AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #1 Skrevet 1. oktober 2020 Hei! Jeg trenger råd. I fjor sommer hadde barna mine vært ute å lekt og hadde snakket med en dame som var ute å gikk tur. Denne damen kom hjem til oss etter dette. Jeg satt inne å holdt på med noe og min da samboer kom inn å fortalte at denne damen var ute i hagen vår og ville parre sin hund med min hund. Jeg sa først nei til han og at jeg ikke kunne komme ut enda. Han sa at jeg måtte bare gå ut å snakke med henne selv. Når jeg kommer ut står hundene å parrer😠 uten å ha blitt spurt. Vi gikk tur dagen etter og da var denne hunden i sin hage. Dagen etter det igjen stakk hunden min av og dro hjem til denne damen og da hadde hun latt hundene parret igjen før vi fikk hentet vår han hund. Jeg visste på dette tidspunktet ikke noe om hvem hun var. Og mens denne hunden gikk med valper i magen, holdt eieren på å gjøre meg gal. Hun kontaktet meg stadig vekk om å kjøre og hente henne her og der, kjøpe ting for henne og ba til og med om jeg kunne kjøre å kjøpe hjemmebrent for henne. På dette tidspunktet skjønte jeg jo at hun ikke var helt rett. Hun løy til meg og flere andre om hvilken rase hunden er, det vet hun ikke (det er en gatemix hun har tatt med seg fra spania). Jeg sa til henne at jeg ville ha en og kanskje to valper(kom an på hvor mange det ble).For at det var vanlig at man får for parringsavgift + PR valp. Dette ble hun enig i. Vi snakket om muligens en til parring da ved senere anledning(dette var før jeg fant ut hun løy om hvilken rase hunden var). Tispa hennes fikk 6 valper og hun sa jeg kunne få en og søsteren min en fordi hun hadde ikke råd å betale meg PR valp. En dag som søsteren min og jeg ville låne valpene med ut litt så var vi hos henne å hentet de og da så vi på henne at hun var ruset. Hun ble også da sammen med «narkomanen» som hun kalte han selv som bodde i leiligheten oppfor henne. Vi ble bekymret for valpene men ville ikke begynne å krangle med henne så vi ikke skulle få valpene hjem. De 4 andre valpene solgte hun til fullpris og løy til kjøperne om at hun visste rasen.I løpet av månedene rett etter vi fikk valpene hjem holdt hun på å plage vettet av meg for hun maste om alt mulig. Jeg kuttet kontakten da og sluttet å svare henne. I løpet av sommeren har politiet vært å hentet henne og samboeren flere ganger og hun har vært ute å løpt halv naken. En dag jeg var syk og lå på sofaen å sov så våknet jeg av at hun og samboeren sto på stuegulvet mitt, en kjempe ekkel opplevelse. Og da tryglet hun om å få vaske huset mitt for hun trengte penger. Hun har også i sommer kommet inn i leiligheten min og tatt hunden min for å gå tur med den uten lov. Hun er nå ute etter å få parret tispa si igjen. Min eldste hund er nå snart 9 år og har hjerteproblemer og mistanke om diabetes. Og valpen som jeg fikk fra henne har fått kryptokid(han har ikke fått ned testiklene) og dette er arvelig. Dette er grunn til å få redusert pris(hvis man kjøper hund). Det kommer ikke fra min renrasede hund som er registrert i NKK. Så hennes hund er altså spansk gatemix om er kraftig underbitt og har noe som er arvelig og burde ikke blitt avlet videre på. Hun har nå klikket helt og skal anmelde meg og søsteren min. Hun har hengt meg og søsteren min ut på Facebook med fullt navn. Hun sier hun har noen papirer på hundene våre og at det er hennes. Men hundene står registrert i våre navn i dyreid. Det ble ikke skrevet kontrakt eller noe og hundene ble aldri registrert på henne. Hun har til og med truet meg med å ringe barnevernet fordi min 8 år gamle sønn hadde hun sett utenfor leiligheten min alene med noen venner. Hun selv har 4 barn og alle er tatt av barnevernet. Hun er kjent hos både politi og barnevern. Jeg er helt rådløs nå. Hun blir ikke å få hundene våre og jeg er redd for sikkerheten til meg og mine barn. Hun søkte for ikke lenge siden etter luftgevær også på en kjøp og salg side, så jeg vet ikke om hun har våpen. Jeg vurderer nå å anmelde og få besøksforbud. Noen råd? Anonymkode: b13b0...1d1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 Du burde dyttet henne langt unna deg forlengst! Du visste jo fea dag 1 at hun var grenseløs og snål. Klikklås på ytterdøra. Ikke snakk med henne igjen, uansett. Hvis hun skaffer luftgevær, så varsler du politiet. Ellers så steriliserer du den gamle hunden om det må til. Drit i valpeavgift og slikt, både du, hun og kjøperne er jo litt enkle som ikke ber om korrekte papirer, og betaler fullpris for blandingshund. Anonymkode: 2b451...e02 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #3 Skrevet 1. oktober 2020 Ikke gjør henne tjenester, la henne vaske huset ditt, gå tur med hunden din.. kjør henne hit og dit. ingenting. Si Nei. (fortsettelse fra over) Anonymkode: 2b451...e02
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 Herremin... Du skulle ha fjernet deg fra henne for lengst! Det øyeblikket hun valsa inn i hagen din og parra hunden din er det øyeblikket hvor du burde ha vært streng og jaga henne vekk. Anonymkode: 68cab...168 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 Gud bedre... dere må stenge henne ute fra livet deres. Hu er jo ikke riktig vatret Anonymkode: 0009c...2ba
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 Hjelpes... Hold deg, familien og hundene dine langt unna henne! Når det gjelder valpen din, han er kryptorkid, der er ikke noe han har fått... Og dette er noe som kan ramme renrasede valper også, selv om man ikke får avle på hunder som ikke har begge testiklene nede. Anbefaler kastrering, da kryptorkide hanner lettere får testikkelkreft. Anonymkode: cf30c...d5f 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 Hva med å låse døra di??? Anonymkode: 8aa2f...067 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå