Gå til innhold

Jeg trenger DIN hjelp


Jomfru-77

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om en av dere kjenner en dommerfullmektig som kunne vært villig til å vie oss lørdag 3. mai-03 og være med på å gjøre dagen vår perfekt!! :D

Helt ærlig; jeg trenger hjelpe fra en av dere om dere kjenner noen.

Det ser håpløst ut og bare ringe rundt til enkelte, det er for lettvint å si nei på tlf. vet dere!! :cry:

Jeg kan love at den som hjelper oss slik at vi får en som er villig vil få en hyggelig overaskelse :wink:

Send meg event. en PM med mailadr. eller tlf.

TUUUSEN TAKK!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ja, jeg trenger fortsatt tips fra dere og ber dere om å ta dere tid til å svare dersom dere vet om noen som kan hjelpe oss på den store dagen vår!

Jeg begynner å bli litt bekymret jeg... og det er det vel kanskje grunn til også??

PLEASE!!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg önsker deg virkelig lykke til, det er jammen ikke lett å få til. Om jeg var deg ville jeg sjekket med byfogdembetet

http://oslo-byfogd.domstol.no/notarius-pub...gsel/vigsel.htm

for å finne ut om de har vielser den dagen (jeg tror de har hver lördag fra mai, men jeg er ikke sikker) og bestillt en tid der så fort det er mulig (tidligst 4 mnd för). Så har du en back-up plan, i alle fall.

Lykke til nok en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Solskinn!

Jeg har samme "utfordring" som deg, men jeg venter i spenning på at Humanetisk forbund skal få vigselsrett.

Det er 95 % sikkert at de får innvilget vigselsrett før året er omme, hvis du går på hjemmesiden dems får du mer info om hva som skjer.

Hvis det er et alternativ da....

Hvis de ikke får vigselsrett så kan du jo gå til byfogden og så ha sermonien siden med en representant fra Humanetisk forbund....vi vurderer det som en nød-løsning.

Skjønner ikke hvorfor det må være så fryktelig vanskelig for oss som ikke er medlem i noe trosamfunn :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle dere som skal ha borgelig vielse!

Vi var så heldige at vi fikk en venn av oss til å gjennomføre vielsen, men det var utrolig mange telefoner som ble gjort før vi fikk dette til....

Men jeg støtter meg veldig til siste Gjest her: vurder HEF!

Vi hadde nemlig HEF seremoni på vår 2. bryllupsfest (hadde egen vennefest). Dette var lagt opp som en bryllupsseremoni, med innmarsj, dikt, tale, lysseremoni, ringpåsettelse og utgangsmarsj. Dette kom som en liten overaskelse på vennene våre, og vi fikk tilbakemelding på at dette var den flotteste seremonien de hadde vært på!

For vår del var dette også utrolig spesielt, ikke minst fordi vi møtte vår HEF representant flere ganger før seremonien, og hadde lange samtaler om kjærlighet, håp, forventninger, ekteskap, familie, venner og drømmer på forhånd. I all planleggingen før et bryllup var det deilig å sette seg ned og virkelig snakke om disse tingene.

Så, dersom dere ikke får en dommer til å gjennomføre vielsen der dere ønsker det, hadde jeg nok vurdert å dra til dommeren for å få det formelle på plass, og dele en Human Etisk bryllupsseremoni med gjestene deres.

Send meg gjerne en PM dersom noen ønsker å vite mer om dette!

Lykke til

Klem fra Prinsessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan der, Gjest!

Jeg er faktisk så heldig at jeg har funnet en som skal vie oss, takk og lov for det, for vi skal gifte oss lagt uti "nomansland", tror ikke HEF hadde kommet dit engang.

Men jeg stötter HEF 110%! Er veldig for at det skal bli lettere å gifte seg utenfor kirken!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei du !

Jeg er kanskje ikke så mye til hjelp; nesten det motsatte... :( Vi ble nemlig viet av en god venn av oss som arbeider i Oslo Tingrett. Men, han gjorde dette kun fordi vi kjenner ham godt. Han sa at de får MASSE forespørsler fra folk som ønsker å bli viet borgerlig, utenfor tinghuset. Men saken er at de ikke har lov til å ta betalt for å gjøre dette. Og en vielse innebærer noe jobb - papirarbeid, i tillegg til at han må utføre vielsen - som regel på en lørdag. Og da er det ganske forståelig at han ikke gidder bruke mange av sine lørdager på å vie folk han ikke kjenner - selv om han får vin e.l. Å vie oss syntes han var hyggelig, men vi kjenner ham som sagt godt og han ville vært en selvskreven gjest i bryllupet uansett. Det jeg prøver å si er at det neppe er stor vits i å kontakte Oslo Tingrett - de sier nei. Du må nesten kjenne noen, dessverre. Dumt at det er sånn ! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...