Catlin Skrevet 24. juli 2005 #1 Skrevet 24. juli 2005 Driver og planlegger tur til USA. Er det noen som har booket hotellrom online? Jeg har både lest og hørt at man kan spare mye penger på å gjøre dette. Men jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk. En side jeg var innom, der fikk jeg bl.a ikke hele prisen oppgitt. Div skatter og avgifter var ikke inkludert i prisen - og jeg fant ikke ut hvor mye dette dreide seg om. Så hvilken tjeneste brukte du og var du fornøyd? Jeg vil gjerne høre om dine erfaringer og kanskje noen gode tips på hvordan gjøre dette.
Sjiraffen Skrevet 24. juli 2005 #2 Skrevet 24. juli 2005 Vi booket hotell online i London - brukte octopustravel.com. Vi fikk hva vi forventent - og vi det er visst billigere å gjøre det online ja. Kommer helt sikkert til å gjøre det igjen.
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2005 #3 Skrevet 24. juli 2005 Jeg gjør alltid det, sparer både tid og penger på det. En viktig ting å huske er om du skal betale på internett - se etter en hengelås nede på siden, på statuslinjen eller hva det nå heter..... Er hengelåsen der så er det ei sikker side for transaksjoner. (hvis du ikke skjønner helt hva jeg mener, så se nede på linjen i nettbanken. Da ser du hengelåset) Vet ikke om denne har destinasjoner i USA, men denne anbefaler jeg på det varmeste:-) Kan godt tipse deg om flere også hvis du trenger det...
Gjest Melk Skrevet 24. juli 2005 #4 Skrevet 24. juli 2005 Har brukt hotels.com flere ganger og er fornøyd. Får totalprisen oppgitt, noe jeg synes er avgjørende.
Hilde Skrevet 24. juli 2005 #5 Skrevet 24. juli 2005 Har brukt både octopustravel, hotels.com og alpharooms.com med godt resultat. Har funnet billigst rom på octopus.
Catlin Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2005 Jøss, det var mange gode svar på kort tid. Jeg hadde egentlig tenkt meg til London på shopping (skikkelig husmorferie for en 3 barnsmor ) Men nå har jeg begynt å ombestemme meg. SÅ nå ser det ut til at det blir mall of america i bloomington (Minneapolis) isteden. Sjekk den ut her. Burde være butikker nok her. Tar gjerne i mot flere tips!
Gjest gjesten Skrevet 24. juli 2005 #7 Skrevet 24. juli 2005 Bestiller kun hotel over nettet når det gjelder USA. Hittil har jeg brukt hotel.com og har aldri vært noe tull med betaling, kredittkort eller annet. Priser og mye annen info som er nyttig er med. Mener også at endel av de større hotellkjedene har egne sider du kan booke rom over (f. eks marriott, holiday inn, choice, comfort etc), men det har jeg ikke prøvd selv.
Smørblomsten Skrevet 24. juli 2005 #8 Skrevet 24. juli 2005 Jøss, det var mange gode svar på kort tid. Jeg hadde egentlig tenkt meg til London på shopping (skikkelig husmorferie for en 3 barnsmor ) Men nå har jeg begynt å ombestemme meg. SÅ nå ser det ut til at det blir mall of america i bloomington (Minneapolis) isteden. Sjekk den ut her. Burde være butikker nok her. Tar gjerne i mot flere tips! ← Der har jeg vært! ENORMT og myyyye bra utvalg! Og der har de t.o.m tivoli under samme tak, only in America... Jeg har brukt www.hotels.com MANGE ganger, aldri vært noen problemer! Bare husk å ta en print av bekreftelsen du får pr mail etter at du har betalt hotellet m kredittkort/bankkort. Så har du noe å 'vise til' når du kommer i resepsjonen. Jeg har også surfet litt rundt etter billigst mulig, og har utrolig nok HVER ENESTE gang endt opp med at Hotels.com var billigst. Skal snart til NY og har booka hotell via dem igjen, brukte dem i Tallinn i juni, og Praha i mai, og Island i sept. Så ikke noe å være skeptisk til, like vanlig å booke hotell over nett nå i disse internett-dager God tur!
Arkana Skrevet 24. juli 2005 #9 Skrevet 24. juli 2005 Vi har bestilt hotell gjennom HotellConnect. Mange flotte tilbud, og ingen problemer under oppholdet.
Caramba Skrevet 25. juli 2005 #10 Skrevet 25. juli 2005 Restplass.no og GoToGate har også bra utvalg i hotell. Har brukt Restplass et par ganger og er veldig fornøyd.
Gjest Dilla Skrevet 25. juli 2005 #11 Skrevet 25. juli 2005 Vi har brukt hotels.com og needahotel.com flere ganger (aldri til USA) og har aldri hatt noen problemer.
