Lisa Rowe Skrevet 26. september 2020 #1 Skrevet 26. september 2020 Jeg har kjøpt en kapselmaskin og tar imot tips på kaffekapsler med lav styrke (liker ikke kaffe, skal venne meg til det) som er gode. Gjerne espresso - skal lage en del iskaffe og frappuccino fremover.
Lisa Rowe Skrevet 26. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, Meadow skrev: Hvilken type maskin? Dolce Gusto Jovia. Er helt ny på dette, så tørr ikke å investere ordentlig før jeg ser at jeg får ordentlig bruk for den.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #4 Skrevet 26. september 2020 Om du ikke liker kaffe, kan type latte macchiato være grei start. Nå er det en stund siden jeg hadde Dolce gusto maskin, så har ikke prøvd de nyeste sortene med kaffe. Men jeg ville gått for den type «dessert»kaffe. Men skjønner ikke hvorfor du må venne deg til kaffe? Er det koffeinen du trenger? Anonymkode: 4b9c5...f7b
Lisa Rowe Skrevet 26. september 2020 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke liker kaffe, kan type latte macchiato være grei start. Nå er det en stund siden jeg hadde Dolce gusto maskin, så har ikke prøvd de nyeste sortene med kaffe. Men jeg ville gått for den type «dessert»kaffe. Men skjønner ikke hvorfor du må venne deg til kaffe? Er det koffeinen du trenger? Anonymkode: 4b9c5...f7b Jeg må ikke, men jeg har lyst. Har vært på McDonalds med venninner en del i det siste og kjøpt frappe i stedet for noe annet, og har merket at kaffesmaken hjelper på apetitten. Jeg skal ned i vekt skjønner du, så alt som hjelper er verdt å prøve for min del. Jeg er ikke så glad i varme drikker egentlig, tenkte derfor å bruke den for å lage raske espresso-shots til å bruke i f. eks iskaffe, men jeg kan jo alltids prøve, spesielt nå som det går mot kaldere tider. Takk.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 På 26.9.2020 den 13.13, Lisa Rowe skrev: Jeg må ikke, men jeg har lyst. Har vært på McDonalds med venninner en del i det siste og kjøpt frappe i stedet for noe annet, og har merket at kaffesmaken hjelper på apetitten. Jeg skal ned i vekt skjønner du, så alt som hjelper er verdt å prøve for min del. Jeg er ikke så glad i varme drikker egentlig, tenkte derfor å bruke den for å lage raske espresso-shots til å bruke i f. eks iskaffe, men jeg kan jo alltids prøve, spesielt nå som det går mot kaldere tider. Takk. Hvis du skal ned i vekt, er det veldig mye kalorier i frappe... Anonymkode: b180b...9e1 4
Gjest Albbas Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 Iskaffe er en veldig dårlig vane hvis du skal ned i vekt... 😅 Er veldig glad i iskaffe selv. 🤭 Og det er mitt største problem nå under slanking!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #8 Skrevet 27. september 2020 3 minutter siden, Albbas skrev: Iskaffe er en veldig dårlig vane hvis du skal ned i vekt... 😅 Er veldig glad i iskaffe selv. 🤭 Og det er mitt største problem nå under slanking! Kva er fetende med kaffe med is i? Anonymkode: 5681c...e8b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kva er fetende med kaffe med is i? Anonymkode: 5681c...e8b Kaffe med is i er ikke iskaffe. Kaldbrygget kaffe kalles Cold Brew. Iskaffe er kaffe med melk og gjerne sukker. Anonymkode: b180b...9e1 1
Lisa Rowe Skrevet 27. september 2020 Forfatter #10 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal ned i vekt, er det veldig mye kalorier i frappe... Anonymkode: b180b...9e1 Selv om det er mye kalorier for deg, så betyr ikke det at dette er en fasit. Et eksempel: Jeg personlig synes at 800 kalorier i et måltid er mye, men for broren min som har et langt større kaloribehov enn det jeg har, så er dette helt standard. Så jeg synes du skal være forsiktig med å komme med slike uttalelser. Jeg har heldigvis kunnskap til å se bort fra slikt, men det finnes nok folk som hadde tatt det til seg og holdt seg borte fra f. eks frappe, selv om de kanskje helt fint kunne hatt det i kostholdet sitt uten at det hadde hatt en negativ påvirkning på vektnedgangen deres. Det handler dessuten ikke om kaloriene i hver enkelt matvare, men kaloriene du får i deg totalt i løpet av en dag.
