Bollaa1 Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Kan jeg får tips på hvordan jeg kan trene hunden min til å ikke bjeffe i bil? Han ligger i bur og bjeffer non-stop hvis jeg går ut av bilen. Han ligger aldri lenge i bilen, sånn maks 10-15 min. og ALDRI når det er varmt i bilen.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 Gi han noe å tygge på, så får han noe annet å gjøre enn å bjeffe. Da jeg skulle lære valpen min å være alene i bilen, så ga jeg henne noe å tygge på, gikk unna i noen minutter før jeg gikk tilbake, satte meg i bilen og kjørte. Dette gjorde jeg hver gang jeg skulle til butikken i en liten periode. Da hun var komfortabel i bilen, så slutta jeg og gi henne noe å tygge på. Nå sitter hun rolig og ser ut vinduet etter meg, eller ligger og slapper av om vi nettopp har vært på tur og hun er sliten. Husk, ikke gi hunden noe den kan kveles på. Gi gjerne et tyggebein, men det må være stort nok til at han ikke vil prøve å svelge den. Når du kommer tilbake til bilen, tar du benet tilbake. Da lærer han at når du er ute av bilen så får han noe godt, og at det forsvinner når du kommer tilbake. Anonymkode: e5bf5...c01
Bollaa1 Skrevet 1. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2020 Han vil verken spise favoritt snacksen sin eller tygge ben. Har til og med prøvd kong til ingen nytte:(
Tabris Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 Hvis han ikke vil spise det han til vanlig liker veldig godt, så er det et tegn på at han er for stresset og anspent til å klare å spise. Da kan det være en ide å trene det slik du ville trent hjemme alene. F.eks sett ham i bilen, lukk igjen døren, åpne den og ta ham ut. Gjenta til han klarer å slappe av når du gjør det, f.eks ved at han klarer å spise noen godbiter/snacks du kaster inn til ham. Da går du et mikrosteg videre. Dvs inn i bilen, lukk igjen døren/bakluka og vent maks 1-2 sekunder før du åpner igjen. Øk gradvis og bruk gjerne godbiter/snacks som en målesnor på om han er avslappet nok til at du kan gå videre i treningen. (Hvis han ikke har spist, gå litt tilbake i treningen).
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 1 time siden, Bollaa1 skrev: Han vil verken spise favoritt snacksen sin eller tygge ben. Har til og med prøvd kong til ingen nytte:( Det betyr at han er alt for stressa/engstelig over situasjonen, og da bør du følge stegene Tabris kommer med. Det er bedre å ta noen steg tilbake og trene det inn skikkelig nå, så slipper du 10+ år med en hund som ikke kan være alene i bilen. Det er litt jobb, og man må være tålmodig, men både du og hunden vil komme bedre ut av det om du legger inn nok tid og energi på det nå 🙂 Anonymkode: e5bf5...c01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå