AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Ser en del YouTube om dagen, der det går i babyer.. Alle de Amerikanske mødrene bruker klorevotter til babyene sine fra dag en og til de er mange måneder. Jeg har to barn fra før(venter nummer tre), men har aldri hatt klorevotter til noen av de. Har forsåvidt ikke smurt inn de nyfødte med mange forskjellige fuktighetskremer heller, som også går igjen hos disse mødrene. Er det bare jeg som ikke har fått med meg dette, eller er det en Amerikansk greie? 😆😆 Anonymkode: 98cb6...156 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Jeg brukte klorevotter (vanlige babysokker eller babyvotter) på min. Enten det eller så klorte han seg selv til blods. Anonymkode: b7ccb...43c 11
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 Brukte bare sokker på hendene. Men det blir jo det samme. Anonymkode: 1cafa...1f0 4
Anonym6789 Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Babyen vår såg ikke ut pga kloremerkene, så vi kjøpte klorevotter når babyen var 2 dager. Vet om mange som bruker de 9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Vi brukte også det, hun korte seg til blods i fjeset ellers. Anonymkode: 5e87a...77e
atropos Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 Tror det var mer standard på 80/90-tallet, men klorevotter finnes fremdeles. Jeg har ikke hatt behov for det på mine tre barn, men det er nok noen som bruker det enda. 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Heg har også lagt merke til det. I USA og Asia virker det veldig vanlig. Hvis man klipper neglene ofte nok så er det jo ikke et problem. Jeg tenker også at de ganske tidlig har lyst til å utforske hendene sine, så de vottene hadde bare blitt våte her. Anonymkode: 4459d...292 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 Bruker også klorevotter. Babyshower derimot er for meg mer amerikansk tull 😛 Anonymkode: 89eec...f27 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 Jeg kjenner mange som har brukt klorevotter/sokker. Jeg har ikke gjort det på mine men de har klort seg noen ganger. Har klippet negler ofte 😄 Anonymkode: 600e4...778
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 Holder man neglene korte, får ikke babyen klort seg til blods. Og babyen skal jo helt fra starten av bruke hendene til å utforske både seg selv og omgivelsene, og dette fratar man den om man har på votter hele tiden. Dette med smøring med tusen forskjellige kremer, begynner å bli mer og mer vanlig her også. Dette ser jeg er veldig annerledes enn da jeg fikk mitt første barn i 2010. Da var det ingen som brukte masse tid og penger på å fjerne skurv, smøre tørr hud osv. mens nå er mødre veldig opptatt av dette. Er med i en snapgruppe for de som hadde termin samme måned som meg (nå i 2020) og minst én gang om dagen kommer det spørsmål om "hva kan jeg smøre på dette" og "hvordan fjerner dere skurv" og liknende. Anonymkode: aa944...82e 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Heg har også lagt merke til det. I USA og Asia virker det veldig vanlig. Hvis man klipper neglene ofte nok så er det jo ikke et problem. Jeg tenker også at de ganske tidlig har lyst til å utforske hendene sine, så de vottene hadde bare blitt våte her. Anonymkode: 4459d...292 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Holder man neglene korte, får ikke babyen klort seg til blods. Og babyen skal jo helt fra starten av bruke hendene til å utforske både seg selv og omgivelsene, og dette fratar man den om man har på votter hele tiden. Dette med smøring med tusen forskjellige kremer, begynner å bli mer og mer vanlig her også. Dette ser jeg er veldig annerledes enn da jeg fikk mitt første barn i 2010. Da var det ingen som brukte masse tid og penger på å fjerne skurv, smøre tørr hud osv. mens nå er mødre veldig opptatt av dette. Er med i en snapgruppe for de som hadde termin samme måned som meg (nå i 2020) og minst én gang om dagen kommer det spørsmål om "hva kan jeg smøre på dette" og "hvordan fjerner dere skurv" og liknende. Anonymkode: aa944...82e Det er faktisk ikke så enkelt som å holde neglene korte så får de ikke kort seg. Jeg klippet og filet negler hver kveld, enda så våknet hun opp og så ut som hun var blitt angrepet av ninjaer neste morgen. Eksembaby, så hun klødde og kloret til den store gullmedalje. Vær så snill, ikke tro at bare fordi deres babyer ikke trengte klorevotter så er det noe galt med de foreldrene som trengte det til sine barn. Anonymkode: 5e87a...77e 10
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #12 Skrevet 30. september 2020 Kjøpte i god tro men fikk beskjed på sykehuset at det ikke var anbefalt da babyen bruker hendene sine som sanseapparat. Da er det heller bedre å rive eller klippe neglene ned. Det samme sa de når det kom til svøping. Hørte også på episoden i foreldrerådet da Thea intervjuet en ekspert på feltet som har forsket på spedbarns utvikling. Kan anbefale den på det sterkeste. Så forstår man virkelig hvor viktig det er for de små å ha hendene sine tilgjengelig. Anonymkode: 252b7...c44 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #13 Skrevet 30. september 2020 Podcasten heter: Babyer er smarte med professor i nevropsykologi Audrey van der Meer. Anonymkode: 252b7...c44 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #14 Skrevet 30. september 2020 Det er ikke anbefalt med mindre man må (altså babyen klorer seg veldig til blods. Noen skraper tåler den). Man frarøver babyen en veldig viktig sans. Anonymkode: 2e123...757 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #15 Skrevet 30. september 2020 Jeg brukte det til førstemann da han var helt nyfødt, men det var rett og slett fordi jeg var uvitende og trodde det var vanlig 😄En i familien gjorde meg oppmerksom på at det var «en amerikansk greie» Anonymkode: 9d582...c8e
Sokkar Skrevet 30. september 2020 #16 Skrevet 30. september 2020 Har noen pysjamaser og badyer fra newbie med mulighet for å gjøre om til "vott" så han ikke kan klore seg. Synes det er helt gull, for på tross av desse klærne så klorer han seg.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #17 Skrevet 30. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ikke så enkelt som å holde neglene korte så får de ikke kort seg. Jeg klippet og filet negler hver kveld, enda så våknet hun opp og så ut som hun var blitt angrepet av ninjaer neste morgen. Eksembaby, så hun klødde og kloret til den store gullmedalje. Vær så snill, ikke tro at bare fordi deres babyer ikke trengte klorevotter så er det noe galt med de foreldrene som trengte det til sine barn. Anonymkode: 5e87a...77e Men det er jo noe helt annet. Da er det en grunn til at baby klorer seg såpass mye, og da er det også en grunn til å bruke klorevotter. Babyer som ikke har noen problemer med eksem eller andre utslett/sykdommer, skal ikke kunne klare å klore seg til blods hvis neglene holdes klipt og stelt, og disse babyene trenger heller ikke klorevotter. De tar ikke noe skade av å ha de på, men de får utforsket mer av seg selv uten vottene på. Tror ikke nødvendigvis det er et amerikansk fenomen, ser det er vanlig også i andre land, og det blir mer og mer brukt av mødre også her til lands. Forøvrig enig med alle de som skal smøre babyen sin inn med all verdens av kremer også for å fjerne skurv osv. Desto mindre du bruker på huden til babyen din, desto bedre hud får den. Noen babyer har behov for hudkremer, f.eks eksembabyer, men de fleste har ikke det. Skurv, f.eks, er hverken farlig eller plagsomt for babyen, og forsvinner av seg selv i løpet av det første leveåret. Anonymkode: 2de13...991 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #18 Skrevet 30. september 2020 Jeg brukte sokker på hendene til babyen. Som var født 3 uker tidlig, og ganske liten og med hender og fingre som var så små, at jeg ikke turte å prøve å klippe neglene - og med kjempelange negler! Som er jo uvanlig for premature barn, men sånn var det. Men det er snakk om første par uker bare, fordi han klødde seg i ansiktet ved uhell, mens han sov. Anonymkode: 39b86...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #19 Skrevet 1. oktober 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo noe helt annet. Da er det en grunn til at baby klorer seg såpass mye, og da er det også en grunn til å bruke klorevotter. Babyer som ikke har noen problemer med eksem eller andre utslett/sykdommer, skal ikke kunne klare å klore seg til blods hvis neglene holdes klipt og stelt, og disse babyene trenger heller ikke klorevotter. De tar ikke noe skade av å ha de på, men de får utforsket mer av seg selv uten vottene på. Tror ikke nødvendigvis det er et amerikansk fenomen, ser det er vanlig også i andre land, og det blir mer og mer brukt av mødre også her til lands. Forøvrig enig med alle de som skal smøre babyen sin inn med all verdens av kremer også for å fjerne skurv osv. Desto mindre du bruker på huden til babyen din, desto bedre hud får den. Noen babyer har behov for hudkremer, f.eks eksembabyer, men de fleste har ikke det. Skurv, f.eks, er hverken farlig eller plagsomt for babyen, og forsvinner av seg selv i løpet av det første leveåret. Anonymkode: 2de13...991 Men det er poenget mitt, man skal ikke forhåndsdømme når man ser noen bruker klorevotter, det kan godt være de trenger dem. Anonymkode: 5e87a...77e 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #20 Skrevet 1. oktober 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo noe helt annet. Da er det en grunn til at baby klorer seg såpass mye, og da er det også en grunn til å bruke klorevotter. Babyer som ikke har noen problemer med eksem eller andre utslett/sykdommer, skal ikke kunne klare å klore seg til blods hvis neglene holdes klipt og stelt, og disse babyene trenger heller ikke klorevotter. De tar ikke noe skade av å ha de på, men de får utforsket mer av seg selv uten vottene på. Tror ikke nødvendigvis det er et amerikansk fenomen, ser det er vanlig også i andre land, og det blir mer og mer brukt av mødre også her til lands. Forøvrig enig med alle de som skal smøre babyen sin inn med all verdens av kremer også for å fjerne skurv osv. Desto mindre du bruker på huden til babyen din, desto bedre hud får den. Noen babyer har behov for hudkremer, f.eks eksembabyer, men de fleste har ikke det. Skurv, f.eks, er hverken farlig eller plagsomt for babyen, og forsvinner av seg selv i løpet av det første leveåret. Anonymkode: 2de13...991 Dette trodde jeg og med første barnet. Nå har jeg en to åring med tykt langt hår som fortsatt har skurv...Minstemann har også skurv og denne gangen fjerner jeg det. Mye lettere å få det bort nå enn når håret blir tykt og langt. Anonymkode: fb4f0...0a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå