AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #21 Del Skrevet 25. september 2020 Det er uansett bedre (og hyggeligere) å dra ut og se kampen med noen venner..og så støtter man opp om lokalnæringa i tillegg Anonymkode: cb63a...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #22 Del Skrevet 25. september 2020 Koster Sumo-pakken det også, er et ikke bare Sport Premium-kanalene? Det er nok snarere PL som er griske enn TV 2.. TV 2 betalte det hvite ut av øyet for de rettighetene. Da kan man ikke distribuere dem gratis akkurat, det er dårlig butikk. Hvor kan man strømme kamper på nett? Anonymkode: 62238...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #23 Del Skrevet 25. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Koster Sumo-pakken det også, er et ikke bare Sport Premium-kanalene? Det er nok snarere PL som er griske enn TV 2.. TV 2 betalte det hvite ut av øyet for de rettighetene. Da kan man ikke distribuere dem gratis akkurat, det er dårlig butikk. Anonymkode: 62238...326 TV2 har jo bydd på rettighetene. Så hvor høy prisen blir er det jo TV2 og konkurrentene som bestemmer og de byr etter hvor mye de tror de kan kreve betalt av kundene. Så viktig at kundene sier "dette vil vi ikke betale" slik at TV2 taper penger og ser at de neste gang må by mindre for PL-rettighetene. Premier League selger rettighetene sine til høystbydende uansett hvor lavt høystbudende måtte være. Alternativet til å ikke selge rettighetene er jo at de får 0 kroner i stedet for et moderat beløp. Premier League har jo ingen ekstra kostnader ved at vi i Norge ser på kampene så for dem så er jo hver krone de får betalt, penger rett i overskuddet. Anonymkode: fd79e...7bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #24 Del Skrevet 25. september 2020 33 minutter siden, AnonymBruker said: TV2 har jo bydd på rettighetene. Så hvor høy prisen blir er det jo TV2 og konkurrentene som bestemmer og de byr etter hvor mye de tror de kan kreve betalt av kundene. Så viktig at kundene sier "dette vil vi ikke betale" slik at TV2 taper penger og ser at de neste gang må by mindre for PL-rettighetene. Premier League selger rettighetene sine til høystbydende uansett hvor lavt høystbudende måtte være. Alternativet til å ikke selge rettighetene er jo at de får 0 kroner i stedet for et moderat beløp. Premier League har jo ingen ekstra kostnader ved at vi i Norge ser på kampene så for dem så er jo hver krone de får betalt, penger rett i overskuddet. Anonymkode: fd79e...7bf Akkurat! Se til prisene i de andre Nordiske landene, de betaler ikke like mye. Vi er rett og slett for villige til å betale for mye i Norge. Men nok er nok, skurkene i TV2 får ikke ei krone mer fra meg!! Anonymkode: cb63a...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #25 Del Skrevet 25. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: PL?? Anonymkode: bf429...5e2 PL = PowerLifting = Styrkeløft Jeg tror TS vil frem til at de har økt månedsprisen på gymmet hans/hennes. Sikkert fordi at det er færre som tør å trene på senter i disse pandemi-tider. Da må de øke belastningen på de som er igjen. Anonymkode: 0c93d...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #26 Del Skrevet 25. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: PL = PowerLifting = Styrkeløft Jeg tror TS vil frem til at de har økt månedsprisen på gymmet hans/hennes. Sikkert fordi at det er færre som tør å trene på senter i disse pandemi-tider. Da må de øke belastningen på de som er igjen. Anonymkode: 0c93d...fb5 Nesten.. PL= Personlig Lener Altså, det er greit nok at jeg må betale litt ekstra for å ha en person som jeg kan lene meg på i disse korona-tider (risikotillegg og slikt) men 699,-?!? Nei takk, da kjøper jeg meg heller en lenestol. Anonymkode: cb63a...9b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #27 Del Skrevet 25. september 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: TV2 har jo bydd på rettighetene. Så hvor høy prisen blir er det jo TV2 og konkurrentene som bestemmer og de byr etter hvor mye