Lisa Rowe Skrevet 27. september 2020 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, Albbas skrev: Iskaffe er en veldig dårlig vane hvis du skal ned i vekt... 😅 Er veldig glad i iskaffe selv. 🤭 Og det er mitt største problem nå under slanking! Kanskje det er en dårlig vane for deg, men for min del så har kaffe bidratt til å minske matlysten min, så det vil ikke være et problem. Det er dessuten fullt mulig å lage både iskaffe og frappuccino med lite kalorier, så jeg bekymrer meg ikke for det.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #12 Skrevet 27. september 2020 https://www.aftenposten.no/osloby/byliv/i/Xzpn/velg-kaffe-med-hjernen-ikke-bare-ganen Anonymkode: d0594...559
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #13 Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, Lisa Rowe skrev: Selv om det er mye kalorier for deg, så betyr ikke det at dette er en fasit. Et eksempel: Jeg personlig synes at 800 kalorier i et måltid er mye, men for broren min som har et langt større kaloribehov enn det jeg har, så er dette helt standard. Så jeg synes du skal være forsiktig med å komme med slike uttalelser. Jeg har heldigvis kunnskap til å se bort fra slikt, men det finnes nok folk som hadde tatt det til seg og holdt seg borte fra f. eks frappe, selv om de kanskje helt fint kunne hatt det i kostholdet sitt uten at det hadde hatt en negativ påvirkning på vektnedgangen deres. Det handler dessuten ikke om kaloriene i hver enkelt matvare, men kaloriene du får i deg totalt i løpet av en dag. For de aller fleste er ikke frappe en go-to dersom man skal ned i vekt. Jeg sikter til at det du får i deg når du skal ned i vekt gjerne bør være næringsrikt, noe frappe IKKE er. Men for all del, om man vil bytte ut frappe med frokost så er det jo opp til hver enkelt Anonymkode: b180b...9e1 1
Lisa Rowe Skrevet 27. september 2020 Forfatter #14 Skrevet 27. september 2020 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: For de aller fleste er ikke frappe en go-to dersom man skal ned i vekt. Jeg sikter til at det du får i deg når du skal ned i vekt gjerne bør være næringsrikt, noe frappe IKKE er. Men for all del, om man vil bytte ut frappe med frokost så er det jo opp til hver enkelt Anonymkode: b180b...9e1 Når man skal ned i vekt så handler det om hvor mange kalorier du inntar, og så lenge en kopp frappe til dagen ikke fører til et kalorioverskudd, så vil du fortsatt gå ned i vekt. Det er også fullt mulig å ha et sunt og balansert kosthold selv om du drikker en frappe til dagen, men uansett om du velger å ta en frappe i stedet for å spise et av hovedmåltidene, så vil ikke det påvirke vektnedgang. Sistenevnte er kanskje ikke så lurt i lengden fordi man vil gå glipp av en del vitaminer og mineraler, men det er en helt annen diskusjon. For min del vil kaffe bidra til en mer effektiv vektnedgang. Det var derfor jeg spurte om tips til gode kaffekapsler, og ikke hvorvidt kaffe var bra for vektnedgang eller ei. Endret 27. september 2020 av Lisa Rowe
Lisa Rowe Skrevet 27. september 2020 Forfatter #15 Skrevet 27. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.aftenposten.no/osloby/byliv/i/Xzpn/velg-kaffe-med-hjernen-ikke-bare-ganen Anonymkode: d0594...559 ?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #16 Skrevet 27. september 2020 2 minutter siden, Lisa Rowe skrev: Når man skal ned i vekt så handler det om hvor mange kalorier du inntar, og så lenge en kopp frappe til dagen ikke fører til et kalorioverskudd, så vil du fortsatt gå ned i vekt. Det er også fullt mulig å ha et sunt og balansert kosthold selv om du drikker en frappe til dagen, men uansett om du velger å ta en frappe i stedet for å spise et av hovedmåltidene, så vil ikke det påvirke vektnedgang. Sistenevnte er kanskje ikke så lurt i lengden fordi man vil gå glipp av en del vitaminer og mineraler, men det er en helt annen diskusjon. For min del vil kaffe bidra til en mer effektiv vektnedgang. Det var derfor jeg spurte om tips til gode kaffekapsler, og ikke hvorvidt kaffe var bra for vektnedgang eller ei. Ok. Det var godt ment. Lykke til... Anonymkode: b180b...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #17 Skrevet 27. september 2020 Og forresten. Du ber meg om å være varsom med hva jeg skriver, men du skriver jo selv til meg som om jeg ikke kan noenting om vektnedgang. Jeg skal love deg at du tar feil! Anonymkode: b180b...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #18 Skrevet 27. september 2020 Kaffekapselen er en side der du kan kjøpe kapsler til maskina og lese litt om de er kraftige eller milde i smaken osv. Anonymkode: 9d8ce...817 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #19 Skrevet 27. september 2020 1 time siden, Albbas skrev: Iskaffe er en veldig dårlig vane hvis du skal ned i vekt... 😅 Er veldig glad i iskaffe selv. 🤭 Og det er mitt største problem nå under slanking! Jeg lager iskaffe med lettmelk og is. Kalorifattig og superdigg. Noen ganger tiltesetter jeg søtning, som f eks. sukrin gold. Trenger ikke å være kaloribombe når man lager selv 😊 Anonymkode: 050a9...079 1
Lisa Rowe Skrevet 27. september 2020 Forfatter #20 Skrevet 27. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok. Det var godt ment. Lykke til... Anonymkode: b180b...9e1 Ja, jeg forstår det, og jeg mente ikke å gå til angrep på deg. De fleste mener godt når de sier slike ting, men min erfaring er at man burde være forsiktig med å uttale seg om andres diett/kosthold når man ikke vet noe om situasjonen deres. Jeg har ei venninne som ikke tørr å røre junk food fordi folk har fortalt henne at junk ikke er bra når man skal ned i vekt. Jeg tror de fleste er enige i at junk food ikke er gunstig å spise daglig uansett hvilket mål du har, men når det kommer til vektnedgang så kan du fint spise McDonalds daglig uten at det vil påvirke noe - så lenge du ligger i et underskudd. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og forresten. Du ber meg om å være varsom med hva jeg skriver, men du skriver jo selv til meg som om jeg ikke kan noenting om vektnedgang. Jeg skal love deg at du tar feil! Anonymkode: b180b...9e1 Det var ikke min intensjon, men når du skriver "Hvis du skal ned i vekt, er det veldig mye kalorier i frappe..." så insinuerer du at man helst burde holde seg unna frappe om man vil ned i vekt, noe jeg er uenig i, og da bruker jeg den informasjonen og kunnskapen jeg har for å vise hvorfor jeg mener dette er feil. Ikke for å få deg til å se mindre ut, men fordi jeg mener det er viktig å ha begrunnelser på hvorfor man er uenig i en påstand, og min kunnskap om kosthold og dietter er min begrunnelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå