AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Del Skrevet 30. september 2020 Hvordan og hva spiser dere når dere er kvalme? Jeg er kvalm hele tiden, spiser kanskje 2 knekkebrød og en frukt gjennom hele dagen, jeg holder ikke ut mer😩 Vær så snill og si at jeg er ikke den eneste? Kvalme, trøtthet, deprimerende humør, kaster opp 0 matlyst, blir gal snart Anonymkode: f58f5...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 30. september 2020 #2 Del Skrevet 30. september 2020 Prøv å ha noen kjeks I nattbordskuffen. Spis noen kjeks 30 min før du skal stå opp. Hjalp litt for meg. Ellers må du passe på å få i deg nok væske. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Del Skrevet 30. september 2020 Som myMa sier, det gjelder å holde systemet i gang her altså, alle kluter på det! tom mage + lite væskeinntak er oppskriften på at det blir verre, hvor enn lite appetitt du har:O salte kjeks, sjokomelk/den form for drikke du klarer, mange sliter faktisk med vann - druer (helt genialt å spise 2-3 druer hvert kvarter/halvtime for å holde igang) - klementiner, bananer, epler og så knekkebrød som du allerede er i gang med. Prøv å få i deg B6 som hjelper mot kvalme, drikk gjerne litt te med f.eks peppermynte (funket veldig bra her selv om det var lite fristende de første slurkene så var det veldig kvalmestillende) og prøv å ha litt godt pålegg så du får proteiner og kalsium, ost, makrell i tomat om det ikke er helt frastøtende osv. 2+ liter vann om dagen og spis noe så fort du står opp, så har du en god begynnelse. Hvor langt på vei er du? Min kvalme har begynt å gi seg, er i uke 11 og selv om jeg fortsatt er sliten og slapp så fant jeg mange triks i løpet av de 4-5 ukene det sto på som verst! Lykke til:) Anonymkode: 82c9a...b9f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Del Skrevet 30. september 2020 Ritz-kjeks, knekkebrød med skinke/baconost, sjokomelk og grønne epler var det som fungerte for meg. Starta også dagen med å drikke et glass med vann. Kvalmen ga seg som regel etter jeg hadde fått mat i skrotten. Gikk helt over i uke 11-12ish. Anonymkode: 20a4f...450 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Del Skrevet 30. september 2020 Det eneste som hjelper for meg er saftis (Friskis spesifikt), jeg har null ide om hvorfor. Hjelper også å spise litt og heller ofte. Blir også lett veldig kvalm hvis jeg spiser meg helt mett. Anonymkode: 5f2f8...51f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 30. september 2020 #6 Del Skrevet 30. september 2020 Her hjalp det med cola, kjeks uten noe smak eller litt bær.. Kunne spy av å bare tenke på mat 🤢 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 30. september 2020 #7 Del Skrevet 30. september 2020 Ha klart på nattbordet noe du kan spise. Om det så er potetgull (den som bare er salt kan være bra). Vet ikke om du har hørt tipset om rå potet? Fungerte ikke for meg, men ifølge svigerinnen min så hjalp det henne. Det går sannsynligvis over snart uansett... men selvsagt ikke noe særlig behagelig. Til dere som gjerne kaster ut stikk om at graviditet er ingen sykdom og man bør ikke sykemeldes: vet ikke hva jeg skal si, dere har ihvertfall ikke opplevd slik ekstrem kvalme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Del Skrevet 1. oktober 2020 Vann med kullsyre, salat og annen frisk mat som frukt og grønnsaker. Det var det jeg orket. Og pleide å ha skikkelig sterk mat til middag noen ganger, det gikk ned. Anonymkode: e8642...a92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 1. oktober 2020 #9 Del Skrevet 1. oktober 2020 Isbiter. Bringebær. Begge deler smaker likt når det kommer opp igjen 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #10 Del Skrevet 1. oktober 2020 Det eneste som hjalp for meg var å dra til legen å få kvalmestillende. Anonymkode: 4e1b0...54a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #11 Del Skrevet 1. oktober 2020 Ingenting hjalp, reseptbelagt medisin fungerte litt avogtil. ALLE andre råd var 100% bullshit. Kom deg på legen å få resept. Jeg spydde fra uke 6 til 22 hver dag flere ganger om dagen. Anonymkode: aa7ab...bb9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #12 Del Skrevet 1. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som hjalp for meg var å dra til legen å få kvalmestillende. Anonymkode: 4e1b0...54a Signerer denne. Blir nesten forbanna når folk sier «spis lite og ofte», «tørre kjeks» osv osv. Anonymkode: aa7ab...bb9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #13 Del Skrevet 1. oktober 2020 Hvilke tabletter kan man ta mot kvalme? Anonymkode: 07977...554 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gåsemor Skrevet 1. oktober 2020 #14 Del Skrevet 1. oktober 2020 Mange gode tips her, prøv de og andre tips, men vei deg hver dag/annenhver dag og følg med vekten. Går den nedover, eller du føler deg dehydrert kom deg til legen for vurdering av kvalmedempende medisiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 1. oktober 2020 #15 Del Skrevet 1. oktober 2020 Var innlagt på sykehuset av og på til langt uti 2 trimester for å få intravenøs væske og kastet opp til siste dag, så jeg føler deg ❤️ Fikk kvalmestillende men det tok dessverre ikke all kvalmen. Tørre, salte kjeks kunne ihvertfall roe ned magesyra litt, og av en eller annen grunn så hadde jeg veldig lyst på sjokomelk og osteloff. Ikke at det hjalp, men det var helt ok å kaste opp igjen. Hvis du er så dårlig at du ikke får spist noe over tid så må du dra til fastlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #16 Del Skrevet 1. oktober 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Som myMa sier, det gjelder å holde systemet i gang her altså, alle kluter på det! tom mage + lite væskeinntak er oppskriften på at det blir verre, hvor enn lite appetitt du har:O salte kjeks, sjokomelk/den form for drikke du klarer, mange sliter faktisk med vann - druer (helt genialt å spise 2-3 druer hvert kvarter/halvtime for å holde igang) - klementiner, bananer, epler og så knekkebrød som du allerede er i gang med. Prøv å få i deg B6 som hjelper mot kvalme, drikk gjerne litt te med f.eks peppermynte (funket veldig bra her selv om det var lite fristende de første slurkene så var det veldig kvalmestillende) og prøv å ha litt godt pålegg så du får proteiner og kalsium, ost, makrell i tomat om det ikke er helt frastøtende osv. 2+ liter vann om dagen og spis noe så fort du står opp, så har du en god begynnelse. Hvor langt på vei er du? Min kvalme har begynt å gi seg, er i uke 11 og selv om jeg fortsatt er sliten og slapp så fant jeg mange triks i løpet av de 4-5 ukene det sto på som verst! Lykke til:) Anonymkode: 82c9a...b9f 2 liter vann og makrell i tomat ved svangerskapskvalme..... 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: bdda3...332 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #17 Del Skrevet 1. oktober 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2 liter vann og makrell i tomat ved svangerskapskvalme..... 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: bdda3...332 Ja nåde den som prøver å få i seg nok væske og litt omega 3.. jeg har vært dritkvalm i flere uker, men klarte å spise makrell faktisk. Du skjønner at det er forskjellig hvilke matvarer man reagerer på, og at jeg kom med et eksempel på noe som er SUNT og som kanskje kan fungere? Jeg greide ikke leverpostei, syltetøy eller vanlig gulost, men kanskje TS klarer noen av de, f.eks. Så moro var vel ikke dette 🤪 Anonymkode: 82c9a...b9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #18 Del Skrevet 1. oktober 2020 4 timer siden, addict skrev: Var innlagt på sykehuset av og på til langt uti 2 trimester for å få intravenøs væske og kastet opp til siste dag, så jeg føler deg ❤️ Fikk kvalmestillende men det tok dessverre ikke all kvalmen. Tørre, salte kjeks kunne ihvertfall roe ned magesyra litt, og av en eller annen grunn så hadde jeg veldig lyst på sjokomelk og osteloff. Ikke at det hjalp, men det var helt ok å kaste opp igjen. Hvis du er så dårlig at du ikke får spist noe over tid så må du dra til fastlegen. Uff.. stakkars Takk for mange gode tips, men er lite som hjelper her, dessverre:( drikker vann med sitron, og tvinger meg å spise kjeks. Ingenting mer Anonymkode: f58f5...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #19 Del Skrevet 2. oktober 2020 Postafen er reseptfritt for en liten pakke på apoteket, det kan du prøve selv. Ellers kan du snakke med legen om phenergan eller afipran. Ingen av delene er vidundermedisiner som fjerner all kvalme, i alle fall ikke for meg, men det kan hende de undertrykker brekningsrefleksen nok til at du klarer å få i deg mat. Du MÅ tvinge deg til å spise selv om du ikke har lyst på eller tror det kommer opp igjen. Kroppen tar til seg noe energi overraskende raskt, så hvert minutt du klarer å holde på maten er bedre enn ingenting. Om du slutter helt å spise og drikke blir det bare verre; særlig dehydrering gjør at kvalmen blir enda verre. Om nødvendig må du henvises til sykehuset for væskebehandling og eventuelt sterkere kvalmestillende. Anonymkode: 380dd...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #20 Del Skrevet 2. oktober 2020 Enig med postafen. Ellers var stort sett det eneste jeg fikk i meg knust kavring med biola. Anonymkode: 4f7e2...54f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå