Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2005 #2 Skrevet 24. juli 2005 Hvordan forklare det da.... hjelper det å tenke på elfenbens farget?
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2005 #5 Skrevet 24. juli 2005 Hehe... Nei. ← He, he tenkte meg det. Nok et bevis på hvor dårlig jeg er til å forklare noe. Ikke spør meg om å forklare veien er du snill
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2005 #6 Skrevet 24. juli 2005 Uff, jeg har bestilt noen ting i fargen ivory, trodde det var blåhvitt... Så noen annonser av kjoler som skulle være ivory, og de så sånn ut. Uff, men jeg har visst tatt feil
tommeline Skrevet 24. juli 2005 #7 Skrevet 24. juli 2005 Det heller litt gult/beige i det hvite enn blått... hvis det gjør deg noe klokere...
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2005 #8 Skrevet 24. juli 2005 Uff, jeg har bestilt noen ting i fargen ivory, trodde det var blåhvitt... Så noen annonser av kjoler som skulle være ivory, og de så sånn ut. Uff, men jeg har visst tatt feil ← Det er nok ikke blåhvitt nei.... Er sikkert mulig å bytte, tror du ikke?
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2005 #10 Skrevet 24. juli 2005 http://www.annonse.no/classified/view_clas...yllupogbunader| Men e itje denna kjolen ivory då?????
Gjest Gjest_Annie78_* Skrevet 24. juli 2005 #11 Skrevet 24. juli 2005 Min kjole er Ivory...det er elfenbensfarget. I innelys ser den helt hvit ut, men i sollys ute er den mer kremfarget...men ikke gul.
Gjest mn Skrevet 24. juli 2005 #12 Skrevet 24. juli 2005 jeg var veldig usikker selv om hvilke farge det var,men når jeg så den var den nydelig,jeg har valgt den fargen pga jeg er så lys i huden,helt hvit kjole hadde jeg "forsvunnet" .i jeg ser kun forkjell når ivory og hvit henger ved siden av.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2005 #13 Skrevet 25. juli 2005 Hmm... håper det går bra da Har bestilt fra USA, så det blir kanskje enklere å selge tingene her enn å bytte. Takk for hjelp!
tommeline Skrevet 25. juli 2005 #14 Skrevet 25. juli 2005 Min kjole er Ivory...det er elfenbensfarget. I innelys ser den helt hvit ut, men i sollys ute er den mer kremfarget...men ikke gul. ← Mente ikke å si at ovory var gult. Det er jo hvitt, men går mer mot gult/beige enn blått...
Smarties Skrevet 25. juli 2005 #15 Skrevet 25. juli 2005 Ivory betyr rett og slett elfenben. Så hvis du noen gang har sett en elefant med støttenner, har du en idè...
Annie78 Skrevet 25. juli 2005 #16 Skrevet 25. juli 2005 Jepp, Smarties! Og, Tommeline, det om gult var ikke ment som en korreksjon til deg.... :-)
Tyren Skrevet 25. juli 2005 #17 Skrevet 25. juli 2005 Kjolen min var ivory og det var skoene mine også. Oppdaget først noen dager før bryllupet at de var i forskjellige ivory farger.... Men det var vel stort sett bare jeg som så det... Uansett - ivory er som tommeline sier noenlunde kremfarget, men ser hvitt ut i forskjellig lys. Kjole - sko fargekræsj..
Gjest Gjest_Lara_* Skrevet 25. juli 2005 #18 Skrevet 25. juli 2005 Utrolig mange misforståelser ute og går angående fargene her, damer! *Hvitt (white) er helt hvitt - nesten blåhvitt sånn som skummetmelk. *Kremfarge (diamond white/offwhite) er akkurat som kremfløte - du kan skimte et lite gulskjær, og mot helt hvitt ser man tydelig nyanseforskjell. *Ivory (Ivory) er en nyanse mørkere enn kremfarge - altså med enda mere gulskjær. Mot hvitt ser Ivory nesten skittent ut. Hvit, krem og ivory er altså 3 helt forskjellige nyanser. (en liten oppklaring også til de som tror at krem og ivory er samme farge ) Lykke til alle sammen!
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2005 #20 Skrevet 25. juli 2005 Min kjole var i ivory, en slags svak gullkremfarge. Altså en varm hvitnyanse. Ikke blå i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå