AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #1 Skrevet 27. september 2020 Har vært hos spesialist, men de sier at det ikke er noe som kan gjøres. Skal ikke på ny kontroll før om 6 mnd. med mindre jeg blir verre. Hatt det snart i et halvt år, fryktelig frustrerende. Verker veldig, spesielt om kvelden/natta, så går utover nattesøvn. Fått betennelsedempende/smertestillende. Men de hjelper ikke stort de kveldene det verker som verst. Da kan jeg ikke ligge på noen sider, eller på ryggen.. Senebetennelsen sitter i hoftene/låra, på begge sider. Verre i den ene pga. stressbrudd, som har ført til dette. Fikk i sommer beskjed om å avlaste, nå fikk jeg beskjed om at jeg kunne begynne gå turer igjen, så får vi se utviklingen. Andre som har slitt med senebetennelser som har blitt kroniske? Bruker jo bena hele tiden, står og går på jobb hele dagen, kan fort bli 8000- 10000 skritt bare der. Erfaringer, råd? Leser om kost og betennelse. Men usikker på om senebetennels går under den type betennelse som sukker har negativ innvirkning på blant annet. Takknemlig for svar fra dere som har erfaring. Fikk beskjed om at fysio. ikke skulle brukes, annet enn til ev. å vise meg øvelser. Men skulle ikke manipulere eller bruke andre ting på meg. Er medlem på studio. Anonymkode: 5bc59...fc9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #2 Skrevet 27. september 2020 Hvilken spesialist har du vært hos? Har du ikke vært sykemeldt? Anonymkode: ed45d...bd6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #3 Skrevet 27. september 2020 Vært hos fysioterapeut? Gå dit. Hør på dem. Øvelser for å styrke rundt er viktig, og jo, la dem manipulere. Eneste måten jeg lindrer min temmelig kroniske senebetennelse er fysio. Anonymkode: 21d87...7b2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 Har vært hos ortoped to ganger på sykehuset. Nei har ikke vært sykmeldt. Fikk bare beskjed om å avlaste ellers. Men det er jo ikke så lett. Men har unngått jogging og gåturer som ikke en nødvendige da. Takk for svar! Anonymkode: 5bc59...fc9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært hos ortoped to ganger på sykehuset. Nei har ikke vært sykmeldt. Fikk bare beskjed om å avlaste ellers. Men det er jo ikke så lett. Men har unngått jogging og gåturer som ikke en nødvendige da. Takk for svar! Anonymkode: 5bc59...fc9 Be fastlegen din henvise deg til det som heter Helse i arbeid (tidligere kalt Raskere tilbake). Der får du utredning og oppfølging fra fysioterapeut, det er et kjempebra tilbud. Anonymkode: ed45d...bd6 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 Takk for tips og svar! Må undersøke. Anonymkode: 5bc59...fc9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #7 Skrevet 28. september 2020 På 27.9.2020 den 9.05, AnonymBruker skrev: Har vært hos spesialist, men de sier at det ikke er noe som kan gjøres. Skal ikke på ny kontroll før om 6 mnd. med mindre jeg blir verre. Hatt det snart i et halvt år, fryktelig frustrerende. Verker veldig, spesielt om kvelden/natta, så går utover nattesøvn. Fått betennelsedempende/smertestillende. Men de hjelper ikke stort de kveldene det verker som verst. Da kan jeg ikke ligge på noen sider, eller på ryggen.. Senebetennelsen sitter i hoftene/låra, på begge sider. Verre i den ene pga. stressbrudd, som har ført til dette. Fikk i sommer beskjed om å avlaste, nå fikk jeg beskjed om at jeg kunne begynne gå turer igjen, så får vi se utviklingen. Andre som har slitt med senebetennelser som har blitt kroniske? Bruker jo bena hele tiden, står og går på jobb hele dagen, kan fort bli 8000- 10000 skritt bare der. Erfaringer, råd? Leser om kost og betennelse. Men usikker på om senebetennels går under den type betennelse som sukker har negativ innvirkning på blant annet. Takknemlig for svar fra dere som har erfaring. Fikk beskjed om at fysio. ikke skulle brukes, annet enn til ev. å vise meg øvelser. Men skulle ikke manipulere eller bruke andre ting på meg. Er medlem på studio. Anonymkode: 5bc59...fc9 har kronisk senebetennelse i venstre arm. det komemr og går. det beste jeg kan gjøre er å ikke bruke armen til statiske bevegelser igjennom dagen og avlaste om betennelsen blusser opp Anonymkode: 39d8c...7c7
-Titania- Skrevet 28. september 2020 #8 Skrevet 28. september 2020 Ja, jeg har hatt senebetennelse i armen i over et halvt år. Går til naprapat, og må gjøre øvelser hver dag. Likevel kommer det og går. Betennelsesdempende har ingen effekt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå