AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Advarer mot litt ekle detaljer. Har hele livet hatt relativt kraftige menstruasjoner, men nå i det siste har det tatt helt av. Opplevde i dag å blø igjennom den største tampongstørrelsen, truseinnlegget og nedover låtene så det viste på den svarte buksen min-og det få minutter etter at jeg hadde byttet tampong! Måtte haste hjem for å dusje og bytte klær. I løpet av noen få minutter hadde det kommet ut blodklumper i truseinnlegget til tross for at jeg hadde tampongen inne. Har noen erfaringer med dette (er i 40-årene)? Hva var det-og hva hjalp? Anonymkode: 60d96...d7b
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Advarer mot litt ekle detaljer. Har hele livet hatt relativt kraftige menstruasjoner, men nå i det siste har det tatt helt av. Opplevde i dag å blø igjennom den største tampongstørrelsen, truseinnlegget og nedover låtene så det viste på den svarte buksen min-og det få minutter etter at jeg hadde byttet tampong! Måtte haste hjem for å dusje og bytte klær. I løpet av noen få minutter hadde det kommet ut blodklumper i truseinnlegget til tross for at jeg hadde tampongen inne. Har noen erfaringer med dette (er i 40-årene)? Hva var det-og hva hjalp? Anonymkode: 60d96...d7b Uff. Sterke menssmerter er ikke normalt, selv om mange av oss tror det er normalt. Gå til gynekolog og fortell, kan være endometriose eller liknende. Anonymkode: c8e0e...64f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 At det kom blodklumper til tross for tampongen kan tyde på at du har satt den litt skjevt i. Var hele tampongen helt fyllt? Jeg har selv veldig kraftige blødninger. Bruker den største tampongen og de tjukke nattbindene og må bytte hver time de verste dagene, men det kommer aldri blodklumper forbi tampongen, de stopper bak denne. Anonymkode: b0763...cab
Repus Asserts Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 Jeg har opplevd dette også. Ikke identisk så klart,men noe i den dur. Hadde vanlig blødninger som ung,men begynte plutselig å få DE kraftige menstruasjonene i begynnelsen av 30-årene. Plutselig kjente jeg at det bare rant ut. Da begynte mensen å vare i 14 dager. Slik har den holdt på de siste årene. Har et par dager med veldig sterke blødninger,klumper,blør gjennom bind på 1-2-3,sengetøy,klær,alt! Må ha vekkerklokke på for å stå opp og bytte bind om natten for å unngå å blø ut hele sengen. Tamponger kan jeg bare glemme,kan blø ut/gjennom bind på to timer... Bruker to om gangen. Aner ikke hva det er,mistenker endometriose som den over her nevner. Men sist jeg var hos gynekolog så alt bra ut,sa hun,men hadde muligens noen ufarlige knuter eller noe.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 Bestill time hos gynekolog og få deg en skikkelig sjekk. Om intent annet forkalrer det kan du får tabletter som reduserer blødningene. Anonymkode: 041b8...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #6 Skrevet 26. september 2020 Endometriose? Spontan abort? Noen har også kraftige blødninger før overgangsalder Anonymkode: 227f8...98e 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Advarer mot litt ekle detaljer. Har hele livet hatt relativt kraftige menstruasjoner, men nå i det siste har det tatt helt av. Opplevde i dag å blø igjennom den største tampongstørrelsen, truseinnlegget og nedover låtene så det viste på den svarte buksen min-og det få minutter etter at jeg hadde byttet tampong! Måtte haste hjem for å dusje og bytte klær. I løpet av noen få minutter hadde det kommet ut blodklumper i truseinnlegget til tross for at jeg hadde tampongen inne. Har noen erfaringer med dette (er i 40-årene)? Hva var det-og hva hjalp? Anonymkode: 60d96...d7b Det er ikke uvanlig når man nærmer seg overgangsalderen at mensen endrer seg. Jeg hadde alltid kraftige blødninger men på tampen var det helt vilt, brukte opptil 5 bind om gangen. Men det er lurt å få sjekke det hos gyn. Det gjorde jeg. Kanskje du skulle gå over til og bruke nattbind så sant det er mulig på dagen. Det måtte jeg, de er lengre bak. Noen ganger la jeg dobbel slik at de dekker godt både foran og bak, de overlapper hverandre. Har man og fått muskelknuter i livmoren er det og normalt og blø mye. Men dette kan de se på ultralyd. Anonymkode: 1ef15...2d2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 Viss jeg skal tippe så hadde ikke tampongen rukket å "ese" helt ut før det kom en stor "lading" Helt normalt at kvinner "kan" i 40 årene få større blødninger med store blodklumper. Trenger ikke å feile deg noen ting. kun at du er i 40 årene.Hadde ville søkt råd for å begrense de store blødningene. Legen gir deg sikkert tabletter cyklokapron. Har selv hatt store blødninger med store blodklumper som var så smertefulle at jeg hadde lyst å forlate denne verden. Fikk hjelp med prevensjon og smertestillende. Gynekologen undersøkte meg grundig og fant ingenting galt. Anonymkode: 576c5...56d
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 Jeg synes også at du bør sjekkes! Sånn først og fremst. Men om det er «normalt», og du må leve med det: 1) Som noen andre sa, det finnes tabletter som minker blødningen ganske mye. Jeg fikk det da mensen tok heeeelt av etter siste fødsel, og jeg omtrent ikke kunne gå utenfor huset de første dagene. Lite kompatibelt med jobb... heldigvis stabiliserte det seg etter hvert, men i ca 4 mnd gikk jeg på tablettene de første 2-3 dagene). De virker supert! 2) i stedet for å bruke flere bind, så gå på apoteket og kjøp noen skikkelig svære! De finnes! Ja, du føler litt at du går med bleie, men for meg var det mye bedre enn å gå rundt å være redd for å blø gjennom hele tiden. Og jeg trengte plutselig ikkje stå opp og skifte midt på natta. 👍 Anonymkode: 78aa1...603
Perelandra Skrevet 27. september 2020 #10 Skrevet 27. september 2020 Tråden er ryddet for innlegg av signert helsepersonell. Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå