AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Hei! Jeg og samboeren min tenker å gifte oss om ca et år. Jeg gleder meg skikkelig til at han skal bli mannen min, men selve bryllupet syns jeg er vanskelig. Vi har egentlig lyst på et rolig bryllup med kun de nærmeste (ca 20), men i min slekt er det vanlig å grandtanter og onkler, kusiner og fettere osv så jeg vil få mye pes av det. Alternativene virker derfor som at vi burde invitere dobbelt så mange eller alene. Ingen av de virker OK. Jeg ønsker ikke mange da jeg er livredd for at bryllupet skal bli, at folk kjeder seg osv. Det vet jeg at våre nærmeste ikke vil, for de ønsker jo å være der for oss og ikke festen. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre, fins det noen gode råd? Anonymkode: fac6a...7d1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #2 Skrevet 26. september 2020 Det beste rådet er å gjøre akkurat som dere vil vil dere ha bryllup med 20 personer, så har dere det. Begrunn det med usikre tider/økonomi eller hva enn om folk ikke klarer å respektere det, eller bare si det som det er at dere ønsker et lite bryllup. Det er dere som skal se tilbake på bryllupsdagen med glede. Ikke la dere herse med❤ Anonymkode: effaa...b52 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #3 Skrevet 26. september 2020 Jeg tenker at dere for øyeblikket har en strålende unnskyldning for å ikke invitere alle disse. Anonymkode: 971c6...47b 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: (...) Jeg ønsker ikke mange da jeg er livredd for at bryllupet skal bli, at folk kjeder seg osv. Det vet jeg at våre nærmeste ikke vil, for de ønsker jo å være der for oss og ikke festen. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre, fins det noen gode råd? Anonymkode: fac6a...7d1 Du er livredd for at bryllupet skal bli hva? Anonymkode: c7fdb...349
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er livredd for at bryllupet skal bli hva? Anonymkode: c7fdb...349 Åja, mistet en halv setning. Livredd for at det skal bli dårlig og at folk skal kjede seg og baksnakke oss. Vi har ikke kjempegod økonomi og vi ønsker ikke å bruke de store summene på kun en dag. Det viktigste for oss er å være gift, ikke å ha et bryllup. Anonymkode: fac6a...7d1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #6 Skrevet 28. september 2020 Slutt med å bruke så mye tid og energi på å spekulere over hva folk mon tenker, sier og mener om deg. Planlegg det bryllup du og samboer vil ha. Les tråden om bryllupzilla-bestemor. La være med å fortelle noen om det. Bare planlegg, book stedet, og send ut invitasjoner. (I den rekkefølge). Invitasjoner sendes 2 mdr før bryllupet. Før det kan du ringe eller skrive uformell email til dem du har tenkt å invitere og fortelle datoen dere regner med det blir. On 9/26/2020 at 11:24 AM, AnonymBruker said: (...) Vi har egentlig lyst på et rolig bryllup med kun de nærmeste (ca 20), men i min slekt er det vanlig å grandtanter og onkler, kusiner og fettere osv så jeg vil få mye pes av det. Anonymkode: fac6a...7d1 Pes fra hvem? Grandtantene osv., eller noen av dem du har tenkt deg å invitere? Anonymkode: c7fdb...349
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Gjør det dere vil. Så får tante Olga bare bli sur. For meg er det også uaktuelt med et stort bryllup, skal jeg gifte meg, er det kun foreldre og søsken m fam som blir til stede. Søsteren min "stakk av" og giftet seg med bare mann og forlovere i utlandet. Svitermoren ble voldsomt såra og vonbroten, så de inviterte da foreldre + søsken hjem på enkelt koldtbord i etterkant. Anonymkode: f6fa8...ef4
Daria Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 Så usikre som ting er nå, ville jeg uansett ikke tatt sjansen på å planlegge noe som helst med noe særlig mer enn 20 gjester. Ingen med litt vett i hodet bør ta den forklaringen ille opp...
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 Det er dere som bestemmer hva slags bryllup dere vil ha, ingen andre! Man må bare legge vekk den gammeldagse holdninger om at grandtanter, tremenninger og what not MÅ inviteres hver gang, uansett hva slags familietradisjoner man måtte ha. Sønnen min og hans kone ønsket å gifte seg i utlandet, men da ble hennes mor så såret og vonbroten at hun ikke snakket med datteren sin på 1 år. Er det mulig, liksom! Ja, jeg syntes også det var litt trist å ikke få være der på deres store dag, men innså heldigvis at det ikke handler om meg. Jeg oppfordret dem til å gjøre det de selv ville, og de endte med å gifte seg på en ambassade i sin favorittby. Tok bryllupsreisen i samme slengen, så klart. Et par måneder etterpå, hadde de champagnelunsj med familie og venner. En kjempegod løsning, synes jeg. Gjør som dere ønsker, og gi blaffen i hva andre mener. Lykke til med bryllupet Anonymkode: 7504b...78d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå