Gå til innhold

Flis eller plater på badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei?

vi skal pusse opp bad, men veldig usikker på hva jeg vil ha! Hva er mest populært og hvorfor? Jeg synes kanskje flis er litt ut, men tenker at plater er dårligere?? 
Si din mening😊

Anonymkode: 8740a...fb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har inntrykk av at flis er mest in og at det anses som finere enn plater.  Det ser jo også veldig lekkert ut når alt er skinnende rent.  

Vi har to bad, og det ene er fliselagt fra topp til bunn.  Pene fliser, bevares - men fy for et arbeid å holde rent.  Det er fugene som er problemet!  Jeg har prøvd det meste av vaskemidler og remedier, men ender opp med å gnikke i fugene med neglebørste!

Det andre badet vårt har lineleum golv og platelagte vegger.  Renholdet er mye enklere.  

• Liker 1
Skrevet

Flis er mer jobb, tar lengre tid, dyrere til slutt, men alltid et bra valg.

Plater er billigere, går raskere og du blir ferdig raskere :) Jeg ser mange nyoppførte boliger har plater på baderommene og ikke fliser. Mange plater ser ut som fliser også.

Skrevet

Fliser. Det finnes fliser i nesten alle mulige størrelser. Ved rengjøring bør en bruke middel som er beregnet på akkurat fliser og fuger. 

Anonymkode: f9f90...4d3

Skrevet

Vi har belegg på gulv, de har mange fine nå! Og glatte vegger med gipsplater og våtromsmaling . Gir ett veldig moderne uttrykk. Fliser er ett helvete å gjøre rent, så orket ikke det denne gang.....

Anonymkode: 2bcfb...3e8

Skrevet

Jeg har veggplater med aquamaling og dusjkabinett, det gir mye mindre fare for lekkasje og råte  enn å dusje rett på veggen  og gulvet.💦

Anonymkode: a7807...cb9

Skrevet
On 9/28/2020 at 9:49 PM, Zienna said:

men ender opp med å gnikke i fugene med neglebørste!

Det bør du ikke gjøre. Overflaten i fugen blir porøs, og trekker til seg mer drit. Neste gang får du fuge med nanofug, den tåler mer og er mer vanntett

• Liker 2
Skrevet
På 28.9.2020 den 21.49, Zienna skrev:

Jeg har inntrykk av at flis er mest in og at det anses som finere enn plater.  Det ser jo også veldig lekkert ut når alt er skinnende rent.  

Vi har to bad, og det ene er fliselagt fra topp til bunn.  Pene fliser, bevares - men fy for et arbeid å holde rent.  Det er fugene som er problemet!  Jeg har prøvd det meste av vaskemidler og remedier, men ender opp med å gnikke i fugene med neglebørste!

Det andre badet vårt har lineleum golv og platelagte vegger.  Renholdet er mye enklere.  

Tvert imot, jeg synes flisene er lette å holde i orden, men kanskje fordi vi har steinfliser. Fugen går jeg over med tannkrem og tannbørste når jeg ser det trengs.

Anonymkode: f6133...c8f

• Liker 1
Skrevet

Plater definitivt. Har hatt helfliset bad tidligere, ALDRI skal en flis til inn i mitt hjem 😅 Jeg ble lei av å skure fuger, kan man si. Plater er en drøm i forhold.

Anonymkode: 9a8c9...64c

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tvert imot, jeg synes flisene er lette å holde i orden, men kanskje fordi vi har steinfliser. Fugen går jeg over med tannkrem og tannbørste når jeg ser det trengs.

Det hørtes ut som mye arbeid om en ikke har et knøttlite bad?

Anonymkode: fd30b...585

Skrevet

Jeg tenker det spørs på badet ditt og hvordan du bruker badet. Det går jo alltids an å kombinere også...

Skrevet
På 28.9.2020 den 21.49, Zienna skrev:

Vi har tre bad, ett vaskerom, og gang, med flis. 

Du må kjøre fugerens, og impregnere, årlig. Da er det null stress. Tror du gjør vondt veldig mye verre med å gnikke bort all beskyttelse og gjøre fugene porøse. 

Anonymkode: f5c16...390

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har tre bad, ett vaskerom, og gang, med flis. 

Du må kjøre fugerens, og impregnere, årlig. Da er det null stress. Tror du gjør vondt veldig mye verre med å gnikke bort all beskyttelse og gjøre fugene porøse. 

Takk.  Visste ikke at det fantes impregnering for flis.  Ikke fugerens heller :)

Skrevet
9 timer siden, Zienna skrev:

Takk.  Visste ikke at det fantes impregnering for flis.  Ikke fugerens heller :)

Ville lånt/kjøpt dampvasker for en skikkelig rengjøring før impregnering. Etter å ha lånt dette en gang klikket jeg den øyeblikkelig hjem. 

• Liker 1
Skrevet
På 28.9.2020 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Hei?

vi skal pusse opp bad, men veldig usikker på hva jeg vil ha! Hva er mest populært og hvorfor? Jeg synes kanskje flis er litt ut, men tenker at plater er dårligere?? 
Si din mening😊

Anonymkode: 8740a...fb9

Valgte plater siden det er blitt et stort utvalg de siste årene! I tillegg er det enkelt å legge nye plater hvis dere ønsker å endre på badet etter hvert. Bytte fliser er dyrere og vanskeligere å bytte, men mer eksklusivt. Har også hørt at det er vanskelig å rengjøre fugene. :)

Anonymkode: dcb7e...ee7

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes ut som mye arbeid om en ikke har et knøttlite bad?

Anonymkode: fd30b...585

Jeg har store og lange fliser på veggen, på gulvet i dusjsonen har jeg små, det går fort, 10 min jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...