Gå til innhold

Genital herpes

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Har fått herpes nedentil. Så no ligg jeg her med bena på vid gap og lufter etter dusj. Har så sinnsykt vondt. Tissing er ett rent helvette. Har fått tabeletter som jeg skal gå på for å roe ned utbruddet. Les meg litt opp og vil også høre med flere hva man kan gjøre for å lindre smerter..? Og er det noe man kan gjøre selv for å forebygge til nest utbrudd igjen.? Les at man kan få utbrudd under stress.  Hadde vært veldig fintmed noen tips og råd til en fortvilet dame 30 år. 

Tusen takk🤗

Anonymkode: 1b305...ce5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Har fått herpes nedentil. Så no ligg jeg her med bena på vid gap og lufter etter dusj. Har så sinnsykt vondt. Tissing er ett rent helvette. Har fått tabeletter som jeg skal gå på for å roe ned utbruddet. Les meg litt opp og vil også høre med flere hva man kan gjøre for å lindre smerter..? Og er det noe man kan gjøre selv for å forebygge til nest utbrudd igjen.? Les at man kan få utbrudd under stress.  Hadde vært veldig fintmed noen tips og råd til en fortvilet dame 30 år. 

Tusen takk🤗

Anonymkode: 1b305...ce5

jeg har hatt herpes dere nede i 20 år (dog jeg har HSV1 (munnsårherpes) nedentil, sjekket en gang hos lege). Uansett, jævlig vondt- særlig første gangen!! 😕 jeg hadde et kjempeutbrudd da jeg fikk det, klødde, sved og vondt å gå på do. Jeg fant ut at det hjalp å spyle meg med dusjstrålen mens jeg satt på do- da slapp jeg at urinen sved i sårene iaf. Tok en del bad og tørket meg godt/lufttørking etterpå, så tørker sårene fortere også. Det finnes medisiner man kan ta forebyggende, men jeg har ikke trengt det, siden jeg har hatt sjeldne utbrudd.Finnes også salver man kan smøre på, for smertelindring (var det xylocain tro?)

Mener å ha lest at hvis utbruddet er kraftig 1.gang, er man mindre utsatt for nye store angrep. Jeg har kun hatt 1-2 små kviser i slengen senere, gjerne ifm mensen og stress/dårlig immunforsvar. men lite plager..

Anonymkode: 50d49...eed

Skrevet

Legen min sa jeg skulle bruke sånn pudder, hvitt man får på apoteket (husker ikke hva det heter) (kalk?) men de hjalp i at såret ikke var fuktig, som gjorde at skorpen kom fortere og at såret ikke «smittet» andre steder nedentil... 

Det første utbruddet er ofte det verste... hvis det er noe trøst 😕 

Anonymkode: 5c9fd...837

Skrevet

Det første utbruddet er jævlig. Jeg brukte sinksalve som lindring i tillegg til tablettene jeg fikk, syntes det hjalp. 
Jeg har en sjelden gang noen utbrudd rett etter mensen, men ikke i nærheten av hva det første var, merker det knapt. De gangene jeg husker det forebygger jeg utbrudd ved å ta én Valtrex (eller det legemidlet du har mot herpes) daglig i tre dager idet mensen starter. Da får jeg aldri utbrudd. Jeg får det heller aldri i forbindelse med noe annet enn mensen, men dette er sikkert individuelt. 

Anonymkode: 9043b...956

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...