AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Jeg er for første gang i livet på nettdating, og har valgt meg ut Tinder i første omgang. Kun vært der noen dager nå, men allerede fått en del matcher. Skriver med noen menn som virker veldig hyggelige og ser kjekke ut på bildene. Er egentlig positivt overrasket hittil! Men jeg føler meg så uerfaren og trenger litt tips fra noen som har mer erfaring med dette enn det jeg har. -Hvor lenge pleier man å chatte før man møtes? -Hvilke faretegn skal man se etter? (Fikk tips om at de som spør om Snapchat med en gang bare er å luke ut) -Hva bør man gjøre på en første date? -Hvor mange er det greit å date samtidig, eller er det bare feil å date mer enn en av gangen? -Jeg har skrevet at jeg ønsker et seriøst forhold og barn, for å luke ut de som ikke er aktuelle med en gang. (Jeg er i midten av 30-årene, kan det hende det ses på som desperat at jeg er så tydelig? Kan det hende jeg skremmer bort noen?) Kom gjerne med tips og erfaringer! På forhånd takk! 😄 Anonymkode: 420be...c46
Hr. Aktiv Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 De fleste møtes og puler. Mennene og noen damer er fornøyde.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 Jeg kan kun svare for meg selv, og jeg er mann, men: Jeg pleier å chatte fra et par dager til en måned før jeg møter noen. Avhenger helt av hvor mye interesse hun utviser og/eller om vi chatter godt. Kan ikke si noe godt om faretegn fra menn. Men spør dem alltid hva de er ute etter før du går på date. Vin/øl/mat/tur er ofte det folk gjør. Så lenge det er gøy og dere blir bedre kjent Det er sterke meninger rundt omkring om hvor mange man skal date samtidig. Jeg har maks to første dates i uka og det er fordi jeg bruker første date mer som en forlengelse av chatten; for å se om det er reelt god kjemi eller ikke. Går jeg videre med en dropper jeg eventuelle andre. Tror kanskje du skremmer, ja. Det er en del menn som ikke umiddelbart tenker at de har lyst på barn og hus og lån, men som gjerne er åpne for det med den rette. Vær litt mindre frampå akkurat her, og snakk heller om dette via chat eller på første date når det faller seg naturlig. Håper det hjelper. Så Hr. Aktiv over og tenkte du fortjente et litt mer...utfyllende svar 😂 Anonymkode: 11273...69e 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for første gang i livet på nettdating, og har valgt meg ut Tinder i første omgang. Kun vært der noen dager nå, men allerede fått en del matcher. Skriver med noen menn som virker veldig hyggelige og ser kjekke ut på bildene. Er egentlig positivt overrasket hittil! Men jeg føler meg så uerfaren og trenger litt tips fra noen som har mer erfaring med dette enn det jeg har. -Hvor lenge pleier man å chatte før man møtes? -Hvilke faretegn skal man se etter? (Fikk tips om at de som spør om Snapchat med en gang bare er å luke ut) -Hva bør man gjøre på en første date? -Hvor mange er det greit å date samtidig, eller er det bare feil å date mer enn en av gangen? -Jeg har skrevet at jeg ønsker et seriøst forhold og barn, for å luke ut de som ikke er aktuelle med en gang. (Jeg er i midten av 30-årene, kan det hende det ses på som desperat at jeg er så tydelig? Kan det hende jeg skremmer bort noen?) Kom gjerne med tips og erfaringer! På forhånd takk! 😄 Anonymkode: 420be...c46 Min erfaring er at det er lurt å chatte litt for å vite litegrann om personen, men jeg ønsker å møte den jeg chatter med innen en uke. De beste første datene er å gå en kort tur i en park eller i byen, legge opp til en sånn 30-60 minutters tur. Neste date kan godt være en kaffedate eller ta en øl eller vin. Så kanskje en lenger date med middag på tredje daten f.eks. Det er greit å date flere samtidig når det bare er de første datene, men har du datet samme person 3-4 ganger, da bør du holde deg til den videre. Hvis dere da ikke er åpne om dette med hverandre. Du kan skrive at du er seriøs og leter etter en kjæreste, men det skremmer nok bort noen at du sier du vil ha barn. Det må jo uansett komme et stykke inn i et kjæresteforhold, og ikke noe man går inn i forholdet med en "kontrakt på". Du må heller satse på å være blid, hyggelig, feminin, snill, interessant. Så får morsevnene komme på et mye senere tidspunkt. Og til slutt: Vær obs på de utenlandske kjekkasene med flotte bilder, og som har liten avstand til deg. Det er mye falske profiler, ta et bildesøk på google hvis du er usikker. Anonymkode: 116e8...1c6 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mye falske profiler, ta et bildesøk på google hvis du er usikker. På telefonen funker det i hvertfall ikke. Du må få lastet ned, eller kopiert bildet for å søke. Screenshot holder ikke. Jeg skriver med en dame nå, som jeg er litt usikker på, men å gå for hardt ut og kalle noen fake, er ikke så lurt heller. Anonymkode: f4e23...396
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 11 timer siden, Hr. Aktiv skrev: De fleste møtes og puler. Mennene og noen damer er fornøyde. Absolutt ikke noe de fleste gjør. Forskning har vist at bruker på tinder i Norge i stor grad ser etter noe langvarig. I tillegg møtende færreste som matcher hverandre. Altså det er få som «møtes og puler». Anonymkode: b9f38...688 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 De som svarer med et langt innlegg umiddelbart og er utenlandske er ofte scam, copy paste med en sånn hastighet. Kjekke utenlandske militære eller ingeniører er også ofte fra Nigeria el.l og forsvinner hvis du spør dem litt ingående om detaljer. Anonymkode: 66e70...bf4 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: På telefonen funker det i hvertfall ikke. Du må få lastet ned, eller kopiert bildet for å søke. Screenshot holder ikke. Jeg skriver med en dame nå, som jeg er litt usikker på, men å gå for hardt ut og kalle noen fake, er ikke så lurt heller. Anonymkode: f4e23...396 Jeg fikk dette til faktisk senest i går. Tok skjermdump. Gikk inn på kamerarullen og redigerte bildet (klippet det til) slik at jeg fjernet den røde pilen og all info under. Gå til bing.com på internett. Trykk på den lille firkanten i søkefeltet. Gi tilgang til kameraet, og gå videre fra kameraet til biblioteket. Velg et bilde og Trykk velg. Fungerte fint her! Fant masse bilder av "Jason" fra Tinder. Anonymkode: 116e8...1c6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå