenfor toalett sånn at det ikke tar inn vann. Spyl og tøm sisternen for vann. Så kan du skru ut den hovedgreia i midten av sisternen. Under den koppen sitter bunnpakningen. Ta med bunnpakningen i butikk og be om å få lik. Og så gjør du det samme i omvendt rekkefølge. Anonymkode: d633d...a76 Det renner ikke i skåla nå lenger. Det var bare et minutt. Nå har jeg helt andre problemer, les over 😅 Anonymkode: abc0e...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #29 Del Skrevet 1. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: innløpsventilen som ikke som ikke stenger ordentlig lenger etter du pjukla på den så vannet renner over i overløpet midt i dassen eller? Anonymkode: 89603...47e Nei, nå vil den ikke fylles i det hele tatt Anonymkode: abc0e...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #30 Del Skrevet 1. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja... Står nå her og prøver meg frem. Styrearmen eller hva den heter kom endelig i spor på flottøren hvis dere skjønner, men nå kommer den så langt ned at den går ut av spor. Skal prøve å sette noe inn i det ene hullet så den holdes på plass 🤔😄 Anonymkode: abc0e...ed5 Du skrudde vel ikke ut den lille skruen som sitter der hvor styrarmen er festet? Anonymkode: d633d...a76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #31 Del Skrevet 1. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skrudde vel ikke ut den lille skruen som sitter der hvor styrarmen er festet? Anonymkode: d633d...a76 Jo, men det var ikke en skrue, men overflødig plast. Nå lager jeg en ny barriere av plastikk Anonymkode: bc0d0...828 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #32 Del Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, men det var ikke en skrue, men overflødig plast. Nå lager jeg en ny barriere av plastikk Anonymkode: bc0d0...828 😬 Sikker på at det var overflødig og ikke en liten splint (tenk håndgranat-splint)? (Det går an å få kjøpt reservedel, altså. Så, det er ikke helt krise) Anonymkode: d633d...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #33 Del Skrevet 1. oktober 2020 Dette var underlig spennende å følge med på lykke til! Anonymkode: 92f60...e3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #34 Del Skrevet 1. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😬 Sikker på at det var overflødig og ikke en liten splint (tenk håndgranat-splint)? (Det går an å få kjøpt reservedel, altså. Så, det er ikke helt krise) Anonymkode: d633d...a76 Haha, jeg ble helt gal av å holde på med det her, tydeligvis... Min teori: Jeg fjernet støpeplasten, og det var det eneste som holdt styrestanga i sporet. Det var altså ikke skrue der. Det var overflødig støpeplass som tilfeldigvis kunne fungere som en skrue, men den gjorde det ikke tilstrekkelig. Den skrua har kanskje løsnet? Forsvunnet? Så da jeg fjernet plasten, gikk den helt ut av spor. Jeg tok inn en plastikkstang i et hull som allerede var der fra før av, i styrestanga, og nå funker det. Skyller ordentlig ned, vannet er på det nivået det skal være. Nå går vannet opp til det slammet, som indikerer at det er på nivået det var på før vi fikk dette problemet. Tror jeg i hvert fall! Tusen hjertelig takk for all hjelpen! Håper ikke jeg må skrive her igjen 😄 Anonymkode: bc0d0...828 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #35 Del Skrevet 1. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var underlig spennende å følge med på lykke til! Anonymkode: 92f60...e3e Hahaha, sier du det? Ja, det så jo et øyeblikk ut som at jeg ble nødt til å løpe ned på Esso hvis jeg må på do i natt.. Så det var jo litt spennende et øyeblikk! Anonymkode: bc0d0...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 1. oktober 2020 #36 Del Skrevet 1. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var underlig spennende å følge med på lykke til! Anonymkode: 92f60...e3e Og ikke så lite lærerikt! Jeg er imponert over hjelpen man kan få her inne. Gratulerer Ts som har fikset doen helt alene, med hjelp av gode folk her inne! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #37 Del Skrevet 1. oktober 2020 3 minutter siden, Frida skrev: Og ikke så lite lærerikt! Jeg er imponert over hjelpen man kan få her inne. Gratulerer Ts som har fikset doen helt alene, med hjelp av gode folk her inne! Ja, jeg ble helt blåst av banen selv - SÅ raske svar, og så lite spydigheter! Faktisk ingen. Jeg må takke dere alle igjen! Og lover å tilbakebetale hvis dere lurer på noe jeg kan hjelpe dere med her inne en dag. Helst ikke noe på badet 😄 Haha Anonymkode: bc0d0...828 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 1. oktober 2020 #38 Del Skrevet 1. oktober 2020 Gustavsberg? De har reservedeler til stort sett alle modeller som finnes. Og er en del videoer på YouTube om hvordan fikse. Jeg byttet ut en del på min uten trøbbel. https://www.gustavsberg.com/no/produkter/gustavsberg-reservedeler/toalett-reservedeler/toalett-reservedeler/ https://www.gustavsberg.com/no/planlegge-og-montere/monteringshjelp/instruksjonsfilmer/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #39 Del Skrevet 1. oktober 2020 Godt jobba! 👏 Anonymkode: 92f60...e3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #40 Del Skrevet 1. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, jeg ble helt gal av å holde på med det her, tydeligvis... Min teori: Jeg fjernet støpeplasten, og det var det eneste som holdt styrestanga i sporet. Det var altså ikke skrue der. Det var overflødig støpeplass som tilfeldigvis kunne fungere som en skrue, men den gjorde det ikke tilstrekkelig. Den skrua har kanskje løsnet? Forsvunnet? Så da jeg fjernet plasten, gikk den helt ut av spor. Jeg tok inn en plastikkstang i et hull som allerede var der fra før av, i styrestanga, og nå funker det. Skyller ordentlig ned, vannet er på det nivået det skal være. Nå går vannet opp til det slammet, som indikerer at det er på nivået det var på før vi fikk dette problemet. Tror jeg i hvert fall! Tusen hjertelig takk for all hjelpen! Håper ikke jeg må skrive her igjen 😄 Anonymkode: bc0d0...828 Så bra at du fikk det til til slutt! 😀 Noen toaletter har en liten skrue der, mens andre har en liten plastikk-splint. Begge deler har samme funksjon. Krysser fingrene for at løsningen din holder, men det er mulig du må bytte ut den hjemmelagde splinten etterhvert. Men nå vet du jo uansett hvordan du skal gjøre det, så det går sikkert fint. Anonymkode: d633d...a76 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå