Gå til innhold

er jeg utbrent?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har gått i flere år i en jobb der jeg ikke trives, det er ensomt og lite sosialt. Dvs de ansatte er opptatt av seg selv og sitt og snakker over hodet på meg. Så mistrives! I tillegg har jeg er sjef som jeg ikke stoler på,humøret hans er veldig opp og ned. Og han sier ; " si fra hvis jeg kan hjelpe deg" og hvis jeg sier jeg trenger hjelp så trekker han seg. 

Har utvikla depresjon etterhvert. Har gått til psykolog med ujevne mellomrom. Dette har jeg skjult for mine foreldre, ville ikke belaste dem med dette. Da den ene av foreldrene brått døde  (og den andre bor på sykehjem )nylig bli ting enda verre og jeg er nå gradert sykemeldt. Føler kanskje at nå trenger jeg ikke skjule mer og ting rakna og kom fram. Sliten hele tida har jeg vært siden dødsfallet. 

Nå nylig har jeg kjent på svimmelhet, nummenhet og kvalmhet , særlig på morgen og kveld. Og nå begynner jeg å lure på ; er jeg utbrent? Føles liksom slik.

Orker lite å være sosial og orker ikke ha plikt eller oppgaver for andre. Greier ikke planlegge noe, blir sliten av å tenke og greier ikke konsentrere meg 

SÅ da lurer jeg, høres det ut som jeg er utbrent? Skal til psykolog torsdag da, men ville høre om noen her har erfaring og råd å gi meg? 

Anonymkode: 4edfe...3c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville først og fremst tatt en blodprøve. Kanskje du mangler noen viktige ting i kroppen. 

Men såklart kan psyken spille en rolle her, du har opplevd dødsfall. Det tærer på. Jeg ville nok tatt en tur til psykolog også, men aller først lege. 

Anonymkode: 87727...8f0

Skrevet

Du har jo hatt mye å stri med i det siste, det er klart det tærer på krefter og livsgnist. 

Med tanke på jobbsituasjonen din, så var jeg i samme situasjon, hadde en jobb hvor jeg ikke lenger hadde mer å gi. En nokså mentalt krevende jobb, hvor i tillegg arbeidsmiljøet var helt bedretent. Folk oppførte seg helt forkastelig mot hverandre, lagde konflikter, baksnakket, frøs ut osv. Av en eller annen grunn så hadde jeg mistet troen på meg selv jobbmessig, når man hele tiden får signaler om at man gjør en dårlig jobb så tror man liksom på det til slutt, og jeg trodde virkelig ikke at jeg noensinne ville greie å skaffe meg en bedre jobb noe sted. (relatert til utdannelsen jeg har). Men i fjor sommer så møtte jeg bunnen helt, jeg kjente på et vanvittig raseri hele tiden mens jeg var på jobb, jeg ga fullstendig blanke i hvordan menneskene jeg ga tjenester til hadde det, og jeg hadde veldig lav terskel for å bli hjemme fra jobb.

Så da søkte jeg på en ny, som jeg fikk. Og det er noe av det meste jeg har gjort for meg selv noensinne. Siden den nye jobben gir meg så mye mestringsfølelse, og jeg lærer masse nye spennende ting og har fantastiske, flinke kolleager, så har egentlig hele hverdagen min forandret seg. Mye gladere, mer energi osv. Så hvis du har lyst til å bytte jobb, så gjør det!!

Anonymkode: 857a7...73d

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo hatt mye å stri med i det siste, det er klart det tærer på krefter og livsgnist. 

Med tanke på jobbsituasjonen din, så var jeg i samme situasjon, hadde en jobb hvor jeg ikke lenger hadde mer å gi. En nokså mentalt krevende jobb, hvor i tillegg arbeidsmiljøet var helt bedretent. Folk oppførte seg helt forkastelig mot hverandre, lagde konflikter, baksnakket, frøs ut osv. Av en eller annen grunn så hadde jeg mistet troen på meg selv jobbmessig, når man hele tiden får signaler om at man gjør en dårlig jobb så tror man liksom på det til slutt, og jeg trodde virkelig ikke at jeg noensinne ville greie å skaffe meg en bedre jobb noe sted. (relatert til utdannelsen jeg har). Men i fjor sommer så møtte jeg bunnen helt, jeg kjente på et vanvittig raseri hele tiden mens jeg var på jobb, jeg ga fullstendig blanke i hvordan menneskene jeg ga tjenester til hadde det, og jeg hadde veldig lav terskel for å bli hjemme fra jobb.

Så da søkte jeg på en ny, som jeg fikk. Og det er noe av det meste jeg har gjort for meg selv noensinne. Siden den nye jobben gir meg så mye mestringsfølelse, og jeg lærer masse nye spennende ting og har fantastiske, flinke kolleager, så har egentlig hele hverdagen min forandret seg. Mye gladere, mer energi osv. Så hvis du har lyst til å bytte jobb, så gjør det!!

Anonymkode: 857a7...73d

Bytte jobb er plan nr en, bare at utvalget er ikke så stort her. Og når jeg er så sliten har jeg ikke så mye overskudd til slik dessverre. TS

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytte jobb er plan nr en, bare at utvalget er ikke så stort her. Og når jeg er så sliten har jeg ikke så mye overskudd til slik dessverre. TS

Snakk med nav om hvorfor du er sykemeldt. Og behandler selvfølgelig. Få behandler til å anbefale friskmelding til arbeidsformidling - da kan du si opp jobben og få sykepenger i 3 mnd mens du leter etter jobb. Om du ikke finner jobb må du over på dagpenger. Men det kan jo kanskje være et alternativ? Før du møter veggen?

Anonymkode: 6b9ec...b92

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med nav om hvorfor du er sykemeldt. Og behandler selvfølgelig. Få behandler til å anbefale friskmelding til arbeidsformidling - da kan du si opp jobben og få sykepenger i 3 mnd mens du leter etter jobb. Om du ikke finner jobb må du over på dagpenger. Men det kan jo kanskje være et alternativ? Før du møter veggen?

Anonymkode: 6b9ec...b92

Får man sykemelding i oppsigelsestiden? Jeg har 3 mnd opps.tid

Skrevet

Ja, absolutt. Du nevner at du mistrives på jobb og mye psyskisk stress generelt. Det at du er kvalm, sliten, nummen, svimmel og depresjon, er vel alle klassiske tegn på dette. Jeg selv hadde hadde mange av disse da jeg møtte veggen. 

Anonymkode: 67d2f...251

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...