Catzy Skrevet 25. juli 2005 #12 Skrevet 25. juli 2005 Bestilte sist hotell på internett i går. Brukte Reisefeber.no, grei navigering for å finne både fly og hotell. Hadde vi hatt litt bedre tid på oss hadde vi kanskje brukt et annet sted, men Reisefeber er OK. Vi bestiller alltid reiser over internett. Enten gjennom en eller annen webside, eller ordner med hotellbooking per e-post, og så trekkes det når vi sjekker inn / ut. Fly er også greit å bestille på nettet. Catzy
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #13 Skrevet 21. august 2005 Vi har booket hotellrom til London, Dublin og Praha online. Det har gått veldig bra. Har også gjerne sendt en mail og fått anbefalt hoteller. I Dublin fikk vi et hotell som praktisk talt lå i handlegaten. Vi ønsket sentralt...ankom om kvelden og da vi kom ut av hotellet morgenen etter kunne vi gå rett over vegen og inn i en dept. store... I Praha fikk vi en 100m2 leilighet til 4 personer 5 min fra torget til 2000 pr natt. utrolig bra! hadde egen stue med spisebord slik at vi fikk maten servert i leiligheten, Istedenfor å gå ned i en matsal eller restaurant. Bestilte maten fra meny dagen før! Koselig når en var 2 par sammen. har brukt www.hotels.com
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #14 Skrevet 21. august 2005 Jeg brukte www.hotel.no sist jeg var i USA og var veldig fornøyd med dem! Ellers kan du gå på www.kelkoo.no så sjekker de på mange ulike sider slik at du får det billigste.
jossa Skrevet 21. august 2005 #15 Skrevet 21. august 2005 Interessant tråd. Jeg planlegger også tur til USA og driver og sjekker ut hoteller nå. Må innrømme at jeg er litt usikker på fremgangsmåten ved booking via nett. Skal jeg oppgi kredittkortopplysninger ved booking? Når blir det belastet osv? Vet at det er en del taxes og såkalte resortfee som kommer i tillegg. Blir det opplyst om det ved en evt. bekreftelse? Hva skjer ved evt. avbestilling?
Smørblomsten Skrevet 21. august 2005 #16 Skrevet 21. august 2005 Interessant tråd. Jeg planlegger også tur til USA og driver og sjekker ut hoteller nå. Må innrømme at jeg er litt usikker på fremgangsmåten ved booking via nett. Skal jeg oppgi kredittkortopplysninger ved booking? Når blir det belastet osv? Vet at det er en del taxes og såkalte resortfee som kommer i tillegg. Blir det opplyst om det ved en evt. bekreftelse? Hva skjer ved evt. avbestilling? ← Ja, du må oppgi kredittkortnr + cvc-kode + utløpsdato ved bestilling. Du blir belastet umiddelbart (er vel f.eks hotels.com måte å tjene penger på!) Ja, de tjenestene jeg har brukt har alltid opplyst om hva tax o.l. kommer på. Avbestilling skal ikke være noe problem når du bruker de seriøse selskapene som f.eks hotels.com (tror det er 72 eller 48 timer før ankomst, men frist får du opplyst på nettsiden, samt i mail-bekreftelsen du mottar etter booking)...
Missi Skrevet 22. august 2005 #17 Skrevet 22. august 2005 Jeg har bestilt hotell i London på totalstay.com. Det var veldig enkelt å bestille. Vi reiser ikke før på fredag, men jeg regner med at det er iorden for vi ringte til hotellet og sjekket. Tror det er lurt å ringe til hotellet etter at du har bestilt via nettet. Bare for å sjekke at de har mottat bestillingen. Da er du hvertfall sikker.
Missi Skrevet 22. august 2005 #18 Skrevet 22. august 2005 Der har jeg vært! ENORMT og myyyye bra utvalg! Og der har de t.o.m tivoli under samme tak, only in America... Jeg har brukt www.hotels.com MANGE ganger, aldri vært noen problemer! Bare husk å ta en print av bekreftelsen du får pr mail etter at du har betalt hotellet m kredittkort/bankkort. Så har du noe å 'vise til' når du kommer i resepsjonen. ← Jeg har vært på West Edmonton Mall i Canada (Edmonton). Dette var da jeg var der i 2001 verdens største handlesenter. Helt sykt med fornøyelsespark, kino, ishockeybane, delfin basseng og myyyyyyye annet unde samme tak. Må sikkert ha en uke for å få med deg alt, men fy søren det var bare helt supert !!! Anbefaler det på det sterkeste !!!
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2005 #19 Skrevet 22. august 2005 Jeg har booket hotellrom via internett flere ganger. Stort sett har jeg plukket ut hotellet jeg ønsker å bo på og så søkt på det på flere forskellige bookingsider. Det vister seg at det er store forskjeller. Nå sist tok jeg også direkte kontakt med hotellet og fikk faktisk den beste prisen der. :-D
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 23. august 2005 #20 Skrevet 23. august 2005 Gjör alltid det. Veldig greit og mye billigere. Förste gangen var vi skeptiske, men så viste det seg at det gikk bra! Så da har vi gjort d til en vane. Hotels.com, f.eks. Les også i reiseguiden (de aller fleste har det), der står alltid sider foreslått som gir hotelldiscount.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå