AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Hvilken bil er billigst, om man skal ha plass til et stort hundebur bak? Tenkte sånn hundebur med skillevegg, et av de største burene. 2 store puddler. Vet dette kanskje hadde passet bedre under en «bil» tråd, men der har de jo ikke noe erfaring i forhold til ossen bil som har plass til bur! ser etter en billig brukt bil, 30-80 000 kr, og billig i drift, stabil med lite feil Anonymkode: 17513...d94
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Hvor mange passasjerer skal det være plass til? En liten varebil er jo et billig og godt alternativ hvis det kun skal være plass til deg og hundene. Anonymkode: 1364d...052
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange passasjerer skal det være plass til? En liten varebil er jo et billig og godt alternativ hvis det kun skal være plass til deg og hundene. Anonymkode: 1364d...052 Bare meg og hundene! noen som vet evt hvilken varebil? Jeg kan ingenting om bil, bortsett fra å kjøre den... Anonymkode: 17513...d94
Morten1 Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 Vil også foreslå varbil, da kan du kjøpe en gummimatte på biltema og legge den i varerommet, stroppe fast burene oppå denne så vil ikke ting skli noen sted. Du kan også få ganske nyere bil enn ellers samt du får fint med litt utstyr som gjør det behagelig. Comfortvegg, webasto(motor/coupe varmer) multifunksjonsratt, cruisecontroll etc. Hvilken prisklasse tenker du?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 Akkurat nå, Morten1 skrev: Vil også foreslå varbil, da kan du kjøpe en gummimatte på biltema og legge den i varerommet, stroppe fast burene oppå denne så vil ikke ting skli noen sted. Du kan også få ganske nyere bil enn ellers samt du får fint med litt utstyr som gjør det behagelig. Comfortvegg, webasto(motor/coupe varmer) multifunksjonsratt, cruisecontroll etc. Hvilken prisklasse tenker du? Så smart!! 30-80 000 😅 det er jo ganske lite... så blir bruktbil 🙄 Anonymkode: 17513...d94
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 Det går mye Citroën berlingo og Peugeot partner på de kriteriene dine. Men hva du får innenfor budsjettet ditt av de vet jeg ikke. En kongepuddel er jo ikke gigant Anonymkode: ff984...891 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går mye Citroën berlingo og Peugeot partner på de kriteriene dine. Men hva du får innenfor budsjettet ditt av de vet jeg ikke. En kongepuddel er jo ikke gigant Anonymkode: ff984...891 Okei, da skal jeg søke litt på de merkene er 2 kongepuddeler 😅 da må man ha ganske stort bur... Anonymkode: 17513...d94
Morten1 Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 Hvis du tenker varebil ville jeg vertfall hørt med de du kunne tenkt deg om de har comfortvegg. Det er mye bedre hvis man skal kjøre litt lengre. Hvis du bare skal drive med småkjøring så ville jeg ungått diesel bil 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 3 minutter siden, Morten1 skrev: Hvis du tenker varebil ville jeg vertfall hørt med de du kunne tenkt deg om de har comfortvegg. Det er mye bedre hvis man skal kjøre litt lengre. Hvis du bare skal drive med småkjøring så ville jeg ungått diesel bil Dette blir en bil som bare blir brukt til hund, så kommer til å bruke den bare 1-2 ganger i uka 😅 ikke noe langkjøring hva er en comfortvegg? Er det veggen mellom førersete og hele bilen bak? Anonymkode: 17513...d94
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 Naboen har en Toyota Hillux med overbygget bakplan til hundene sine, de har ikke bur siden de er adskilt fra førerhuset. Anonymkode: fd9b2...600
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #11 Skrevet 29. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboen har en Toyota Hillux med overbygget bakplan til hundene sine, de har ikke bur siden de er adskilt fra førerhuset. Anonymkode: fd9b2...600 Så utrolig smart!! men jeg tror ikke det fungerer med mine hunder de kan fort bli litt stresset om de skal være fanget sammen, så trenger en vegg mellom de også 🙈 men takk for tips, var jo smart Anonymkode: 17513...d94
Julie Skrevet 29. september 2020 #12 Skrevet 29. september 2020 «Pizzabil» a la Berlingo og Partner er praktiske bikkjebiler, aberet ligger i at varerommet er lukket fra kupeen. På vinterstid kan det vel bli litt kaldt, uten at jeg vet noe inngående om puddelpelsens varmeegenskaper. Men to storpudler bør da gå greit få plass i et dobbeltbur i enhver stasjonsvogn av litt størrelse? Volvo V70,Ford Mondeo,Toyota Avensis,Skoda Superb (enormt bagasjerom!),Mazda 6? Eller hva med varebilregistrert VW Touran? Da får du masse plass og kupé og lasterom i ett.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #13 Skrevet 29. september 2020 2 minutter siden, Julie skrev: «Pizzabil» a la Berlingo og Partner er praktiske bikkjebiler, aberet ligger i at varerommet er lukket fra kupeen. På vinterstid kan det vel bli litt kaldt, uten at jeg vet noe inngående om puddelpelsens varmeegenskaper. Men to storpudler bør da gå greit få plass i et dobbeltbur i enhver stasjonsvogn av litt størrelse? Volvo V70,Ford Mondeo,Toyota Avensis,Skoda Superb (enormt bagasjerom!),Mazda 6? Eller hva med varebilregistrert VW Touran? Da får du masse plass og kupé og lasterom i ett. Takk for så mye forslag!! 😄 😄 Vet du hvilke av disse bilene som er billigst i drift? Vedlikehold, bensin osv 🙈 Anonymkode: 17513...d94
Julie Skrevet 29. september 2020 #14 Skrevet 29. september 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for så mye forslag!! 😄 😄 Vet du hvilke av disse bilene som er billigst i drift? Vedlikehold, bensin osv 🙈 Anonymkode: 17513...d94 Ikke noe fasitsvar å gi deg dessverre. Men i prisklassen 30-80 000 ville jeg prioritert en bil med dokumenterte serviceintervaller og forholdsvis fersk EU godkjenning. Gjerne også edruelig km stand om mulig. Og,dersom du ikke har behov 5-seter ville jeg absolutt gått for varebilreg. bil. Utrolig praktisk når en farter med to store bikkjer og gjerne også noe utstyr. Du kan lese litt om de ulike bilene på brooms bruktbilgiude https://broom.tv2.no/underholdning/broom/bruktbil/
Morten1 Skrevet 29. september 2020 #15 Skrevet 29. september 2020 Comfort vegg vil si at veggen som er mellom lasterommet og setene i en varebil er trukket litt bakover i en mer skrå vinkel. Da får man mer plass og utnyttet setet mer. Siden du kun skal ha en bil til 1-2 dager i uken og ikke langkjøring kand u se på Toyota Yaris Verso, ja de er ikke nye, men det er evighetsmaskiner som har utrolig billig dele pris om noe skulle gå. Derimot må man passe på rust, som men mange andre biler. Vask bilen jevnlig så slipper man mye mas
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #16 Skrevet 29. september 2020 En vanlig stasjonsvogn kan fungere? Ta mål av hundene og buret. Buret må være bredt nok til at begge kan ligge og høyt nok til at de kan sitte. Men siden det kun er du og hundene så gjør det jo ikke noe om det ikke er plass til noe annet en bur i bagasjerommet. Ellers har en del 7-setere grei plass bak. På noen 5-setere kan man legge ned alle 3 setene bak også. Noen blir helt flat da. Da har du jo bedre plass, men må huske å feste buret så det ikke slenges vegg i mellom ved evt. krasj. Som andre nevner er jo også pizzabil greit. Må også feste buret der så det ikke flyr rundt. Men hvor er det du skal gjøre? Er jo vesentlig forskjell på å bruke bilen til og fra ulike parker og på motorvei VS på kronglete veier eller på fjellet. Anonymkode: 87a5a...0e4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #17 Skrevet 30. september 2020 11 timer siden, Morten1 skrev: Comfort vegg vil si at veggen som er mellom lasterommet og setene i en varebil er trukket litt bakover i en mer skrå vinkel. Da får man mer plass og utnyttet setet mer. Siden du kun skal ha en bil til 1-2 dager i uken og ikke langkjøring kand u se på Toyota Yaris Verso, ja de er ikke nye, men det er evighetsmaskiner som har utrolig billig dele pris om noe skulle gå. Derimot må man passe på rust, som men mange andre biler. Vask bilen jevnlig så slipper man mye mas Vil ikke anbefale at det er gjort noe med veggen til lasterommet i små varebiler, det kan fort bli veldig dyrt hvis en blir stoppa og varerommet er for lite. Omregistreringskrav til personbil koster mye!! Får en tak i liten varebil med gitter i stedet for pleksiglass til lasterommet er det en fordel hvis en skal ha med hund. Anonymkode: ff984...891 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #18 Skrevet 30. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: En vanlig stasjonsvogn kan fungere? Ta mål av hundene og buret. Buret må være bredt nok til at begge kan ligge og høyt nok til at de kan sitte. Men siden det kun er du og hundene så gjør det jo ikke noe om det ikke er plass til noe annet en bur i bagasjerommet. Ellers har en del 7-setere grei plass bak. På noen 5-setere kan man legge ned alle 3 setene bak også. Noen blir helt flat da. Da har du jo bedre plass, men må huske å feste buret så det ikke slenges vegg i mellom ved evt. krasj. Som andre nevner er jo også pizzabil greit. Må også feste buret der så det ikke flyr rundt. Men hvor er det du skal gjøre? Er jo vesentlig forskjell på å bruke bilen til og fra ulike parker og på motorvei VS på kronglete veier eller på fjellet. Anonymkode: 87a5a...0e4 Hmm kanskje en stasjonsvogn frister mer 🙈 Jeg blir litt usikker om jeg skal kjøre en diger bil, er litt trangt for bilene her jeg bor 😅 Bilen skal bli brukt til helt rette asfalterte veier, liker å gå på tur forskjellige steder i nærområdet utenfor der jeg bor (tett bebyggelse) toppen 20 min kjøretur. Også skal bilen bli brukt til hvis jeg evt må ta med hundene til dyrlegen Anonymkode: 17513...d94
Julie Skrevet 30. september 2020 #19 Skrevet 30. september 2020 Sånn til sammenligning mht bilstørrelse og plassbehov for 2 storpudler: jeg får plass til 3 hunder på henholdsvis 28 kg, 22 kg og 24 kg i en Golf stasjonsvogn.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #20 Skrevet 30. september 2020 1 time siden, Julie skrev: Sånn til sammenligning mht bilstørrelse og plassbehov for 2 storpudler: jeg får plass til 3 hunder på henholdsvis 28 kg, 22 kg og 24 kg i en Golf stasjonsvogn. Åh ja en slik bil vil jeg gjerne ha! Men har alle et eget bur? Mine må være separert 😕 de er gode venner ellers, men den ene blir fort stresset hvis den må sitte trangt oppå den andre hunden i et bur, han knurrer til den andre hunden for å få plass, vil ikke at det skal eskalere til noe bitt... Anonymkode: 17513...d94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå