Gjest Lilleulv Skrevet 25. juli 2005 #1 Skrevet 25. juli 2005 Jeg skal ha en ukes ferie i august og bare være hjemme, men jeg får besøk av en god venn fra Kristiansand. Og jeg vil gjerne at vi skal kose oss litt, finne på litt spesielt da så vi ikke bare blir gående og dasse liksom Det jeg har tenkt på er teknisk museum. Han er veldig teknisk interessert og har aldri vært der, så det tror jeg han vil like. Jeg har ikke vært der siden jeg var liten, og har kjempelyst til å dra igjen. Ellers må vi jo få tatt oss noen halvlitere på aker brygge og en kinotur. men så er jeg litt tom for ideer... det kommer jo såklart veldig an på været da, blir det fint vær er det bare å dra på stranda, men hva hvis ikke...? Badeland på gardermoen? Sverigetur? Noen som har noen bra forslag til opplevelser i oslo og omeg?
Gjest kenneth Skrevet 25. juli 2005 #2 Skrevet 25. juli 2005 Jeg har lenge hatt lyst til å besøke Oslo Reptilpark, men har ikke fått somlet meg dit ennå. Det høres jo kult ut (?). Hvis dere først er på Kjelsås, er det vel bare å spasere ned langs Akerselva. Der er det så fint atte. Hva med http://www.nrk.no/opplevelser/ ? På Grønland har du ei friluftssjappe som leier ut kanoer. En padletur på Akerselva er vel duganes tidtrøyte vil jeg tro.
Veslejenta Skrevet 25. juli 2005 #3 Skrevet 25. juli 2005 På Grønland har du ei friluftssjappe som leier ut kanoer. En padletur på Akerselva er vel duganes tidtrøyte vil jeg tro. ← Jeg vil ikke anbefale kanoene hos villmarkshuset med mindre dere leier en kano for mange personer.. Tomansskanoene er så smale at de går 360 grader rundt hvis de først går rundt. Lite stabile med andre ord.
Gjest Zim-zum Skrevet 25. juli 2005 #4 Skrevet 25. juli 2005 Hvis dere vil på kanotur, er det mulig å gjøre det i Nordmarka også. Her er en link med info: www.turweb.net Nå vet jeg ikke når i august dere skal feriere, men i tiden 15.-21. august foregår Oslo jazzfestival. Her er oversikt: www.oslojazz.no Hvis dere ikke er for mørkredde og lettskremte, vil jeg anbefale en spøkelsestur hvor dere får høre om alle husene i sentrum hvor det spøker. Den starter hver onsdag kl. 19.00 fra Christiania torg. Det er bare å møte opp.
Gjest Lilleulv Skrevet 26. juli 2005 #5 Skrevet 26. juli 2005 (endret) YAY!! flinke dere var å komme med forslag Jeg har egentlig kjempelyst til å padle kano, men det virker litt skummelt... vi har ikke gjort det før noen av oss, og jeg har ikke noe lyst til å velte... Jeg har jo hund, så kanskje vi skulle prøvd å gå tur noe sted i marka?? Noen som vet hvor det er fint? Endret 26. juli 2005 av Lilleulv
Gjest kenneth Skrevet 26. juli 2005 #6 Skrevet 26. juli 2005 Jeg vil ikke anbefale kanoene hos villmarkshuset med mindre dere leier en kano for mange personer.. Tomansskanoene er så smale at de går 360 grader rundt hvis de først går rundt. Lite stabile med andre ord. ← Hva er da egentlig problemet? Tar du en 360-grader, er du jo tilbake på plass En forfriskende dukkert er ikke å forakte på en sommerdag. Men husk badehette. Mange vil vel hevde at dette er litt kjedelig, og da er det jo nettopp et slikt spenningsmoment man trenger. Nei, ikke hør på Veslejenta. Gå for kano.
Koriander Skrevet 27. juli 2005 #8 Skrevet 27. juli 2005 Jeg stemmer også for tur langs Akerselva - nydelig! Tusle innom gallerier på Grunerløkka og ta en pause for mat eller drikke når dere blir lei Sykkeltur innover i marka - f.eks. ta t-banen til Frognerseteren og sykle via Ullevålseter til Sognsvann, evt. hjem, avhengig av hvor du bor. Ellers er det superflott på Lille-Herbern i finvær. Ta båt fra Rådhusplassen til Bygdøy og sitt på Lille-Herbern og nyt sol, god drikke og god mat til sola går ned! Karpedammen cafe på Akershus festning eller en av de flotte stedene i kvadraturen er perfekt for maaange timers øldrikking! Tusenfryd (helst midt i uka)!!!
Mona Skrevet 27. juli 2005 #9 Skrevet 27. juli 2005 Jeg har jo hund, så kanskje vi skulle prøvd å gå tur noe sted i marka?? Noen som vet hvor det er fint? ← Om dere tar t-banen (fin tur forresten) til Frognerseteren er det jo bare å gå ut i marka derfra. Og ta en liten pause på Frognerseteren café eller Holmenkollen restaurant og nyte utsikten. Ellers kan vel hunden også være med til Frognerparken/Frognerbadet. Kake på Pascal og drink på Friday's står på ønskelisten når jeg er i Oslo. Kameraten din hadde kanskje likt en tur innom mikrobryggeriet! (Jeg tror det er et i Oslo, på Majorstuen eller noe..)
liv Skrevet 27. juli 2005 #10 Skrevet 27. juli 2005 Båt tur ut til en av øyene? Grille og sånt er jo koselig da!
Krimskrams Skrevet 27. juli 2005 #11 Skrevet 27. juli 2005 Mulig jeg er barnslig, men jeg synes Tusenfryd er moro.
Arkana Skrevet 27. juli 2005 #12 Skrevet 27. juli 2005 Jeg har lenge hatt lyst til å besøke Oslo Reptilpark, men har ikke fått somlet meg dit ennå. Det høres jo kult ut (?). Reptilparken er bra. Ikke så stor, men fin. Mange forskjellige dyr, og man får holde slanger om man vil.
Gjest Snuppa, ikke innlogget Skrevet 28. juli 2005 #13 Skrevet 28. juli 2005 Drøbak (det nærmeste vi kommer sørlandsidyll, så får han ikke hjemlengsel!) Bærums verk Båttur til øyene i Oslofjorden Lunsj på Ekebergrestauranten Hvis han kommer til uka, ta en tur til Ekeberg for å oppleve Norway Cup Rusletur på Kampen/Vålerenga Jeløya (Moss) - nydelig natur, også fint for hunden Museene på Bygdøy, både sjøfartsmuseet og Vikingskipene er spennende
BK Skrevet 28. juli 2005 #14 Skrevet 28. juli 2005 Ettersom han er teknisk inntresert. På en søndag reis til Sørumsand og ta en tur med Tertitten. Ekte smalsporet jernbane 750mm. Med damplokmotiv og det hele en fantastisk tur. http://www.tertitten.no
Gjest Lilleulv Skrevet 29. juli 2005 #15 Skrevet 29. juli 2005 :D tusen takk folkens, nå har jeg litt å tenke på
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2005 #16 Skrevet 1. august 2005 Gå til www.oslopuls.no for å se hva som skjer i Oslo akkurat når han er der. De har alltid masse kule anbefalinger.
Grooo Skrevet 1. august 2005 #17 Skrevet 1. august 2005 Kombiner en tur til Svinesund med en tur innom festningen i Halden, der er det veldig fint. Reis dit først da, så ikke alt kjøttet og godiset blir ødelagt av å stå så lenge i bilen på vei hjem!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå