Gå til innhold

SHOPPING I PARIS


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei! :)

Om ikke lenge drar jeg på shoppingtur til Paris og ønsker noen tips om hvor jeg bør dra?

Det er selvfølgelig gøy å være i dyre designerbutikker men neppe noe jeg kommer til å handle i... Så noen butikker der de selger masse kule nye trendy klær og tilbehør som passer meg (er 19 år).

Tenker type Top Shop, H&M, Zara osv.

Har hørt det er en stor 3-etasjes Jennifer butikk i Paris? Vet noen hvor?

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dilla

Jeg var i Paris nå i juni, og kan fortelle deg at det finnes Zara omtrent på hvert hjørne, så bare gled deg.

Shop to you drop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg reiser til Paris på søndag. Gleder meg masse!! Skal kjøpe ny veske og masse klær. Har kjøpt ny stor koffert også, så nå er jeg godt forberedt. Stakars samboeren min som må bære på alle posene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg var i Paris forrige mnd og jeg var kjempe skuffet! Jeg kom ikke hjem med ett eneste klesplagg, maten smakte drit, ingen snakket engelsk og alt var tragisk! Aldri mer Paris! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Paris forrige mnd og jeg var kjempe skuffet! Jeg kom ikke hjem med ett eneste klesplagg, maten smakte drit, ingen snakket engelsk og alt var tragisk! Aldri mer Paris!  :sur:

Du får lære deg fransk da vet du.

Og dersom maten smakte dritt som du sier, lurer jeg på hvor du har spist.... Fransk kjøkken er jo nydelig.

Hilsen meg som skal begynne på franskkurs i September :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg kom hjem med en kjole, en veske og noe kosmetikk. Det er dyrt i Paris, og jeg er student med lite penger.

Maten var fantastisk. Folkene var hyggelige. Første dagen stod vi og studerte metro kartet der vi bodde (Montparnasse), og en gammel dame kom bort til oss og lurte på hvor vi skulle. Jeg spurte henne om hun snakket engelsk siden jeg ikke har snakket fransk siden vgs og endel hadde gått i glemmeboken. Hun snakket ikke engelsk men hjalp oss med å finne beste rute til Louvre. Hun viste oss bussholdeplassen og fortalte hvor vi skulle gå av osv. Kjempehyggelig. Og jeg husket jo mer fransk enn det jeg trodde. Samboeren min som aldri har hatt fransk på skolen klarte seg utmerket. man kommer langt med "bonjour", "bonsoir", "Parlez vous anglais" osv:) De fleste gjør ikke det, men de er flinke til å prøve å forstå. Vi hadde iallefall ingen problemer.

Jeg fant masse fint i butikkene. Lafayette som ligger ved operaen er fantastisk! Alle klærne er sortert etter merker. Og det er variert, fra moderate til dyre merker.

Jeg håper jeg en dag reiser tilbake til Paris. Men før det blir det Japan, badeferie og NY.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i Paris forrige mnd og jeg var kjempe skuffet! Jeg kom ikke hjem med ett eneste klesplagg, maten smakte drit, ingen snakket engelsk og alt var tragisk! Aldri mer Paris!  :sur:

Da har du vært veldig uheldig ...Var i Paris i fjor vår... shoppa mye... koste meg med masse god mat og vin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lære deg fransk da vet du.

Og dersom maten smakte dritt som du sier, lurer jeg på hvor du har spist.... Fransk kjøkken er jo nydelig.

Hilsen meg som skal begynne på franskkurs i September  :sjenert:

Jeg kunne litt fransk før, men det hjelper lite. Frankrike er kjent for å ikke kunne engelsk. Vi spiste forskjellige steder. Mener du at man bør kunne språket til hvert land man besøker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vært veldig uheldig ...Var i Paris i fjor vår... shoppa mye... koste meg med masse god mat og vin...

Tydeligvis. Vi var en venninnegjeng som dro til Paris. Ingen av oss har lyst å dra tilbake. Men, men. Ikke alle kan være like heldige :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne litt fransk før, men det hjelper lite. Frankrike er kjent for å ikke kunne engelsk. Vi spiste forskjellige steder. Mener du at man bør kunne språket til hvert land man besøker??

Selvfølgelig skal man ikke kunne alle språk. Det var overhode ikke ment på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg meg meg

GALERI LAFAYETTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MASSE DEILIG OG MODERNE TØY, MERKE TØY TIL EN ØRLITEN BILLIGERE PENGE ENN I NORGE, MEN STØRRE UTVALGT AV MODELLER! hERLIG ..HAR ALLDRI SHOPPA SÅ MYE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i Paris var jeg også på La Fayette, men jeg fant ingenting der. Dvs jeg fant ingenting jeg hadde råd til, for det er veldig dyrt der!

For folk som ikke har like god råd, så kan jeg heller anbefale les halles. Hvis jeg ikke husker feil, så ligger det ikke så langt fra Le Centre pompidou.

Det er riktig at mange i Frankrike ikke kan engelsk. Men det er faktisk bedre i Paris enn ellers i landet. Det kan være lurt å bare lære seg noen få fraser, slik som det ble nevnt av en anenn bruker her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Annonse

Da jeg var i paris så var det masse flotte shoppingsteder..

Vi var på ett gigantisk kjøpesenter, desverre husker eg ikkje kva navnet var. Vi tok metroen til det kjøpesenteret. Og tror man kunne ta tog inne på kjøpesenteret til disney - Hvis det gir noen en ide på hva navet på shoppingsenteret kan være.

Det kjøpesenteret hadde masse bra !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La fayette er jo gigantisk 7 etasjes shoppingsenter med alt fra gucci til replay. Var der forrige uke, og det er salg på masse der nå! Slapp billig unna med mye fint:)

Rundt la fayette er det mange andre steder å shoppe og, det er godt samlet. Lett å finne med metro er det og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg er dreven reiser til Paris, da jeg er halvt fransk.

Det folk ikke forstår er at å shoppe på champs elysees er dyrt, samt andre "turist-steder". Jeg anbefaler folk heller å dra på shoppingsentrene (der er det billig, og mange fine butikker), blant annet Velizy 2 som ligger i Meudon la Foret (buss stopper rett utenfor).

Jeg er student og har begrensede midler, men finner masse fint som jeg gladelig handler, uten å handle på H&M, og spiser ute ofte når jeg er der. Dessuten er det ganske billig å stikke innom en Champion eller Carrefour og kjøpe mat og (man må ikke spise på restaurant hver dag).

Sidenotat: Er mange nordmenn som snakker dårlig engelsk også. Personlig ville jeg lært meg noen "overlevelsesfraser" før jeg reiser til et land, selvom det skulle vært Russland (bare trekker det frem som eksempel). Det anser jeg som gode manerer. Dessuten er det liten kultur for å lære engelsk i Frankrike, de har ikke like stort krav om å lære det, og TV blir dubbet der, slik at de voksne generasjonene ikke vil kunne snakke mye engelsk. De yngre generasjonene i byer har ofte litt mer innabords, men de velger ofte å lære spansk istedet for engelsk på skolen. Jeg sier ikke at det er en bra tendens, men bare forklarer situasjonen slik den er.

Endret av torstine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paris er magisk, likevel er det noe ved den byen som jeg ikke liker. Greit at en ikke prioriterer engelsk, men de kan jo ikke forvente at hver turist lærer fransk før en ankommer landet. Har jobbet innen service bransjen og vært borte i franskemenn som snakker middels til overmiddels bra engelsk som turister . Har kommunisert på engelsk med dem, da jeg ikke husker et bær av fransken fra ungdomskolen. Hvorfor je parle no anglais når andre besøker Frankriket, særlig Paris som er en turist destinasjon. Eneste negative jeg opplever med Paris er den arrogante og jeg er overlegen deg på trynet, men dette gjelder ikke alle steder og folk i Paris.

Sikkert et par nordmenn som ikke kan engelsk, men sannsynligheten for å møte noen som ikke kan eller nekter å snakke engelsk er mindre her til lands en selveste LE METROPOLE.

Back to shopping. Champs Elysees og områdene rundt er jo Frankrikes svar på Frogner/Majorstuen, bare dyrere og større utvalg. Promod og Zara er 2 butikker som har mye fint, større utvalg og rimelige priser. Sephora er jo kosmetikk mekka og elsker å gå gjennom der, tror det er billigere å kjøpe kosmetikk der kontra Esthetique. Galleri Lafayette er himmelsk uansett turist eller innfødt, stort utvalg og ordentlig varehus følelse. Man kan gjøre masse kupp i Paris sammenliknet med Roma hvor midpris butikker en nesten unnværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...