de tror de kan kreve betalt av kundene. Så viktig at kundene sier "dette vil vi ikke betale" slik at TV2 taper penger og ser at de neste gang må by mindre for PL-rettighetene. Premier League selger rettighetene sine til høystbydende uansett hvor lavt høystbudende måtte være. Alternativet til å ikke selge rettighetene er jo at de får 0 kroner i stedet for et moderat beløp. Premier League har jo ingen ekstra kostnader ved at vi i Norge ser på kampene så for dem så er jo hver krone de får betalt, penger rett i overskuddet. Anonymkode: fd79e...7bf Ja, TV 2 trakk seg jo også i sist runde, så det blir å se på Viaplay fra 2022. Live sport er stor valuta i TV/strømmeverdenen, men spørs om ikke både TV 2 og NENT egentlig taper penger på det. Nå har NENT stordriftsfordeler da, de kjøpte PL på nordisk nivå. Mulig de dermed kan ta seg noe lavere betalt enn TV 2 som bare kjøpte for Norge. Men norske PL-seere er ekstremt betalingsvillige, så Viaplay kommer til å legge seg så høyt de kan. Etterhvert iallfall, sikkert billigere i starten. Jeg ser du drømmer om en utopi hvor liksom alle skal samarbeide om å ikke by på PL eller hva du tenker og dermed presse prisen ned til den heldige aktøren som får den (loddtrekning da, eller?)? Men det er jo ikke sånn det fungerer, det skjønner du vel. Alle byr til det svir. Og det er hemmelig budrunde, og PL-forhandlerne er dritflinke til å få ut hver krone de kan på investeringene sine, - det er på INGEN måte sånn at de driter i inntektene de får! Nesten dummeste jeg har hørt. De leker ikke butikk de gutta der altså. Anonymkode: 62238...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #28 Del Skrevet 25. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er uansett bedre (og hyggeligere) å dra ut og se kampen med noen venner..og så støtter man opp om lokalnæringa i tillegg Anonymkode: cb63a...9b6 Man burde uansett jobbe for å få ned prisene på Premier League. Det er jo absolutt en fordel for fotballpuber at prisene går ned. Vet ikke hva pubene betaler i Norge, men i England kan små puber måtte betale 25 000 i måneden for å kunne vise fotball. https://www.givemesport.com/1527226-pub-owner-reveals-astounding-2200amonth-cost-of-showing-premier-league-football Anonymkode: fd79e...7bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #29 Del Skrevet 25. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ser du drømmer om en utopi hvor liksom alle skal samarbeide om å ikke by på PL eller hva du tenker og dermed presse prisen ned til den heldige aktøren som får den (loddtrekning da, eller?)? Men det er jo ikke sånn det fungerer, det skjønner du vel. Alle byr til det svir. Og det er hemmelig budrunde, og PL-forhandlerne er dritflinke til å få ut hver krone de kan på investeringene sine, - det er på INGEN måte sånn at de driter i inntektene de får! Nesten dummeste jeg har hørt. De leker ikke butikk de gutta der altså. Anonymkode: 62238...326 Jeg drømmer om at nordmenn blir villig til å betale mindre for å se Premier League. Tror ikke det er en utopi. Når folk begynner å se at det å streame ulovlig gir helt grei kvalitet på kampene så blir de nok mindre villige til å betale 700 i måneden. Anonymkode: fd79e...7bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #30 Del Skrevet 25. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Man burde uansett jobbe for å få ned prisene på Premier League. Det er jo absolutt en fordel for fotballpuber at prisene går ned. Vet ikke hva pubene betaler i Norge, men i England kan små puber måtte betale 25 000 i måneden for å kunne vise fotball. https://www.givemesport.com/1527226-pub-owner-reveals-astounding-2200amonth-cost-of-showing-premier-league-football Anonymkode: fd79e...7bf What!? Det visste jeg ikke.. Eller, jeg forstod jo at de ikke betaler 700,- liksom, men 25 000,-? Yikes! Ja, tenker at min "jobb" blir å kutte alle abonement jeg har i TV2 og gi beskjed om hvorfor. Tips til andre ting vi kan gjøre? Sende mail? Anonymkode: cb63a...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. september 2020 #31 Del Skrevet 25. