Gå til innhold

Legen mener 850 i HCG er veldig lavt når jeg er 4+1

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg testet hcg på mandag og da var jeg 4+1. Legen oppgir at verdien lå på 850 og han syns dette var så lavt at han vil ha meg inn på regelmessige kontroller og kanskje henvisning til TuL. Jeg forstår ikke helt, for i alle tabellene jeg ser på nettet er dette ganske innenfor normalen, og kanskje også i øvre skiktet? 

Anonymkode: a538c...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fins jo gravide som er 4 + 1 som ikke får positiv gravitetstest engang. Vil ikke tro det er unormalt lavt.

Anonymkode: 6a405...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som han enten har misforstått, eller sett på tabellen for 5. svangerskapsuke (siden du er 4+1) og sett at øvre sjikte ligger på 6-7000 og dermed mener 850 er lavt. Men det høres ut som du ligger der du skal, så jeg ville kanskje takket nei til den TULen og heller latt ham følge med på stigningen din frem til det egentlig er noe mer å se sånn i uke 6-7 (hjerteslag etc) :) Fastleger er virkelig ikke dritgode på svangerskap.. kanskje du kan ringe jordmor og høre hva de tenker sånn uten at du trenger å få en time? Gratulerer med spire!

Anonymkode: 8b169...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fins jo gravide som er 4 + 1 som ikke får positiv gravitetstest engang. Vil ikke tro det er unormalt lavt.

Jeg testa negativt på 5+1 jeg :)  Det var jo veldig tidlig å snakke med en lege på 4+1 da? Er det noen annen grunn til at du trenger oppfølging kanskje?

Anonymkode: 0bad0...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg testa negativt på 5+1 jeg :)  Det var jo veldig tidlig å snakke med en lege på 4+1 da? Er det noen annen grunn til at du trenger oppfølging kanskje?

Ja, jeg har stoffskifte problemer så derfor jeg tok blodprøver. Men har jo allerede fått 2-3 på CB digital, så det kan vel ikke være så lavt? Jeg mistenker at de har tenkt at jeg selv sier jeg er 4 uker på vei og da skal de legge på 2 uker og kanskje har sett på 6 uker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen fare. Steg HCG senere i svangerskapet, eller holdt det seg relativt lavt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres nesten ut som han enten har misforstått, eller sett på tabellen for 5. svangerskapsuke (siden du er 4+1) og sett at øvre sjikte ligger på 6-7000 og dermed mener 850 er lavt. Men det høres ut som du ligger der du skal, så jeg ville kanskje takket nei til den TULen og heller latt ham følge med på stigningen din frem til det egentlig er noe mer å se sånn i uke 6-7 (hjerteslag etc) :) Fastleger er virkelig ikke dritgode på svangerskap.. kanskje du kan ringe jordmor og høre hva de tenker sånn uten at du trenger å få en time? Gratulerer med spire!

Anonymkode: 8b169...e62

Ja, er noe sånn jeg tenker. At når jeg sier jeg er 4 uker på vei så har legen lagt på de 2 ukene man skal og sett på 6 uker? 

Og takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...