AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Er dere ikke redd for herpes på leppene? Mange har herpes i underlivet uten at de vet det og vet ikke når de er smittsomme. Samme med hpv som gir kreft i munnen. Anonymkode: 00867...881
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Nei det er jeg ikke redd for Anonymkode: dd851...157
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Mere redd for å få kreft av hpv enn herpes. Anonymkode: 18a48...c07 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Nei, er ikke redd for det. De fleste har fått det fra sin mor ved vaginal fødsel og er bærer av viruset hele livet. Anonymkode: df208...aef 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Kyssing på munnen da? Anonymkode: 09215...9be
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 Nei, jeg har fast partner. Om jeg plutselig får et herpesutbrudd så overlever jeg det, herpes er tross alt såpass normalt. Vaksine mot hpv har jeg også tatt Anonymkode: 8e6e4...1b3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Holder meg til dama nå og hun har heldigvis hpv vaksine. Anonymkode: 17ff8...084
Jr.Garcon Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dere ikke redd for herpes på leppene? Mange har herpes i underlivet uten at de vet det og vet ikke når de er smittsomme. Samme med hpv som gir kreft i munnen. Anonymkode: 00867...881 Har du kun ubeskyttet oralsex med partner som er frisk - dvs. Testet seg etter sist partner, så er ikke det noe å bekymre seg for. Gidder en ikke det, så skjønner jeg ikke helt at man tør. Er jo flere i dag som får kreft i halsen grunnet oralsex enn røyking.
Hr. Aktiv Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 15 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Har du kun ubeskyttet oralsex med partner som er frisk - dvs. Testet seg etter sist partner, så er ikke det noe å bekymre seg for. Gidder en ikke det, så skjønner jeg ikke helt at man tør. Er jo flere i dag som får kreft i halsen grunnet oralsex enn røyking. Sikkert fordi andelen som driver med oraolsex er mye større enn andelen som røyker. 1
Jr.Garcon Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 (endret) 11 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Sikkert fordi andelen som driver med oraolsex er mye større enn andelen som røyker. Joda, andelen som røyker jo går ned så sikkert et moment det, men det er fortsatt flere millioner som røyker. Tradisjonelt så har man vel tenkt mer på røyking som noe som gir kreft og helserisiko, mens oralsex nødvendigvis ikke er noe de fleste automatisk tenker = strupe kreft. Hvis 10,000 sigg eller det å gi oralsex til 8 ulike damer = samme risiko for strupekreft, så er det intuitivt 😲 HPV er i alle fall skummelt, så jeg skjønner ikke at folk tør å ha en drøss med ulike partnere - i alle fall så bør de da røyke i tillegg og ikke være spesielt opptatt av sin egen kropp og helse. Endret 30. september 2020 av Jr.Garcon
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 43 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Har du kun ubeskyttet oralsex med partner som er frisk - dvs. Testet seg etter sist partner, så er ikke det noe å bekymre seg for. Gidder en ikke det, så skjønner jeg ikke helt at man tør. Er jo flere i dag som får kreft i halsen grunnet oralsex enn røyking. Kan man teste seg for hpv? Anonymkode: a57c5...afc
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #12 Skrevet 30. september 2020 Nei, men nå har jeg hatt samme partner i 20 år. Hadde jeg byttet partner i tide og utide så hadde det vært noe annet. Anonymkode: 04259...4f0
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #13 Skrevet 30. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mere redd for å få kreft av hpv enn herpes. Anonymkode: 18a48...c07 I følge gynekologen min har stort sett alle som er seksuelt aktive hpv eller hatt. Kroppen han heldigvis bekjempe viruset Anonymkode: 15c6a...88d 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #14 Skrevet 30. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: I følge gynekologen min har stort sett alle som er seksuelt aktive hpv eller hatt. Kroppen han heldigvis bekjempe viruset Anonymkode: 15c6a...88d Ja, men det finnes forskjellige typer HPV. Bare et fåtall kan føre til kreft. Her i Norge er de fleste jenter vaksinert mot disse ila oppveksten; det er derimot mindre normalt blant gutter (hvorfor vet jeg ikke). Anonymkode: 5e8b9...63a
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #15 Skrevet 30. september 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det finnes forskjellige typer HPV. Bare et fåtall kan føre til kreft. Her i Norge er de fleste jenter vaksinert mot disse ila oppveksten; det er derimot mindre normalt blant gutter (hvorfor vet jeg ikke). Anonymkode: 5e8b9...63a Hvilken bivirkninger er det? Kan du dokumentere din påstand? Anonymkode: a57c5...afc
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #16 Skrevet 30. september 2020 Jeg har herpes latent i kroppen og får heftige utbrudd i ansiktet rundt munnen ca. annen hvert år. Veldig rart jeg vet, men er ikke bekymra. Viktig å ikke suge om mannen har utbrudd, og jeg suger ikke om jeg selv har munnsår, men er ett år siden sist nå. Anonymkode: c8788...0ea
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #17 Skrevet 30. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken bivirkninger er det? Kan du dokumentere din påstand? Anonymkode: a57c5...afc Det tok meg 1 sekund å finne. https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/humant-papillomavirus-hpv-genitale-/ Du får google vaksinen mot HPV selv... Anonymkode: c8788...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #18 Skrevet 30. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken bivirkninger er det? Kan du dokumentere din påstand? Anonymkode: a57c5...afc Bivirkninger på vaksine tenker du? Det vet jeg ikke. Men her har du FHI om hvilke typer HPV som står for brorparten av krefttilfellene: "Infeksjon med en kreftfremkallende HPV-type er første trinn i en prosess som via en rekke celleforandringer kan føre til utvikling av livmorhalskreft. Dette er en prosess som kan ta flere tiår. HPV 16 og HPV 18 er til sammen årsak til ca. 70 % av alle tilfeller av livmorhalskreft. HPV 31, 33, 45, 52 og 58 til sammen er ansvarlig for om lag 20 % av livmorhalskrefttilfellene." https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/humant-papillomavirus-hpv-genitale-/ Anonymkode: 5e8b9...63a
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #19 Skrevet 30. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bivirkninger på vaksine tenker du? Det vet jeg ikke. Men her har du FHI om hvilke typer HPV som står for brorparten av krefttilfellene: "Infeksjon med en kreftfremkallende HPV-type er første trinn i en prosess som via en rekke celleforandringer kan føre til utvikling av livmorhalskreft. Dette er en prosess som kan ta flere tiår. HPV 16 og HPV 18 er til sammen årsak til ca. 70 % av alle tilfeller av livmorhalskreft. HPV 31, 33, 45, 52 og 58 til sammen er ansvarlig for om lag 20 % av livmorhalskrefttilfellene." https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/humant-papillomavirus-hpv-genitale-/ Anonymkode: 5e8b9...63a 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det tok meg 1 sekund å finne. https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/humant-papillomavirus-hpv-genitale-/ Du får google vaksinen mot HPV selv... Anonymkode: c8788...0ea Beklager til dere begge, jeg skrev i feil tråd! Det er en HPV-tråd, der bruker skrev at det er for mye bivirkninger med denne vaksinen. Anonymkode: a57c5...afc
Jr.Garcon Skrevet 30. september 2020 #20 Skrevet 30. september 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan man teste seg for hpv? Anonymkode: a57c5...afc Ja? Brukes som screening test i livmorhalsprogrammet blant annet. Så det er en test som alt annet man kan ta en test for. I de fleste tilfeller så fixer kroppen det selv, men har man HPV så er det jo greit å få det avklart - man ble kvitt det/ble ikke kvitt det, og det er jo ikke sikkert at alle de 10 man har sex med blir kvitt HPV viruset like lett. Det er jo en seksuelt overførbar sykdom, så i den grad man har seg med folk man bryr seg om så er det jo fint å vite om man er frisk eller ei. Endret 30. september 2020 av Jr.Garcon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå