AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Sliter periodevis med det jeg tror er migrene. Får så vondt rundt øyepartiet og øyenbrynet at jeg ikke klarer å holde det åpent. Det er alltid kun på den ene siden. Når smerten er over så flyttes den ofte over til den andre siden. Dette kan skje med en gang eller dagen etter. Hvert «anfall» kan vare i alt fra 2-12 timer. Grunnen til at jeg er usikker på om det er migrene er fordi jeg ikke har disse før- og etter periodene som mange opplever. Jeg har heller ikke kvalme eller oppkast. Samtidig fjerner ikke paracet eller ibux smerten, og det føles bedre av å være i et mørkt rom med øynene igjen og presset ned i en pute. Noen med synsing her? Anonymkode: 1bc0b...be2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 ... legger til: jeg kan også fint gå på jobb når det er slik, men merker så klart at det hemmer arbeidet Anonymkode: 1bc0b...be2
Hatsumomo Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter periodevis med det jeg tror er migrene. Får så vondt rundt øyepartiet og øyenbrynet at jeg ikke klarer å holde det åpent. Det er alltid kun på den ene siden. Når smerten er over så flyttes den ofte over til den andre siden. Dette kan skje med en gang eller dagen etter. Hvert «anfall» kan vare i alt fra 2-12 timer. Grunnen til at jeg er usikker på om det er migrene er fordi jeg ikke har disse før- og etter periodene som mange opplever. Jeg har heller ikke kvalme eller oppkast. Samtidig fjerner ikke paracet eller ibux smerten, og det føles bedre av å være i et mørkt rom med øynene igjen og presset ned i en pute. Noen med synsing her? Anonymkode: 1bc0b...be2 Det er omtrent slik jeg har det, og jeg har Migrene, men jeg blir lys-og lydømfintlig på det verste. Og det blir nok du også siden du blir bedre av å være på et mørkt rom. Hos meg uteblir kvalme og oppkast. Vanlig smertestillende funker heller ikke for meg, men migrenemedisin som Imigran eller Maxalt funker i de fleste tilfeller. Gå til legen og forklar, så får du migrenemedisin.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 2 minutter siden, Hatsumomo skrev: Det er omtrent slik jeg har det, og jeg har Migrene, men jeg blir lys-og lydømfintlig på det verste. Og det blir nok du også siden du blir bedre av å være på et mørkt rom. Hos meg uteblir kvalme og oppkast. Vanlig smertestillende funker heller ikke for meg, men migrenemedisin som Imigran eller Maxalt funker i de fleste tilfeller. Gå til legen og forklar, så får du migrenemedisin. Takk for svar. Blir veldig lyssky, ja. Men flere skriver om aura i forkant, eller at de kan merke at anfallene kommer. I tillegg er de slitne etterpå og må hente seg inn. Slik er det absolutt ikke for meg - bare ubehagelig mens det pågår. Anonymkode: 1bc0b...be2
Hatsumomo Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Blir veldig lyssky, ja. Men flere skriver om aura i forkant, eller at de kan merke at anfallene kommer. I tillegg er de slitne etterpå og må hente seg inn. Slik er det absolutt ikke for meg - bare ubehagelig mens det pågår. Anonymkode: 1bc0b...be2 Jeg kan kjenne på forhånd at nå kommer det nok en migrene, men jeg har ikke aura, blir mer tung i hodet på en måte. Jeg kan bli sliten etterpå, men det kommer ann på varigheten av migreneanfallet. Det trenger ikke være likt for alle, og så kommer det vel også ann på hva som trigger migreneanfallet som er med på å bidra den til den dårlige formen, som f.eks lite søvn.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 Migrene er veldig forskjellig fra person til person, men ut i fra beskrivelsen din så vil jeg absolutt tro du har migrene. Mange blir tatt på senga av smertene, noen har aura, noen blir kvalme, noen er sliten etter anfall, noen får mer energi. Som sagt, veldig forskjellig. Ville absolutt tatt en tur til legen for å få prøvd ut migrenemedisin. Jeg er veldig fornøyd med Maxalt. For min del er paracet og ibux som å spise drops, men om jeg derimot tar naproksen tidlig, så tar det i det minste toppen av smertene. Kan være verdt et forsøk. Finnes også hodepinedagbok på App Store som kan være grei å bruke for å kartlegge anfallene. Anonymkode: 6e054...549 2
Kalevala Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men flere skriver om aura i forkant De fleste med migrene har ikke aura. Bare et mindretall har det. Her er en enkel test du kan ta: https://hodepinenorge.no/test-om-hodepinen-din-kan-vaere-migrene/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå