Gå til innhold

Hvordan betaler man restskatt?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått restskatt for første gang i år (bare et par hundre kroner), og har fått skatteoppgjøret nå. Det står at jeg må betale, men jeg får ingen info om hvordan?! Jeg må jo nesten ha et kontonummer og en KID?? 

Kan noen hjelpe meg? Hvor finner jeg dette? Finner ikke noe på Altinn eller i skatteoppgjøret! 

Anonymkode: 5e042...e5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har fått restskatt for første gang i år (bare et par hundre kroner), og har fått skatteoppgjøret nå. Det står at jeg må betale, men jeg får ingen info om hvordan?! Jeg må jo nesten ha et kontonummer og en KID?? 

Kan noen hjelpe meg? Hvor finner jeg dette? Finner ikke noe på Altinn eller i skatteoppgjøret! 

En gang ville jeg ledd av et sånt spørsmål, men jeg la også merke til at de har gjort det uvanlig tungvint i år. Men det var et sted på altinn når du er innlogget hvor du skal kunne hente frem en egen KID. 

Anonymkode: 5aa28...653

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En gang ville jeg ledd av et sånt spørsmål, men jeg la også merke til at de har gjort det uvanlig tungvint i år. Men det var et sted på altinn når du er innlogget hvor du skal kunne hente frem en egen KID. 

Takk! Jeg fant det i innboksen min, det heter betalingskort for skatt og avgift. Har ikke fått sms om det, kun om skatteoppgjøret, så så det ikke i det hele tatt.. 

Herregud så tungvindt! 

Skrevet

Samme her...og jeg var for sein, så fikk et helt sinnsykt salær! Fikk mail om dette når jeg var på jobb, og etter jobb glemte jeg selvfølgelig jele greia...flere meldinger...

Dette kan ikke være så enkelt for den eldre garde!

Anonymkode: f37e4...8a8

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk! Jeg fant det i innboksen min, det heter betalingskort for skatt og avgift. Har ikke fått sms om det, kun om skatteoppgjøret, så så det ikke i det hele tatt.. 

Herregud så tungvindt! 

Enig. Det er lønnsomt for dem om folk får penger tilbake til minimal rente istedenfor å få restskatt, så man kunne nesten mistenke at de vil gjøre det så tungvint at enda flere velger å betale inn ekstra på forhånd. For oss som ville betale innen den rentefrie fristen på våren var det enda mer tungvint. Ikke noe innbetalingskort, måtte hente KID og så kontakte skatteetaten for å få bekreftet av kontonummeret deres var det samme som før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...