AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Har lyst til å prøve å lage hjemmelaget likør til jul. Noen som har noen oppskrifter de syns er gode? Må ikke være typisk julesmaker eller noe. Og gjerne noe som har god holdbarhet når det er ferdig 😊 Anonymkode: ce784...447
Gjest Albbas Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Eggelikør 😍😍😍 https://www.nrk.no/mat/egglikor-med-vanilje-1.10841288
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 Den enkleste jeg har lagd er blåbær, sukker og sprit. En liter blåbær, 3.5 dl sukker, i ett stort glass. Så sprit over, jeg har brukt vodka. La det stå i 4 uker, du må snu glasset jevnlig. Så siler du likøren og over i ren flaske. Du kan forsåvidt bruke hvilke som helst bær til denne enkle likøren. Har også brukt bringebær. Du kan smake den til med å tilsette mer sukker/sprit om du vil ha den søtere/sterkere. Den holder seg lenge, men siden den var så god så gikk den kjapt over en jul. Anonymkode: 249ed...86d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 Jeg fyller et stort Norgesglass med bær eller frukt. Så heller jeg på sukker til det er fullt. Så fyller jeg på 60% vodka til det er fullt. La stå i noen måneder mens du snur på glasset jevnlig. Sil så over i flasker. Anonymkode: 1bba5...197 2
Brunhilde Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fyller et stort Norgesglass med bær eller frukt. Så heller jeg på sukker til det er fullt. Så fyller jeg på 60% vodka til det er fullt. La stå i noen måneder mens du snur på glasset jevnlig. Sil så over i flasker. Anonymkode: 1bba5...197 Jeg gjør det på nesten samme måte, bare at jeg bruker 60%, ikke vodka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå