Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode råd for å trene innsiden av lårene? Har blitt litt slankere i det siste men fettet på innsiden vil ikke bort... Tips tas i mot med stor takk;-)

Skrevet (endret)

Punktslanking er umulig. Men du burde trene styrke på musklene på innsiden av lårene. Da vil du stramme opp og øke forbrenning.

På treningstudioer er det maskiner hvor man presser lårene mot hverandre med vektbelastning mellom. Det er en meget bra måte å trene innsiden av lårene.

Endret av Pleier
Gjest pineta
Skrevet

Når du tar knebøy kan du vri bena slik at føttene peker ut til hver side. Knærne vil da gå ut til siden de og , kjempebra trening for innsiden av lårne! Litt vanskelig å holde balansen de første gangene, men du blir fort vant til deg!

Skrevet
Når du tar knebøy kan du vri bena slik at føttene peker ut til hver side. Knærne vil da gå ut til siden de og , kjempebra trening for innsiden av lårne! Litt vanskelig å holde balansen de første gangene, men du blir fort vant til deg!

man trener ihvertfall baken...

Jeg ser ingen grunn til å trene innsiden av lårene jeg da... Hvem ønsker muskelmasse der?....

Gjest Gjest
Skrevet

Du trenger ikke å trene så mye a du får muskelmasse, men bare stramme opp litt.. Akkurat som å trene armer for å få vekk "disseflekset" når man vinker...

Skrevet
Du trenger ikke å trene så mye a du får muskelmasse, men bare stramme opp litt.. Akkurat som å trene armer for å få vekk "disseflekset" når man vinker...

det er jo fysiologisk feil da.... fett disser. Muskler ikke. Det tar tid å danne muskler. Ergo det er bedre å minske fettprosenten.

Gjest Virvel
Skrevet

Hvis du vil ha slankere lår skal du være veldig forsiktig med harde styrkeøvelser for inn-/utsiden av lårene. Fettputene de fleste kvinner har på innsiden av lårene er gjerne veldig vanskelige å få bort, og hvis du trener styrke der i tillegg kan du faktisk ende opp med bredere lår. Du bør heller satse på trening som forbrenner fett, og evt. lett styrketrening for lårene. Lette vekter og flere repetisjoner er cluet. Statiske styrkeøvelser kan også være fine, for eksempel denne: Sitt på gulvet med strake ben. Bruk en stor treningsball, en stol eller lignende, og plasser den mellom føttene. Press bena sammen og hold. Da skal du kjenne det godt i lårene.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Hvis du vil ha slankere lår skal du være veldig forsiktig med harde styrkeøvelser for inn-/utsiden av lårene. Fettputene de fleste kvinner har på innsiden av lårene er gjerne veldig vanskelige å få bort, og hvis du trener styrke der i tillegg kan du faktisk ende opp med bredere lår. Du bør heller satse på trening som forbrenner fett, og evt. lett styrketrening for lårene. Lette vekter og flere repetisjoner er cluet. Statiske styrkeøvelser kan også være fine, for eksempel denne: Sitt på gulvet med strake ben. Bruk en stor treningsball, en stol eller lignende, og plasser den mellom føttene. Press bena sammen og hold. Da skal du kjenne det godt i lårene.

Dummeste jeg har hørt.

Skal MYE til før man får bredere lår av styrke trening av innside/utside lår.

Har trent innside/utside lår med tunge vekter selv, og jeg har aldri blitt bredere, heller fastere.

Det med flere repitisjoner og lette vekter er også tull. Det skal mye til før vi kvinner bygger muskler, så at vi tar i litt gjør ingenting.

Gjest Virvel
Skrevet

Herlighet, dette er da ikke noe jeg sitter her og dikter opp. Jeg har bestandig gjort lårøvelsene mine og trodd de var bra, men jeg fikk meg en skikkelig en på trynet av en personlig trener for litt siden. Nå som jeg har fulgt hans råd har jeg oppnådd mer på tre måneder enn jeg har gjort de siste seks årene.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Herlighet, dette er da ikke noe jeg sitter her og dikter opp. Jeg har bestandig gjort lårøvelsene mine og trodd de var bra, men jeg fikk meg en skikkelig en på trynet av en personlig trener for litt siden. Nå som jeg har fulgt hans råd har jeg oppnådd mer på tre måneder enn jeg har gjort de siste seks årene.

jeg sier da ikke at du dikter opp ting, jeg sier bare at det er feil det du sier.

min personlige trener sier faktisk det motsatte enn din (ædde bædda :ler: ).

Og jeg har aldri merket at den type trening jeg utfører gjør det til det værre. tvert i mot.

Gjest Gjest
Skrevet

Her er en øvelse for å trene innsiden av lårene:

Legg deg på siden, det underste benet er strakt, det øverste er er bøyd og har fotsålen i bakken foran deg omtrent ved det underste benets kne. Så løfter du det underste benet strakt opp og holder litt. Etter noen repetisjoner vil du merke at det tar på innsiden av låret.

Denne øvelsen går mer spesifikt på innsidemuskulaturen, så det er ingen fare for at lårene skal bli større. Musklene på innsiden av lårene er såpass små, at det ikke er noen fare for at de skal vokse seg enormt store. Jeg drev i mine yngre dager med dans, og gjorde mye av denne øvelsen (+ mange flere og kanskje mer avanserte øvelser). Kan love dere at ingen fikk så store innsidemuskler at lårene ble merkbart større. Forlaget om å ta knebøy med utovervendte knær derimot vil for de fleste hovedsakelig være trening for forsidemuskulaturen, siden de færreste har nok turn out i beina til å få annen effekt. Innsidemuskler kan være nyttige når det gjelder stabilisering av benet, så det er ikke bare tull å trene dem!

Gjest Gjest_diva_*
Skrevet

Oki...jenter; før dere påstår at den ene eller andre har feil :forvirret:

Vi har alle forskjellige kropper. Jeg f.eks. kan IKKE trene innside av lår med vekter for da blir jeg større. En venninne av meg kan trene så mye vekter hun ORKER, og blir slankere å fastere av det.

Kroppsfasong og muskelmasse avgjør hva som funker for din kropp.

Har du en eksplosiv kropp som min; IKKE tren mye vekter. Da eser du ut. Jeg kan bare SE på en vekt, så legge jeg på meg msukelmasse. Har du en kropp som bruker tid på å legge på seg muskler, så er det nok en god ide. Men den ALLER beste treningen er faktisk; Sykkel. Den strammer opp både rumpe og lår, gjør dem slankere og mer definerte.

:)

Gjest Virvel
Skrevet (endret)

Takk diva, det var det jeg ville fram til. Høye, tynne jenter med lange, rette lemmer som gjerne vil ha mer former, kan ofte ha godt av hard styrketrening på de rette stedene. Sånne som meg derimot, som er litt mer pæreformede og gjerne har lett for å legge på seg, vi bør satse på trening som forbrenner fett, hard styrketrening av overkroppen for å skape balanse, og lett trening av rumpe/lår. Roing er genialt for oss, det er både kondis og styrke for overkroppen samtidig. Adduktor- og abduktormaskinene skal vi derimot holde oss så langt unna som overhodet mulig. Med mindre man vil ha store lår, selvsagt, det er sikkert noen av dem også.

*Sexy*Cat*, selvfølgelig er det ikke feil det jeg sier, men du må ta høyde for at vi, som diva sier, alle er forskjellige! At din trener sier noe annet enn min tyder vel bare på at du og jeg har helt forskjellige kroppstyper. :-) Jeg sa heller ikke at styrketrening ville være feil for trådstarter, det var mer et generelt råd til alle med samme kroppstype som meg. (Aner jo ikke hvordan hun er, men når hun sier hun vil ha slankere lår, så tolket jeg det som at hun har litt hun vil bli kvitt.)

Endret av Virvel
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kan vel egentlig ikke bidra noe annet enn å underskrive det Diva og Virvel sier her. Jeg er også av den typen som raskt bygger muskler, og sluttet for lenge siden med spesifikt å trene ab- og adduktormusklene (etter å ha sett bilder av meg selv fra en periode der jeg fokuserte ekstremt på styrketrening).

Sykling er vel noe av det supreste du kan gjøre for lårene :)

Gjest Gjest_diva_*
Skrevet
Sykling er vel noe av det supreste du kan gjøre for lårene

Jepp :) Det er knall trening...det også den step maskinen som har rundere bevegelser enn vanlig stepmaskin(trekantet håndtak å støtte seg til) Den BRENNER av fettet på hele kroppen.

KNALLGOD!!!! :)

Jeg legger som sagt lett på meg muskler og kan maks ta 10-15 kilo med vekter på apparater, ellers blir jeg et mannfolk med en gang. :grine2: Lett styrke og masse fatburn er mitt råd :sjenert:

Annonse
Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
*Sexy*Cat*, selvfølgelig er det ikke feil det jeg sier, men du må ta høyde for at vi, som diva sier, alle er forskjellige! At din trener sier noe annet enn min tyder vel bare på at du og jeg har helt forskjellige kroppstyper. :-) Jeg sa heller ikke at styrketrening ville være feil for trådstarter, det var mer et generelt råd til alle med samme kroppstype som meg. (Aner jo ikke hvordan hun er, men når hun sier hun vil ha slankere lår, så tolket jeg det som at hun har litt hun vil bli kvitt.)

Ja, da er vi vel stort sett enige. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Da vi er inne på lår musklatur osv og sykling... Jeg har da hørt at mye sykling fører til store lår?? Stemmer dette??

Jeg elsker å spinning, men ønsker å miste noen cm på lårene.

Hvor mange timer i uken skal til for å bygge muskler isteden for å bare brenne fett??

Gjest Gjesta
Skrevet

Om sykling fører til store lår, er jo avhengig av kroppstypen din. Hvis du får muskler av å se på en vekt, vil du nok kunne legge på deg muskler i lårene også av spinning, selv om du der kan regulere litt selv ved å legge på relativt lite belastning.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja forstår, men vil spinningen hver like effektiv med mindre motstand? Tenker mest fett forbrenning...

Gjest Gjesta
Skrevet

Kanskje du burde få deg pulsklokke, finne ut makspulsen din, og forsøke å holde pulsen under trening innenfor den sonen der fettforbrenningen er mest effektiv?

Sjekk ut pulsklokke.no for mer informasjon.

Ellers er det jo absolutt ikke dumt å bygge muskelmasse i lårene, hvis man samtidig kvitter seg med litt fett....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...