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men er favorittlaget i Premier League så er det ikke "barebare" å bytte ut PL med La Liga og Serie A. Men klart færre vil se Premier League når det blir såpass dyrt. Da blir det vel fort piratvirksomhet, se andre ligaer/cuper eventuelt finne seg noe annet å gjøre i helgene. Kanskje er La Liga og Serie A det store om 20 dagens barn har måttet se på de kampene fordi det er det billigste. Anonymkode: 81c7a...3e1 Jaja, jeg vet jo det, jeg er selv Chelsea-supporter. Poenget mitt var bare å sette den latterlige prisen TV2 krever for et dårlig tilbud i en liga, når du får et mye bedre tilbud i to av Europas 5 beste ligaer for en syvendedel av prisen. Jeg sluttet å gi TV2 penger for lenge siden. Jeg ser på pub eller løser det på annet vis, i full HD på Apple TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. september 2020 #32 Del Skrevet 25. september 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: What!? Det visste jeg ikke.. Eller, jeg forstod jo at de ikke betaler 700,- liksom, men 25 000,-? Yikes! Ja, tenker at min "jobb" blir å kutte alle abonement jeg har i TV2 og gi beskjed om hvorfor. Tips til andre ting vi kan gjøre? Sende mail? Anonymkode: cb63a...9b6 Det er pga disse summene at det kom regel om kun én kamp kl. 16, fordi PL ikke kunne nekte pubeiere å kjøpe TV-kort fra andre steder i Europa som var langt billigere enn i England. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 25. september 2020 #33 Del Skrevet 25. september 2020 Alt for billig! Hører ikke hjemme på tv uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #34 Del Skrevet 25. september 2020 37 minutter siden, Perseus said: Jaja, jeg vet jo det, jeg er selv Chelsea-supporter. Poenget mitt var bare å sette den latterlige prisen TV2 krever for et dårlig tilbud i en liga, når du får et mye bedre tilbud i to av Europas 5 beste ligaer for en syvendedel av prisen. Jeg sluttet å gi TV2 penger for lenge siden. Jeg ser på pub eller løser det på annet vis, i full HD på Apple TV. Får finne en løsning jeg også. 700 kroner i måneden blir for drøyt. Jeg jobber også ofte helg så da blir det jo mange kamper jeg ikke får sett. Anonymkode: fd79e...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 26. september 2020 #35 Del Skrevet 26. september 2020 (endret) Finnes mange gode streaming alternativer Kan hende d henger etter alt fra 1minutt til flere minutter fra direkte sending. Men får droppe livescore og media når man ser på kampen da hehe. har ofte sett kamper i Hd like gode som Sumo. Men 699 er jo omtrent en tvpakke, sykt mye. Endret 26. september 2020 av Sunset90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 27. september 2020 #36 Del Skrevet 27. september 2020 Dette er vel postet på feil underforum? Hva har tv2 og PL med trening og treningstips å gjøre? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #37 Del Skrevet 27. september 2020 Jeg jobbet på en O'learys-restaurant en gang. Vi betalte 90 000 kr i måneden for å vise engelsk fotball. Anonymkode: ee103...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #38 Del Skrevet 27. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobbet på en O'learys-restaurant en gang. Vi betalte 90 000 kr i måneden for å vise engelsk fotball. Anonymkode: ee103...3dc Sinnsykt! Anonymkode: e21d6...cc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #39 Del Skrevet 27. september 2020 Her er det bare å ordne seg på andre måter. Alt over 550,- vil ikke bli akseptert. Produktet er altfor dårlig til prisen. Terskelen min er egentlig passert. Anonymkode: 1c90b...418 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #40 Del Skrevet 27. september 2020 Hei er dette bestemt nå? Jeg har ikke fått noe beskjed om dette og jeg har total pakken til sumo...? Hårreisende dyrt er det i alle fall, og jeg kommer da til å si opp mitt abonnement. Uaktuelt å betale mer enn jeg gjør i dag! Anonymkode: ce2de...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå