AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Noen som har gode oppskrifter? Anonymkode: ad926...b69
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Gode og sunne middager med laks ja. Hvis du skal spise med laks, så kan du jo spørre laksen også og høre hva den vil ha? Ellers så kan du gå for plankton, det pleier laks å like. Lykke til og håper du og laksen får en fin middag sammen! 😄 Anonymkode: 23aa0...e7c 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Oppdrettslaks kan aldri bli sunt. Anonymkode: fbf9a...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Faen så lei jeg er av alle tullesvarene og idiotkommentarene på dette forumet. Må være det mest useriøse stedet på hele internett. Anonymkode: ad926...b69 9
kakapo Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Jeg er veldig glad i laks i ovn, teriyakisaus, grønnsaker og kanskje ris til 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 https://trinesmatblogg.no/recipe/limemarinert-laks-med-mango-og-avokadosalat/ Denne er kjempegod 😀 Anonymkode: 209d4...050 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Oppdrettslaksen er full av miljøgifter uansett hvordan du tilbereder den. Anonymkode: 2f426...da4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Skrevet 1. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Faen så lei jeg er av alle tullesvarene og idiotkommentarene på dette forumet. Må være det mest useriøse stedet på hele internett. Anonymkode: ad926...b69 Beklager, kunne ikke dy meg denne gangen. Selvfølgelig kjempefint med ordentlige svar i tillegg Anonymkode: 23aa0...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #9 Skrevet 1. oktober 2020 Denne https://www.salma.no/oppskrifter/salma-burger-laks-med-avokadokrem-mangosalsa/ Anonymkode: 326fb...07e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #10 Skrevet 1. oktober 2020 Pokebolle: Salmalaks i tynne skiver, 1/2 avocado i biter, en vårløk, edamamebønner, og brun ris. Koker opp fennikelsuppe med tykk konsistens (fennikel, gulløk, poteter, salt, pepper). Steker en laksefilet og legger oppå. Hender jeg bare freser opp brokkoli, rødløk, paprika, (det jeg har av grønnsaker) og spiser med dampet laks. Laksetaco: Små lefser, finkuttet rødkål, avocado, mango, agurk. Laksen deles i biter og stekes med tacokrydder. Litt creme-fraiche lett med lime på toppen. Anonymkode: 7621c...419 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #11 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg er så dritlei denne angsten og uvitenheten og giddaløsheten. Hvis du ikke vet hva som er sunt, hvordan kan du stole på at oppskriften du får er sunn? Hvordan kan den som gir deg oppskrifter, vite hva du liker? Anonymkode: e5aaf...b1d
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #12 Skrevet 1. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppdrettslaksen er full av miljøgifter uansett hvordan du tilbereder den. Anonymkode: 2f426...da4 Hvordan påvirker det helsen? Anonymkode: 2b241...919
Brunhilde Skrevet 1. oktober 2020 #13 Skrevet 1. oktober 2020 Stek laks i terninger å ha i wokblanding med favorittsausen din. Tikka masala med laks (og sei)i terninger, kjempegodt, oppskrift. Jeg liker laks som er stekt i ovnen med båtpoteter og brokkoli ved siden, eller trukket laks med potet, agurksalat og en klatt med rømme. Laks kan egentlig varieres i det uendelige, og sunt kommer an på om du spiser lavkarbo eller lavkalori. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #14 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg liker å bake i ovn med ymse sauser og grønnsaker. Hjemmelaget lakseburger er også enkelt, godt, sunt og raskt. Laksewraps er også en slager. Anonymkode: 55fb4...2df
