Gå til innhold

Blogger


Xantippa

Anbefalte innlegg

Følger dere med i noen blogger her på KG?

I dag oppdaget jeg at Hege har startet blogg. Den skal i alle fall jeg følge med i. Gratulerer med alt som skjer rundt deg Hege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde, men syntes det var komplisert å lese, men nå ble jeg nysgjerrig på akkurat Hege sin da. Så da må jeg vel prøve å lese den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

jeg prøver å venne meg til at folk har blogg her nå, men kommer definitivt til å følge med på noen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom og titter i de aller fleste bloggene, men jeg er ikke så flink til å legge igjen spor :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg følger ikke med i blogger, gidder rett og slett ikke. Det er lettere å se når dagbøkene er oppdatert, og de er dessuten mye lettere å lese og ser finere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg følger ikke med på bloggene. Holder meg til dagbøkene. Jeg synes de er mer oversiktelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er veldig enkelt å følgja med på kva tid bloggane vert oppdatert eg - er jo berre til å abonnere på rss-feed det, så blir du automagisk oppdatert.

I Opera er det svært enkelt å abonnere òg: I adresselinja står det eit blått RSS-ikon heilt til høgre. Klikk dette, og du får spørsmål om du vil abonnere på den bloggen. Det vil du jo. Om dette er første rss/atom-feed du abonnerer på, ser du at det har dukka opp ein ny meny i menylinja; Feeds/Info-kanalar (kjem jo an på kva språk du har innstallert)

I den menyen får du opp ei liste over feeds du abonnerer på, enten det er bloggar, aviser, eller noko anna. Er det uleste postar, så står namna med feit skrift, og talet på uleste postar i parantes. Så er det berre til å lesa då. Nokre stadar kan du lesa heile postane i Opera, utan å besøka bloggen, andre stadar står det eim smakebit, og ei lenke til bloggen slik at du kan lese alt. Veldig praktisk. :)

Og så får du beskjed når det kjem nye innlegg, ved at eit gult vindauge rullar opp nederst i høgre hjørne av skjermen.

Brukar du mailklienten i Opera så kan du velja feeds der òg.

Firefox skal ha "live bookmarks" - då dukkar postane opp som bokmerke i staden. Sjå etter eit oransje ikon nederst til høgre (om eg hugsar rett.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det med bloggene er en vanesak!

Sånn som bloggene er, er jo sånn en dagbok egentlig skal være da! ;) Håper det kommer mange flere blogger snart. :)

Jeg følger med på flere blogger, og synes ikke det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...