Gå til innhold

Psykologen vil ikke gi meg behandling

Fremhevede innlegg

Skrevet

I 1 år har jeg nå hatt psykolog, noe jeg søkte via legen om. I starten fikk jeg en student som aldri kom helt inn på temaene jeg trengte hjelp til. Selv om jeg tok de opp og sa at jeg vil prate om det. Så når hun skulle gå videre så prata vi om at jeg skulle få en ny psykolog og hva jeg ønsket av en ny psykolog. 

Det hun tok videre var at jeg skulle avsluttes! Jeg snakker med den som har med inntak og tildeling av psykolog og sier bestemt at det har jeg aldri vært enig i. Jeg nekter og jeg får iver sommeren en annen psykolog. Denne var ikke psykolog i det hele tatt og hadde bøker om diverse temaer og ba meg lese avsnitt selv i timene. Hun ga meg råd som ei voksen venninne mer enn som psykolog. I tillegg viser det seg at hun kjenner svigerfamilien og hadde personlige spørsmål om de. 

Så tar jeg opp med henne at jeg vil ha en annen psykolog. Jeg forteller hva mine dypeste problemer er og vil jobbe med det. Hun sier da at jeg trenger en traume psykolog. I 2 mnd har jeg ikke hørt noe fra de før jeg får en tlf om at de mener jeg ikke er klar for det og vil avslutte meg. De mener jeg kan få hjelp på helsestasjonen og andre steder. 

Jeg har oppfølging av barna på helsestasjonen og tar opp temaer rundt de der. Jeg har ingenting i hverdagen min som jeg ikke takler. Jeg har venner og familie som jeg prater med om små utfordringer. Men innerst i meg har jeg en vanskelig barndom som har sagt preg og mitt eneste ønske er å jobbe meg gjennom alt det. Nå vil de bare avslutte meg igjen og ber meg søke på nytt senere. 

Altså, jeg får ikke hjelpen jeg ber om, selv om jeg har opplevd mye drøyt som barn. 

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 71cd1...78b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal også sies at første gang de så meg så hadde de ingen inntrykk av at jeg hadde opplevd mye vondt. De mente at jeg så for bra ut til å ha de problemene jeg har. Mens en gang så sa en av de at jeg har laget fasaden for å overleve. Likevel får jeg ikke mer hjelp. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk heller ikke hjelpen jeg trengte offentlig, hadde egentlig ikke råd til privat, men gjorde det til slutt (levde på nudler). 

Skjønner dette kan være vanskelig i din situasjon økonomisk, siden du har barn... men hvis du klarer på noen måte å ta det privat, så anbefales det på det sterkeste!!!! 
evt få henvisning til privat psykolog med avtale med kommunen (mye billigere, men kan være en del ventetid)

Anonymkode: cb0d2...1b9

• Liker 2
Skrevet

Du skriver at du har ingenting i hverdagen som du ikke takler.  Vel, der er vel svaret.  Det er enormt mange som står i kø for å få hjelp. Folk som ikke takler hverdagen. De kommer først:)

• Liker 39
Skrevet

Ta kontakt med en privat psykolog. 

• Liker 1
Skrevet

Du må nok gå til en privat. Det offentlige har mer enn nok med å få tatt unna køen av de som HAR problemer med å fungere i hverdagen. 

Så om du "bare" har en vanskelig barndom/oppvekst du trenger å prate ut om, må du nok ta det privat og betale for det selv. 

Anonymkode: 2227b...795

• Liker 21
Skrevet
6 minutter siden, Hannah80 skrev:

Du skriver at du har ingenting i hverdagen som du ikke takler.  Vel, der er vel svaret.  Det er enormt mange som står i kø for å få hjelp. Folk som ikke takler hverdagen. De kommer først:)

Da forklarer jeg meg dårlig til dere. Men disse har papirene mine. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Perseus skrev:

Det du vil ha TS er ikke en psykolog, men en nikkedukke.

Nei, jeg vil jobbe med det at jeg ble seksuelt misbrukt fra jeg var 9 år.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må nok gå til en privat. Det offentlige har mer enn nok med å få tatt unna køen av de som HAR problemer med å fungere i hverdagen. 

Så om du "bare" har en vanskelig barndom/oppvekst du trenger å prate ut om, må du nok ta det privat og betale for det selv. 

Anonymkode: 2227b...795

Seksuelt misbrukt fra 9 år, virkelig mamma hele livet, selvskading, bare for å nevne noe. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vil jobbe med det at jeg ble seksuelt misbrukt fra jeg var 9 år.

Det var ikke dette du la frem i HI.

Skrevet

Så at jeg kommer meg opp om morgenen, fungerer for barnet og har nettopp startet en utdannelse vil si at jeg ikke trenger hjelp? Når legen har henvist meg og jeg har fått plass burde jeg da få hjelp?

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Perseus skrev:

Det var ikke dette du la frem i HI.

Jeg sier at de sier jeg skal ha traumebehabdling. Hva tror du det kan gå på da?

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier at de sier jeg skal ha traumebehabdling. Hva tror du det kan gå på da?

Hele HI fremstår veldig forvirrende. I tillegg til at jeg har erfaring gjennom min jobb med personer som tror de har behov for en psykolog, mens de egentlig bare vil ha bekreftelse på at de har det så vanskelig og at deres situasjon er så unik.

Skrevet

HALLO FOLKENS, ts ville vell ikke diskutere om hva hennes diagnoser er eller?? Hun er fortvilet om en situasjon og søker råd. Hun spør om hjelp i forhold til behandling tilbud! Hun føler at hun ikke blir sett av systemet, og kanskje det er folk her som har vært igjennom det samme som kan gi råd?? Ingen her kan komme å si at hun ikke fortjener behandling (og ts, ikke hør på disse folka!!) 

• Liker 25
Skrevet

Det er ikke vanlig å få gå så lenge på dps, med mindre man har hatt et stort funksjonsfall og en tydelig diagnose. Du bør også ha fått betydelig bedring av å gå der, for at du skal få fortsette. Dessverre. Her jeg går, hadde nok det du beskriver måtte gjøres privat.

Anonymkode: 267f3...620

• Liker 11
Skrevet

Klag til Fylkesmannen i fylket ditt om du mener du ikke får behandlingen du trenger.

Skrevet

Dra til legen din og få henvisning til privat psykolog

• Liker 1
Skrevet

Snakk med legen din om det kan være aktuelt å henvises til traumepoliklinikk.

Anonymkode: f34ba...0f5

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Perseus skrev:

Klag til Fylkesmannen i fylket ditt om du mener du ikke får behandlingen du trenger.

Det tror jeg er en fryktelig slitsom og lang prosess, mye bedre å dra til legen og få henvisning til et annet sted, enn å krangle med fylkesmannen 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...