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #15 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg er på diett, og en av middagene jeg liker godt å lage som inneholder laks, er laks i lompe. Da steker du laksen med litt salt og pepper, uten olje eller smør i ildfastform til den er ferdig. Er mye fett i fisken, så den setter seg ikke fast. Så legger du fisken inn i lomper, jeg bruker lefsene som heter Store lomper fra Aulie. Dermed tar jeg litt drømmelett, agurk og paprika på til slutt og pakker den sammen som en wrap. Sunt, enkelt og kjempegodt 😊 Anonymkode: ca9cd...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #16 Skrevet 1. oktober 2020 5 minutter siden, Brunhilde skrev: Stek laks i terninger å ha i wokblanding med favorittsausen din. Tikka masala med laks (og sei)i terninger, kjempegodt, oppskrift. Jeg liker laks som er stekt i ovnen med båtpoteter og brokkoli ved siden, eller trukket laks med potet, agurksalat og en klatt med rømme. Laks kan egentlig varieres i det uendelige, og sunt kommer an på om du spiser lavkarbo eller lavkalori. Det trenger slett ikke være sunt i det hele tatt å spise lite energitett mat, om man ikke trenger å gå ned i vekt er det da ikke sunt i det hele tatt. Heller ikke dersom maten man spiser i tillegg feks er fattig på vitaminer og mineraler. TS: Jeg synes laks og linser med fransk vinaigrette er en god kombinasjon, som feks i denne oppskriften: https://www.gordonramsay.com/gr/recipes/grilled-salmon-with-garlic-mushroom-and-lentil-salad/ I stedet for sopp i salaten kan man bruke friske eller ovnsbakte tomater. Rømme er også godt til. Anonymkode: 9851f...c35
Brunhilde Skrevet 1. oktober 2020 #17 Skrevet 1. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det trenger slett ikke være sunt i det hele tatt å spise lite energitett mat, om man ikke trenger å gå ned i vekt er det da ikke sunt i det hele tatt. Heller ikke dersom maten man spiser i tillegg feks er fattig på vitaminer og mineraler. TS: Jeg synes laks og linser med fransk vinaigrette er en god kombinasjon, som feks i denne oppskriften: https://www.gordonramsay.com/gr/recipes/grilled-salmon-with-garlic-mushroom-and-lentil-salad/ I stedet for sopp i salaten kan man bruke friske eller ovnsbakte tomater. Rømme er også godt til. Anonymkode: 9851f...c35 Men nå er det (dessverre) slik at de fleste som spør etter "sunn" mat er på slankern. Beklager om jeg tråkket på den ømme tå, men du var nå i overkant hårsår OG arrogant her. Egentlig en bragd å kombinere de to. Men for all del, spis hva du vil, jeg gir egentlig blanke F. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #18 Skrevet 1. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har gode oppskrifter? Anonymkode: ad926...b69 Kok en gryte ris. Kapp endel gode ting som mango, agurk, avokado etc. Kapp laks i terninger. Ha på soyasaus etc. Legg ris nederst i bollen og de andre tingene oppå. Spis. Anonymkode: 6e19b...269 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #19 Skrevet 1. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kok en gryte ris. Kapp endel gode ting som mango, agurk, avokado etc. Kapp laks i terninger. Ha på soyasaus etc. Legg ris nederst i bollen og de andre tingene oppå. Spis. Anonymkode: 6e19b...269 Det hørtes godt ut, det må jeg prøve en dag 😊 Anonymkode: ca9cd...dbe
lillehavfruen Skrevet 1. oktober 2020 #20 Skrevet 1. oktober 2020 (endret) Laks med mango er dritgodt. Kan spise fileter som du putter i ovnen i 12 min på 200 grader, skjære opp mango i terninger, med cherrytomater. Trenger ikke noe mere! Eller disse to oppskriftene fra fattig student boka: Laksetaco med mango: laks i terninger som stekes i panne med tacokrydder. Legg i lefse med mango, Chilli, løk og hjemmelaga guaccamole og en desj rømme. Kokt ris hvor du rører inn grønnkål eller rødkål(kål kan droppes), legger laksefileten over, og topper med mangochutney og usalta peanøtter. Nam! Endret 1. oktober 2020 av lillehavfruen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå